Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Tutaj:
http://kolej.krb.com.pl/wsk/l4.jpg widać wskaźniki We10 i We11. Żadna instrukcja E1 które posiadam nie przewiduje takich wskaźników. W związku z tym pytanie: co te wskaźniki właściwie oznaczają?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 117
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01.07.2010
Reputacja:
0
Wskaźnik We10 oznacza, że sieć obniża się poniżej normalnej wysokości zawieszenia przewodów trakcyjnych.
Wskaźnik We11 oznacza miejsce, w którym sieć trakcyjna powraca do normalnej wysokości zawieszenia.
Wskaźników tych nie używa się już od dziesięcioleci.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Stosowało się je np. pod wiaduktami gdzie sieć trakcyjna jest prowadzona bardzo nisko i pantograf składa się prawie na dachu lokomotywy. Miało to na celu zwrócenia uwagi maszynisty, że pantograf nie ma odpowiedniego nacisku na sieć trakcyjną co powodowało przerwy lub złe odbieranie prądu przez patyki.
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Stara szkoła budowania sieci trakcyjnej wymuszała korzystania z tego typu wskaźników. Teraz to by załatwiają wskaźniki W8 i W9, ale nawet nie wiem czy gdzieś w realu coś takiego stosują ze względu na trakcję. Aktualnie w nowej szkole budowania sieci trakcyjnej jest bardzo restrykcyjna, pochylenia nie przekraczające 1 promila nawet na drugorzędnych liniach.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas