Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
#91
Dzięki staraniom KODLK, Poseł na Sejm Marzeny Machałek, UMWD, Prezydenta Miasta Jelenia Góra i Związków Zawodowych sukcesywnie postępuje remont linii kolejowej 274 na odcinku Wrocław- Jelenia Góra. Zgodnie z nową korektą rozkładu jazdy 2011/12 czas jazdy na tym odcinku od dnia dzisiejszego skrócił się o ponad 40 minut, w stosunku do obowiązującego do dnia 31 maja, a warto również dodać, że pociąg IR "Galicja" relacji Przemyśl- Jelenia Góra przyjedzie do Jeleniej Góry aż o godzinę wcześniej niż poprzednio (planowany przyjazd godzina 17:28). W kolejnych dniach planowane są dalsze prace na odcinkach Jaworzyna Śląska- Wałbrzych Miasto i Wałbrzych Główny- Marciszów. Od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu czas jazdy do Jeleniej Góry skróci się do dwóch godzin i dwudziestu minut. Warto nadmienić, że cena biletu na odcinku Jelenia Góra- Wrocław jest bardzo atrakcyjna w porównaniu z obowiązującymi cenami na tej samej trasie u przewoźników "PKS Tour Jelenia Góra" (30 zł na osobowy i 34 zł na pośpieszny) i "Krycha- bus" (29 zł) i wynosi 22 złote na pociąg osobowy i 26 złotych na pociąg TLK przy wykupieniu tak zwanego "Biletu rewelacyjnego" plus 5 zł z obowiązkową rezerwacją miejsc.

źródło: KODLK
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

#92
kodlk, W tytule artykułu sugerujecie że jest taniej od PKS. Ok to fakt pod warunkiem że jedzie się pociągiem Regio, bo do ceny 26 złotych obowiązującej w ramach Biletu Rewelacyjnego na Rozewie i Karkonosze należy doliczyć 5 złotych miejscówki. I niestety cały koszt rośnie do 31 złotych.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

#93
PKS do Wrocławia na autobus pospieszny jest jeszcze droższy i zależy od relacji i przewoźnika. Ostatnio za dojazd do Wrocławia autobusem relacji Jelenia Góra- Wadowice ludzie płacili 34 złote.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

#94
No więc właśnie takie informacje powinny być szczegółowo opisane bo inaczej ludzie się trochę zdenerwują nie wiedząc nic że cena jest bez miejscówki.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

#95
Ok informacja została skorygowana tutaj i na stronie oraz na Facebook.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

#96
1.) Zgodnie z nową korektą rozkładu jazdy 2011/12 czas jazdy na tym odcinku od dnia dzisiejszego skrócił się o ponad 40 minut, w stosunku do obowiązującego do dnia 31 maja, a warto również dodać, że pociąg IR "Galicja" relacji Przemyśl- Jelenia Góra przyjedzie do Jeleniej Góry aż o godzinę wcześniej niż poprzednio (planowany przyjazd godzina 17:28).

2.) Od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu czas jazdy do Jeleniej Góry skróci się do dwóch godzin i dwudziestu minut.

3.) Warto nadmienić, że cena biletu na odcinku Jelenia Góra- Wrocław jest bardzo atrakcyjna w porównaniu z obowiązującymi cenami na tej samej trasie u przewoźników "PKS Tour Jelenia Góra" (30 zł) i "Krycha- bus" (29 zł) i wynosi 22 złote na pociąg osobowy i 26 złotych na pociąg TLK przy wykupieniu tak zwanego "Biletu rewelacyjnego".

4.) PKS do Wrocławia na autobus pospieszny jest jeszcze droższy i zależy od relacji i przewoźnika. Ostatnio za dojazd do Wrocławia autobusem relacji Jelenia Góra- Wadowice ludzie płacili 34 złote.


ad. 1) W kółko wałkujemy Galicję, a od 29 czerwca br. czas jazdy się wydłuży dla TLK z 2:27 do 2:59 Karkonosze i 2:58 Rozewie. Napisałem w tej sprawie do Intercity, dostałem odpowiedz że pociągi po wymienionej przeze mnie linii 274 nie kursują.

ad. 2) Dla jakich pociągów TLK, Regio czy IR?

ad. 3) Bilet rewelacyjny Jelenia Góra - Wrocław Gł. - Jelenia Góra to 27 zł. + 5zł. miejscówka

ad. 4) "Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "TOUR" Sp. z o.o. w Jeleniej Górze informuje, że od dnia 14.02.2012r. kurs relacji Jelenia Góra - Wadowice o godz. 22.00 zostaje skrócony do Krakowa. " najtańsze połączenie Wro-JG 26zł. najdroższe 41zł. przez Wałbrzych 2:50 142km
ScottyRail
Odpowiedz

#97
ad1) W porównaniu z rozkładem jazdy jaki obowiązywał do końca maja to i tak czas jazdy obu TLK jest o około 40 minut krótszy niż był do wczoraj więc skrócenie czasu jazdy dość znaczne. Co do odpowiedzi ze strony PKP Intercity my również ją dostaliśmy i jest bardziej rzetelna i konkretna. Wydłużenie związane jest z planowanym remontem odcinka Marciszów- Wałbrzych Główny i wzmożonymi pracami, jakie będą miały miejsce na tym odcinku. Co do "Galicji" jest ona przykładem tego, że można jechać szybciej.
ad2) Ostatnio jadąc autobusem do Wrocławia zapłaciłem 30 zł- być może jest jeszcze jakiś tańszy ale przeważnie cena jest wyższa a te 41 złotych o którym piszesz to już kosmos;
ad3) rozmawiałem przed chwilą z kasą biletową i powiedziano mi wyraźnie, że bilet rewelacyjny na odcinku JG- Wrocław 26 złotych a nie 27.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

#98
1) Remont, remontem tylko po 29 czerwca Przewozy Regionalne będą nadal jeździć na poziomie 2:40-2:45 a TLK 2:58
3) W kasie co innego a na bilecie co innego, polecam zapoznać się z tabelą opłat biletu "rewelacyjny", mogę dołączyć bilet Rewelacyjny z 30.04.2012r. z Karkonoszy odc. Oława - JG, koszt 30zł.

I napiszcie do Intercity o wydłużenie TLK 65510 relacji Jelenia Góra - Hel.
ScottyRail
Odpowiedz

#99
Co do remontu to ok rozumiem cię i popieram- masz rację, że nie powinno tak być, ale co możemy teraz zrobić- nic bo jest na to za późno. PIC zawsze publikuje rozkład na ostatnią chwilę. Jedyne co, to będziemy się starali aby w przyszłym rozkładzie jazdy wszystkie trzy TLK (Karkonosze, Rozewie i Ossoliński) miały rozkład jazdy zbliżony do maksymalnych prędkości jakie będą obowiązywały. Teraz na zmiany jest już za późno.

Co do TLK Jelenia Góra- Hel to wydłużenie obecnego nie jest możliwe. PIC wydłużył w zeszłym roku te wagony z Helu do Jeleniej Góry tylko dlatego, że stacja Wrocław Główny była w zaawansowanej fazie remontu, a spółka sama wyszła wtedy z taką propozycją- my z wydłużeniem tego składu nie mieliśmy nic wspólnego. Oczywiście relacja bardzo atrakcyjna, ale tylko pod warunkiem, że z Jeleniej Góry jadą wszystkie wagony do Helu plus sypialki do Gdyni i reszta agonów doczepiana do Gdyni we Wrocławiu. Pchanie tylu wagonów jak w zeszłym roku do samej Jeleniej było lekkim ryzykiem a nie o to przecież chodzi żeby tutaj dojeżdżało aż 14 wagonów.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

Trochę nie rozumiem jak na ostatnią chwilę, o tym że Regio będzie jeździć szybciej od TLK to ja już wiedziałem dobre 2-3 tygodnie temu, dokładnie 3 maja napisałem w tej sprawie do Intercity
ScottyRail
Odpowiedz

Ale trzeciego maja rozkład był już dawno zaklepany. Aby wprowadzić jakiekolwiek zmiany, trzeba interweniować przynajmniej na trzy miesiące przed.

[ Dodano: 2012-06-01, 16:43 ]
Z drugiej strony bardzo zastanawiająca jest nagła zmiana zdania twojego co do pociągu na Hel. W zeszłym roku tak psioczyłeś że ten pociąg pojechał aż do Helu z Jeleniej, a teraz chcesz żeby jednak z Jeleniej pojechał :-> . Z tego co pamiętam, to byłeś przeciwnikiem takiego rozwiązania.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

Źródło: Nowiny Jeleniogórskie 24

Bezpośrednie i do tego codzienne połączenia Jeleniej Góry z takimi miastami jak Łódź, Gdynia, Białystok, Konin czy Kutno pojawią się w nowym rozkładzie jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać już od 9 grudnia. Po ponad dwóch latach walki udało się przywrócić dziennie połączenie Jeleniej Góry z Warszawą Wschodnią. Skrócona we wrześniu 2010 roku trasa do Wrocławia, teraz znowu się wydłuży i sięgnie stolicy Karkonoszy.

- Dzięki temu pasażerowie będą mieli możliwość bezpośredniego i w dodatku codziennego dojazdu do takich miast jak Kalisz, Ostrów Wielkopolski czy Łódź. Wcześniej nie było to możliwe – informuje Grzegoś Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

Od grudnia zacznie kursować codziennie także pociąg pospieszny relacji Jelenia Góra-Gdynia Główna.
- Wcześniej jeździł tylko w okresie feryjno-wakacyjnym – dopowiada.



Czy w Jeleniej Górze doczekamy się porządnych reportaży czy dalej będziemy czytać wypracowania z gimnazjum pisane na kolanie? Wstyd dla NJ24 za nowe wyrazy i synonimy Grzegoś i feryjno-wakacyjnym.


Nowością będzie od grudnia pociąg Przewozów Regionalnych Interregio Rudawy, który pojedzie z Jeleniej Góry do Białegostoku.

- Dzięki temu znowu zyskamy bezpośrednie połączenia z Koninem, Kutnem i Białymstokiem. Do tego pociąg ten będzie stanowił alternatywę dla wszystkich tych pasażerów, którzy będą wybierać się do stolicy rano. Niestety z powrotem będzie wracał tylko z Olsztyna – tłumaczy Grzegorz Oleś.



Na cholerę nam 3 połączenia z Warszawą, skoro będziemy mieć tylko 2 powrotne.


Od grudnia wydłuży się za to połączenie ze Szklarskiej Poręby Dolnej do Jeleniej Góry o Wrocław. W planach jest puszczenie trzech par pociągów w ciągu dnia.

- Turyście nie będą już musieli się przesiadać w Jeleniej Górze, jadąc na narty do Szklarskiej Poręby. Podobne połączenia będzie miał już teraz także Poznań – komentuje Grzegorz Oleś.

Ostatni pociąg do Wrocławia pojedzie nieco później, bo nie o 19:05, ale o 20:10.


Chyba lepiej brzmi: Turyści
I tu nasuwają się pytania co dzieje się na remontowanej linii 311?
Czy remont zostanie kiedykolwiek rozpoczęty?
ScottyRail
Odpowiedz

Scotty napisał(a):Nowością będzie od grudnia pociąg Przewozów Regionalnych Interregio Rudawy, który pojedzie z Jeleniej Góry do Białegostoku.

Czy to oznacza, że Rudawy zastąpią Szczelińca i Mamry? Czy oba pociągi będą jeździć równolegle?
Odpowiedz

Trudno mi na razie powiedzieć.
ScottyRail
Odpowiedz

Nie "Rudawy" nie zastąpią ani "Szczelińca" ani "Mamrów". Nie po to się staraliśmy o te pociągi, żeby było coś za coś. "Szczeliniec" zostanie hucznie przywitany na nowy rozkład jazdy podczas naszej dwudniowej imprezy kolejowej 8 grudnia po godzinie 18 we Wrocławiu.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mapa linii kolejowych 2014 Dudzio 5 5 180 14.11.2014, 10:56
Ostatni post: DamianT
  Filmy edukacyjne Polskich Linii Kolejowych pitagoras23 17 9 551 23.10.2012, 13:13
Ostatni post: pitagoras23
  Mały atlas linii kolejowych polski semaforek 15 11 136 18.06.2011, 13:42
Ostatni post: Tp4

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.