Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PolskiBus - konkurencja również dla kolei
PB napisał(a):ważny przez siedem kolejnych dni od momentu zakupu i obowiązujący wyłącznie na linii P9 łączącej Radom z Warszawą
...
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

a tym czasem:

Cytat:Dzisiaj 19 czerwca, PolskiBus.com ma przyjemność ogłosić, że dokonał zamówienia na 25 dwupokładowych autokarów Van Hool Astromega TDX27. Dostawa nowych i najwyższej jakości pojazdów planowana jest na koniec 2013 roku.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Jak widać PB skutecznie walczy na rynku, myślę że to nie koniec bo Pendolino tu nie pomoże.
Odpowiedz

Walczy skutecznie choć jak to na prywaciarza przestało tylko tam gdzie jest to opłacalne. Już z paru tras się "zwinął"
Odpowiedz

rysiogeniusz napisał(a):Walczy skutecznie choć jak to na prywaciarza przestało tylko tam gdzie jest to opłacalne. Już z paru tras się "zwinął"
I to w jaki sposób. Żadnej informacji w listach z aktualnościami, żadnego komunikatu na stronie, żadnej oficjalnej informacji na profilu facebook. W informacjach prasowych były tylko potwierdzenia informacji, jakichkolwiek komentarzy nt. decyzji odmówiono.
Odpowiedz

rysiogeniusz napisał(a):Walczy skutecznie choć jak to na prywaciarza przestało tylko tam gdzie jest to opłacalne. Już z paru tras się "zwinął"

Twój Szczecin jest tu doskonałym przykładem, gdzie liczba kursów spadła do... 0. Na Bydgoszczy, gdzie jest dobra oferta kolei z 4 kursów ostały się 3... Wraz z wejściem normalnego rozkładu z czasami przejazdu ok. 2.40 h nie oszukujemy się, że zacznie rzeź kursów PB na E-65. Dla ludzi jeżdżących służbowo jednak zazwyczaj istotny jest czas przejazdu, nie cena. Dlatego w miarę nieźle trzymają się relacje EIC do Katowic, Krakowa czy Poznania. 2.40 z Centrum do Centrum dla PB są przy trasach rzędu 300 km nie osiąglane.
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

Skoro ludzie nie chcą jeźzić, to przecież nikt ze swojej kieszeni nie wyciągnie pieniędzy dla idei.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Przez zlikwidowaniem jednej pary jeździło więcej ludzi, szczególnie na tych kursach, które zlikwidowali.
Poza tym nigdzie nie padło stwierdzenie, że linia ta jest nierentowna. Być może była rentowna, ale w małym stopniu, który nie zadowalał właścicieli.
Odpowiedz

Na trasie z Katowic do Warszawy kierowcy Polskiego Busa ewidentnie przekraczają prędkość. Autobusy mają dopuszczenie na 100 km/h, ale obowiązuje ono wyłącznie na drogach ekspresowych i autostradach. Na drodze z Warszawy do Katowic droga ekspresowa jest tylko miejscami do Piotrkowa Trybunalskiego, dalej cały czas krajowa, ewentualnie krajowa dwujezdniowa. Tymczasem kierowcy cały czas jadą 90-105 km/h. Nie przyjeżdżają jakoś dużo przed planem, a to oznacza że rozkład Polskiego Busa z Warszawy do Katowic jest przesadzony.
Odpowiedz

A dziwisz się? Bo ja nie.
Odpowiedz

Mariusz W. napisał(a):Na drodze z Warszawy do Katowic droga ekspresowa jest tylko miejscami do Piotrkowa Trybunalskiego, dalej cały czas krajowa, ewentualnie krajowa dwujezdniowa. Tymczasem kierowcy cały czas jadą 90-105 km/h. Nie przyjeżdżają jakoś dużo przed planem, a to oznacza że rozkład Polskiego Busa z Warszawy do Katowic jest przesadzony.

Chyba wiesz, do kogo o swoich spostrzeżeniach napisać?

http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/image ... 209015.jpg

Krokodyle już czekają. ITD to takie drogowe UTK ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

Mariusz W. napisał(a):Autobusy mają dopuszczenie na 100 km/h, ale obowiązuje ono wyłącznie na drogach ekspresowych i autostradach. Na drodze z Warszawy do Katowic droga ekspresowa jest tylko miejscami do Piotrkowa Trybunalskiego, dalej cały czas krajowa, ewentualnie krajowa dwujezdniowa. Tymczasem kierowcy cały czas jadą 90-105 km/h. Nie przyjeżdżają jakoś dużo przed planem, a to oznacza że rozkład Polskiego Busa z Warszawy do Katowic jest przesadzony.
Na dwujezdniowych krajowych poza terenem zabudowanym też obowiązuje.
Odpowiedz

Barciur napisał(a):Na dwujezdniowych krajowych poza terenem zabudowanym też obowiązuje.
No nie bardzo.
Cytat:Art. 20 ust. 4 Prawa o ruchu drogowym:
Dopuszczalna prędkość autobusu spełniającego dodatkowe warunki techniczne określone w przepisach, o których mowa w art. 66 ust. 5, na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h.
O drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym ani w tym, ani w innych przepisach PoRD nic w tej kwestii nie wspomniano.
Znak D-39 również to potwierdza:
[Obrazek: 320px-Ograniczenia_pr%C4%99dko%C5%9Bci_w...11.svg.png]
Odpowiedz

Droga dwujezdniowa poza terenem zabudowanym to czwarty od góry wiersz w znaku D39. Obowiązuje 100 km/h.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

mikrobart napisał(a):Droga dwujezdniowa poza terenem zabudowanym to czwarty od góry wiersz w znaku D39. Obowiązuje 100 km/h.
Nie czwarty, a trzeci. Kolejno od góry:
  • obszar zabudowany,
  • obszar niezabudowany, droga jednojezdniowa,
  • obszar niezabudowany, droga dwujezdniowa,
  • droga ekspresowa jednojezdniowa,
  • droga ekspresowa dwujezdniowa,
  • autostrada.
Czyli obowiązuje 100 km/h, ale tylko dla samochodów osobowych. Dla autobusów 80 km/h, niezależnie od spełniania dodatkowych wymagań.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.