Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Kolej musi się wziąć w garść, aby po zmodernizowanych trasach było jeszcze czym jeździć i żeby miał jeszcze kto tym jeździć. 3 mln biletów to i dużo i mało. Wszystko zależy kto jak na tą liczbę patrzy. Owszem gdyby oferta przewoźników była skierowana bardziej na podróże bezpośrednie pozbawione opóźnień to ludzi byłoby więcej, ale pasażerowie faktycznie też chcą podróżować w godnych warunkach, których w tańszym segmencie nie zawsze da się oczekiwać.
Liczba postów: 267
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04.09.2011
Reputacja:
0
DamianT napisał(a):całkowicie zamyka "obawy", które były na początku rozmowy w tym temacie o to, czy ten przewoźnik utrzyma się w naszym kraju z ofertą, jaką prezentuje. To, że jeździć będzie było jasne niemal od samego początku - kapitał za nim stojący bez problemu pozwala utrzymać zerowe zyski/niewielką stratę przez długi okres aby tylko przyciągnąć sporą grupę klientów. Ale zauważ, że oferta już nie jest taka sama. Ceny chociażby wzrosły o około kilkanaście/kilkadziesiąt procent licząc od początkowego okresu.
Co do możliwości generowania profitów sądzę, iż już teraz przy tych cenach PolskiBus wypracowuje dodatni wynik finansowy.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Skąd macie informacje o tym, że Polski Bus jeszcze się nie zwrócił?
Po cichu wycofali się z Piły i Szczecina, skracając linię P2. W mało elegancki sposób to zrobili, pomimo przesyłania aktualności pocztą elektroniczną, nie przesłali żadnego komunikatu. Na stronie i na profilu na twarzoksiążce też żadnej oficjalnej informacji na ten temat nie było. Ot, nagle po prostu zniknęła możliwość rezerwacji, potem połączenia zniknęły z rozkładu jazdy.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
endrju napisał(a):Ceny chociażby wzrosły o około kilkanaście/kilkadziesiąt procent licząc od początkowego okresu.
Trudno się dziwić, skoro autobusy na wielu kursach nawet w środku tygodnia jeżdżą wypełnione po sufit. Trzeba to dyskontować, skoro lekka podwyżka cen nie zniechęca podróżnych.
endrju napisał(a):sądzę, iż już teraz przy tych cenach PolskiBus wypracowuje dodatni wynik finansowy.
Uwzględniając wszystko (powiedzmy, że oprócz kosztu zakupu taboru)? Głęboko wątpię!
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Probuję porównać czasy przejazdu Polskiego Busa do Pendolino w przyszłości.
Z Warszawy do Wrocławia Pendolino ma jechać 3,5 godziny. Polski Bus dzisiaj jedzie w najlepszym wypadku 6 godzin. Do Częstochowy pociąg 2 godziny, a autokar według rozkładu 3,5 godziny. Więc czasowo pociąg tutaj będzie bił na głowę tego przewoźnika autokarowego. Nie wiem ile czasu Pendolino ma jechać do innych miast. Pokusicie się?
Kosztami pewnie wygra Polski Bus.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Polski Bus wchodzi z trasą : Gdańsk - Toruń - Łódź - Katowice - Kraków - Rzeszów. (zamienili tylko Częstochowę na Toruń)
Czasy jazdy z Łodzi:
Łódź - Gdańsk - 5:15
Łódź - Toruń - 2:50
Łódź - Katowice - 3:40
Łódź - Kraków 5:00
Łódź - Rzeszów 8:05
Pociągi w relacji Łódź - Gdańsk ledwo co dychają, a tutaj jeszcze cios w postaci PB jadącego ten dystans od godziny, do godziny półtora szybciej. Łódź - Katowice, prawie tyle co kolej, ale to się zmieni jak ruszą prace na odcinku Koluszki - Częstochowa, oraz w okolicach Zawiercia. Łódź - Kraków, to oczywiście kolej, ale dzięki jeździe po CMK. Łódź - Rzeszów nie ma połączenia kolejowego, więc cieszy nawet autobusowe.
Cytat:Z Warszawy do Wrocławia Pendolino ma jechać 3,5 godziny. Polski Bus dzisiaj jedzie w najlepszym wypadku 6 godzin. Do Częstochowy pociąg 2 godziny, a autokar według rozkładu 3,5 godziny. Więc czasowo pociąg tutaj będzie bił na głowę tego przewoźnika autokarowego.
O ciągu drogowym Warszawa - Łódź - Wrocław: A2/A1/S8, nie słyszał? Tą trasą będzie możliwy czas przejazdu Warszawa - Wrocław poniżej 4 godzin.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Urbi napisał(a):Polski Bus wchodzi
DamianT napisał(a):Pendolino w przyszłości
Czujecie tę subtelną różnicę? ;-D
Przypominam, że wciąż nie wiadomo skąd wziąć pieniądze na "Pendolino".
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Szkoda, że P12 nie zatrzyma się u mnie w Częstochowie. No ale to pierwsza linia omijająca stolicę.
Urbi napisał(a):O ciągu drogowym Warszawa - Łódź - Wrocław: A2/A1/S8, nie słyszał? Tą trasą będzie możliwy czas przejazdu Warszawa - Wrocław poniżej 4 godzin.
Słyszał, jednak opierałem się na tym, co można zobaczyć w rozkłądzie na stronie Polskiego Busa. A według niego autokary tego przewoźnika jadą miedzy Warsza a Wrocławiem 6 godzin.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
A w Częstochowie wrze, że PolskiBus na nowej linii P12 nie zatrzyma się w naszym mieście
Co ciekawe, to nie wymysł PolskiegoBusa, tylko głupich przepisów ministerialnych, które na dodatek są trudne do jednomyślnego zinterpretowania.
W szczególności podoba mi się te fragment artykułu:
Cytat:Ministerstwu Transportu "Gazeta" zadała w poniedziałek kilka pytań. M.in. skąd w ogóle kryterium "wojewódzkości"? Urzędnicy tego akurat resortu powinni mieć pojęcie o geografii: Częstochowa z 235 tys. mieszkańców jest trzynastym miastem w Polsce i chociażby z konfrontacji z liczbą województw (16) wynika, że jest trochę miast wojewódzkich od niej mniejszych. Wyliczmy: Opole ma 122 tys. mieszkańców, Zielona Góra - 119 tys., Gorzów Wielkopolski - 124 tys., Kielce - 201 tys., Olsztyn - 175 tys., Rzeszów - 182 tys., Toruń - 198 tys. W tych miastach autobusy ekspresowe mogą bez żadnych wątpliwości stawiać. W Częstochowie - nie.
Polecam cały tekst: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z2RI42WwKP
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Od 30 czerwca wszystkie połączenia no-stop z Warszawy do Wrocławia z postojem w Łodzi, dodatkowo dwa nowe połączenia Warszawa - Łódź - Wrocław, co w rezultacie daje 11 połączeń dziennie z Warszawy i Łodzi do Wrocławia!
Dzięki ten decyzji do 15 połączeń dziennie wzrasta ilość połączeń z Łodzi do Warszawy, co już staje się realny zagrożeniem dla PKP IC na modernizowanej trasie Warszawa - Łódź...
Na potwierdzenie:
Cytat:PolskiBus.com rozbudowuje siatkę połączeń linii P4 Warszawa-Łódź-Wrocław-Praga i skraca czas połączeń
- Od 30 czerwca PolskiBus.com wprowadza 2 dodatkowe kursy na ekspresowej linii P4 Warszawa-Łódź-Wrocław.
- Dodatkowo wszystkie kursy linii P4 będą zatrzymywać się w Łodzi, zwiększając tym samym liczbę połączeń w Warszawy do Wrocławia przez Łódź z 3 do 11 dziennie oraz z Wrocławia do Warszawy przez Łódź z 2 do 11 połączeń każdego dnia.
- Czas podróży z Warszawy do Wrocławia będzie krótszy o 10 minut i będzie trwał 5 godzin i 50 minut.
- Czas podróży z Warszawy do Pragi ulegnie skróceniu o 1 godzinę 20 minut.
http://www.polskibus.com/pr-P4-changes-pl
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.11.2012
Reputacja:
0
Urbi napisał(a):Dzięki ten decyzji do 15 połączeń dziennie wzrasta ilość połączeń z Łodzi do Warszawy, co już staje się realny zagrożeniem dla PKP IC na modernizowanej trasie Warszawa - Łódź...
Na potwierdzenie:
Słabe to potwierdzenie ;-). PolskiBus nie ma biletów okresowych, 70 miejscowy autokar to nie 1000 miejscowy pociąg i omija szerokim łukiem główne generatory codziennych podróżnych na trasie: Skierniewice i Żyrardów. Znacznie większym zagrożeniem mogłaby być motoryzacja indywidualna, ale w godzinach dojazdów do pracy korki ją skutecznie zmniejszają...
Pozdr.
CAr.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Oczywiście, żelazny elektorat biletów miesięcznych pozostanie przez przewozach kolejowych, ale dla przewozów jednorazowych jest to idealna alternatywa. Od czasu otwarcia A2 widać tendencje spadkową w przewozach pasażerów tej kategorii, którzy mają dość przeciągającej się modernizacji i innych czynników które zniechęcają do podróżny koleją.
15x PolskiBus + 5x MotoBuss, mogą już poważnie odbić na rentowności przewozów kolejowych na bezpośredniej trasie między Łodzi i Warszawą, bo jak widać nadal wielu ludzi opiera się na stereotypach, że relacja Warszawa - Łódź to wyłącznie pasażerowie na biletach miesięcznych, co jest myśleniem błędnym.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Urbi, zgadzam się z Twoimi słowami. Do tego Łódź dostanie szybkie połączenie z Wrocławiem o co tak zabiegała kolejowo.
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.11.2012
Reputacja:
0
Urbi napisał(a):15x PolskiBus + 5x MotoBuss, mogą już poważnie odbić na rentowności przewozów kolejowych na bezpośredniej trasie między Łodzi i Warszawą, bo jak widać nadal wielu ludzi opiera się na stereotypach, że relacja Warszawa - Łódź to wyłącznie pasażerowie na biletach miesięcznych, co jest myśleniem błędnym.
Głównie, głównie - w szczytowych pociągach zazwyczaj wszyscy w przedziale wyciągają bilety... okresowe.
Pozdr.
CAr.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Urbi napisał(a):co w rezultacie daje 11 połączeń dziennie z Warszawy i Łodzi do Wrocławia! Ariel Ciechańsk napisał(a):70 miejscowy autokar to nie 1000 miejscowy pociąg
Małe, zwinne ssaki już raz przeżyły potężne dinozaury, choć na pierwszy rzut oka wydawało się to nierealne. :-P
Ariel Ciechańsk napisał(a):PolskiBus nie ma biletów okresowych,
Nie? http://www.polskibus.com/maxbilet
Bahnfahren ist unser Business
|