Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
przem710 napisał(a):Oj czuje że czeka nas jeszcze długa droga do KDP. Ale Taurusy nie mają nic wspólnego z KDP, przecież to ma być osobny tabor z osobną infrastrukturą.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Oczywiście, Taurus jest kupiony z myślą o istniejących liniach magistralnych, takich jak CMK czy E20. Do KDP się też zwyczajnie nie nadaje, bo Vmax=230 km/h to stanowczo za mało, bo na planowanej Y Vmax ma być rzędu 300-350 km/h.
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 5
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
Inna sprawa, że KDP są (z Vmax >250 km/h) obsługiwane wyłącznie przez składy zespolone (TGV, ICE, KTX, Velaro China i inne).
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
rustsaltz napisał(a):Ale Taurusy nie mają nic wspólnego z KDP, przecież to ma być osobny tabor z osobną infrastrukturą.
Wiesz polak potrafi ;-) Chcesz powiedzieć że infrastruktura KDP nie będzie w żaden sposób połączona z tradycyjną?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Tabor na pewno będzie tylko na tę linię, jak rozumiesz połączenie z siecią tradycyjną?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
mikrobart napisał(a):Tabor na pewno będzie tylko na tę linię, jak rozumiesz połączenie z siecią tradycyjną?
Możliwość przejechania z linii konwencjonalnej na tory KDP. Bo jeżeli będzie, to spodziewam się że EU44 mogą się pojawić na takim szlaku. Na belgijskim odcinku KDP elektrowozy śmigają normalnie. Nie wiem jak w innych krajach.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
przem710 napisał(a):Możliwość przejechania z linii konwencjonalnej na tory KDP. Bo jeżeli będzie, to spodziewam się że EU44 mogą się pojawić na takim szlaku. Na belgijskim odcinku KDP elektrowozy śmigają normalnie. Nie wiem jak w innych krajach. Tylko, że husarz będzie, że się tak wyrażę "stonką na centralnej" innymi słowy-zawalidrogą.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
rustsaltz napisał(a):Tylko, że husarz będzie, że się tak wyrażę "stonką na centralnej" innymi słowy-zawalidrogą.
Oczywiście masz rację. Jak tylko tak teoretyzuje, jak będzie czas pokaże. A waszym zdaniem jaki tabor zobaczymy na polskiej KDP? Ja obstawiał bym niemieckie ICE4
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
przem710 napisał(a):Ja obstawiał bym niemieckie ICE4 Przepraszam za brak wiary w zdolności szybkiej budowy i planowania w PLK, ale obawiam się, że jak trzeba będzie ogłaszać przetarg na tabor dla Ygreka to będzie to już epoka ICE10 :mrgreen:
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 0
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Ewa24 napisał(a):Wystarczy wykorzystac ogromny potencjal jaki za soba ten transport niesie. Po pierwsze - Witam koleżankę, hmm rustsaltz czyżby…? ;>
Po drugie - Na razie to wszyscy patrzą swojej kieszeni (w dodatku wchodzą jakieś głupie spory), szkoda, że na skalę kraju jest modernizowanych zaledwie parę linii, a reszta ulega degradacji poprzez kolejne rubryki w WOSie, lub zamykanie torów. Zwiększenie częstotliwości i podniesienie szlakowej (może już nawet być te 110 dla kibelka) na pewno przyciągnie klientów chociażby w GOPie (przykład konkurencja pociąg - autobus na odcinku Chełm Śląski - Katowice - pociąg jedzie 10 minut szybciej i jest znacznie wygodniej niż w autobusie. W dodatku jest tańszy, ale częstotliwość i prędkość w niektórych miejscach przeraża). Miejmy nadzieję, że to się zmieni.
P.
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 1
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Po pierwsze - Witam koleżankę, hmm rustsaltz czyżby…? ;>
tak masz racje braciszek mnie zabije, a do tego grozil mi banem.....
(Sorki ten post to spam)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ewa24 napisał(a):a do tego grozil mi banem..... No no! Proszę mi to nie grozić banami, bo tylko ja mam uprawnienia do nadawania :mrgreen:
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
mikrobart napisał(a):Ewa24 napisał(a):a do tego grozil mi banem..... No no! Proszę mi to nie grozić banami, bo tylko ja mam uprawnienia do nadawania :mrgreen: Spoko, jak mawiał tow. Dzierżyński "dajcie mi człowieka, a ja znajdę na niego paragraf" to raz
a dwa, to linie ulegają degradacji przez wieloletnie zaniedbania i nie jest to kwestią ostatnich lat. A oszczędzanie na bieżącym utrzymaniu to inna sprawa.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Modernizacje modernizacjami, na to potrzeba oddzielnych funduszy. Ale bieżące utrzymanie PLK powinno zapewniać, powiedzmy na przykład o linii D29-271 - tory główne zasadnicze na wielu STACJACH - nie przystankach osobowych, są zarośnięte po może nie kolana, ale po połowę łydki. Nie wiem czy to na jakiś wpływ na ruch pociągów, ale wstyd, żeby główne polskie linie właśnie tak wyglądały.
Liczba postów: 518
Liczba wątków: 16
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
3
Ewa24 napisał(a):kolejoman5, ma absolutna racje, potencjal jest duzy. Tylko ze w Polsce nie mamy takich kolei jak we Francji niestety... i predko nie bedziemy miec.... Mam nadzieje ze sie doczekamy, ale ja bylabym bardzo zadowolona gdybysmy osiagneli chodziazby poziom kolei czeskich. Bylam w ostatnie wakacje pociagiem w Czechach (z przesiadka w Cieszynie) i jestem pod wrazeniem. :->
Ewo Średnio raz w tygodniu zwłaszcza na weekend podróżujemy po Czechach i nigdy nie wybieramy trasy - po prostu przesiadamy się z EX na rychlika albo na jakiegoś osobnego vlaka i heja . W Czechach cena biletu jest bez względu na rodzaj pociągu taka sama a my korzystamy z biletów podobnych do polskich turystycznych. Fantastyczne skomunikowania a
i przed wyjazdem w domu mogę sobie sprawdzić gdzie dany vlak jest na stronie:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2 wszystkie pociągi z GPS-em.
Dodatkowo klikając w trójkącik i następnie w zakładkę Řazení vlaku mam jego aktualne zestawienie.
Klikając w Detail trasy » Mamy zestawienie stacji i przystanków z całej trasy a klikając w konkretną stację mamy zdjęcie satelitarne danego miejsca które możemy przesuwać (Google Earth)
Nawet nie warto porównywać z PKP [/b]
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
|