Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stonka czyli nasza popularna SM42
#1
Rozmawiamy na temat tejże lokomotywy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/SM42

// edit by mikrobart: usunięta została ankieta, która nie miała zbyt ciekawej tematyki, oraz zdjęcie, bo nie byłeś jego autorem
Odpowiedz

#2
Zapomniałeś napisać o 6Dg, czyli zmodernizowanej wersji stonki, wyprodukowanej przez Newag dla Huty Częstochowa i PKP Cargo (ogółem 6 sztuk) :-)

[ Dodano: 2010-06-23, 17:28 ]
Najwięcej 6Dg poszło dla Huty Częstochowa

[ Dodano: 2010-06-23, 17:30 ]
aha trzeba napisać że z wikipedii korzystasz, żeby potem użytkownik który jest tego współautorem, nie był zdziwiony że ten artykuł jest na forum bez źródła :-P

[ Dodano: 2010-06-23, 17:33 ]
Póki mi się przypomniało SP42 czyli popularna łajka to także SM42 tylko z ogrzewaniem parowym (kocioł), SU42 (I wersja z ogrzewaniem 500 V powstała z SM42, druga wersja z przebudowy SP42)
Odpowiedz

#3
dodam od siebie, że bardzo ją lubię, szczególnie jak wchodzi na obroty kiedy słychać ten gwizd turbiny ;-)
Odpowiedz

#4
A ja nie przepadam za stonkami, tyle tego jest...
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#5
mati77 napisał(a):dodam od siebie, że bardzo ją lubię, szczególnie jak wchodzi na obroty kiedy słychać ten gwizd turbiny ;-)
Oj tak, jeszcze jak ładnie "bulgocze" z większą ilością wagonów Wink
Odpowiedz

#6
Mechowie niezbyt za nią przepadają z jednego wiadomego powodu: Wibracje, stąd wziął jej przydomek Wibrator, kto jechał "stonką" wie jakie wibracje są uciążliwe, no ale wszystko ma swój urok.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#7
Na SM42-0xx zaczynałem moje pierwsze jazdy, głównie na Nysę, Kluczbork i Brzeg wyjeździłem na niej wiele kilometrów jako pomocnik, dawno to było, zawsze z tymi maszynami miałem dobre wspomnienia i nadal je lubię, wibrują trochę to prawda ale można temu zaradzić po wprowadzeniu kilku poprawek konstrukcyjnych, łatwa w naprawach, no i co ważne łatwo o części do niej (to na wypadek gdyby ktoś z forumowiczów chciał kiedyś takową maszynę zakupić) 8-)
Mam nadzieje że jedna lub dwie SM42 trafią do naszego skansenu w przyszłości 8-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#8
Stonka, jak Stonka.. Zwykła manewrówka na której podstawie stworzono najpierw SP42, a później SU42 Big Grin Jako ciekawostkę powiem, że na stacji Kołobrzeg manewry prowadzą dwie Stonki w tym jedna której właścicielem jest NKN Usługi Kolejowe.. Oprócz Stonek, na manewrach można zobaczyć także 401Da
Odpowiedz

#9
Stonka, poczciwa maszyna. Ostatnio miałem znowu okazję jechać w kabinie to rzeczywiście prawda z tymi wibracjami, widoczność u miecha i pomocnika też może nie najlepsza, ale jak na parowozach dawali rade to na stonkach tym bardziej. Myślę, że po czasie szło do tego przywyknąć. U mnie na Trójmieście to standard, szczególnie na GP (Gdynia Postojowa) i cały port, gdzie przynajmniej z 4 stonki posuwają 24 na dobę. No i teraz oczywiście sezon rozpoczęty to teraz cała 213 obstawiona Stonkami jest. W szczególności najfajniejsze składy Ex IC Jantar z 2xSM42, albo kombinacje SU42/SM42. Na Chojnice jak nie ma SP32 to dają SM/SU42, na Kościerzynę poza sezonem to tylko szynozłomy jeżdżą, w sezonie różnie. Odkąd zabrali nam SU46 to się musimy tylko SP32 (w zamian) i SM/SU42 cieszyć
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Sad SM42 - pytanie inżynieryjne Garett 2 3 042 19.03.2021, 20:50
Ostatni post: Garett
  ST43 czyli Rumun mirmur2 0 2 173 11.12.2020, 17:53
Ostatni post: mirmur2
  M62 czyli Iwan Gagarin mirmur2 1 2 597 15.07.2020, 19:31
Ostatni post: zeus04
  15D/16D czyli nowe życie Tamary mirmur2 0 2 398 05.04.2020, 10:23
Ostatni post: mirmur2
  TEM czyli TAMARA SM48 mirmur2 1 3 564 08.01.2020, 00:18
Ostatni post: Petelicki

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.