19.09.2011, 21:11
Niejako w nawiązaniu do tematu o niezrealizowanych projektach, przedstawiam ile docelowo miały liczyć serie lokomotyw i zespołów trakcyjnych. Tak w ramach ciekawostki.
EU07 (4E) miały dobić do numeru 300, jednak z powodu zwiększających się przewozów towarowych postanowiono uruchomić produkcję ET41 w HCP, gdyż Pafawag miał się skupić na ET22.
EP08 (102E) miały dobić do numeru 100.
EP09 (104Eb) miały dojść do numeru 200, przy czym od początku miały to być lokomotywy o wiele lepiej wyposażone.
EU11 (113E) miało być 50 sztuk. Jednak w trakcie postanowiono, że 8 z tych lokomotyw będzie lokomotywami 2-systemowymi, czyli EU43 (112E).
ET22 (201Em) miało być 50 sztuk (do numeru 2050), jednak w międzyczasie postanowiono, że część będzie uboższą wersją, czyli 201Ek.
ET41 (203E) zamówiono w ilości 500 sztuk. W międzyczasie postanowiono, że 300 szt. będzie w wersji 203Ea. Zaniechano produkcji, gdyż spadły przewozy towarowe. W zamian wznowiono produkcję EU07 (303E) w HCP, gdyż Pafawag w dalszym ciągu był zajęty klepaniem ET22.
EW58 (3WEa) miały dobić do numeru 060.
ED59 (15WE) pierwotnie miały być zamówione w ilości 12 szt.
EW60 (6WE) podobnie, do numeru 090.
EN61 (14WE) miał być jeszcze jeden egzemplarz, czyli do numeru 02.
ED70 do numeru 10.
ED72 i ED73 pierwotnie miało być więcej. Ile dokładnie, tego nie wiem. Cała seria miała być wyposażona tak jak ED73.
ED74 (16WEk) miały dobić najpierw do numeru 015, a następnie do 019.
SP32 pierwotnie miały dojść do numeru 200, na tyle opiewał kontrakt, przy czym miały to być lokomotywy SP49.
SN81 planowano do numeru 010.
SA101+SA121 miało być aż 220 sztuk. Na tyle PKP oszacowały potrzeby na szynobusy. Ciekawe, czy to się sprawdzi, kiedy 220 szynobus wyjedzie w Polskę.
EU07 (4E) miały dobić do numeru 300, jednak z powodu zwiększających się przewozów towarowych postanowiono uruchomić produkcję ET41 w HCP, gdyż Pafawag miał się skupić na ET22.
EP08 (102E) miały dobić do numeru 100.
EP09 (104Eb) miały dojść do numeru 200, przy czym od początku miały to być lokomotywy o wiele lepiej wyposażone.
EU11 (113E) miało być 50 sztuk. Jednak w trakcie postanowiono, że 8 z tych lokomotyw będzie lokomotywami 2-systemowymi, czyli EU43 (112E).
ET22 (201Em) miało być 50 sztuk (do numeru 2050), jednak w międzyczasie postanowiono, że część będzie uboższą wersją, czyli 201Ek.
ET41 (203E) zamówiono w ilości 500 sztuk. W międzyczasie postanowiono, że 300 szt. będzie w wersji 203Ea. Zaniechano produkcji, gdyż spadły przewozy towarowe. W zamian wznowiono produkcję EU07 (303E) w HCP, gdyż Pafawag w dalszym ciągu był zajęty klepaniem ET22.
EW58 (3WEa) miały dobić do numeru 060.
ED59 (15WE) pierwotnie miały być zamówione w ilości 12 szt.
EW60 (6WE) podobnie, do numeru 090.
EN61 (14WE) miał być jeszcze jeden egzemplarz, czyli do numeru 02.
ED70 do numeru 10.
ED72 i ED73 pierwotnie miało być więcej. Ile dokładnie, tego nie wiem. Cała seria miała być wyposażona tak jak ED73.
ED74 (16WEk) miały dobić najpierw do numeru 015, a następnie do 019.
SP32 pierwotnie miały dojść do numeru 200, na tyle opiewał kontrakt, przy czym miały to być lokomotywy SP49.
SN81 planowano do numeru 010.
SA101+SA121 miało być aż 220 sztuk. Na tyle PKP oszacowały potrzeby na szynobusy. Ciekawe, czy to się sprawdzi, kiedy 220 szynobus wyjedzie w Polskę.