Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Struktura sieci komputerowej pojazdu trakcyjnego?
#1
Witam mam niemały problem. Szukam jakichkolwiek informacji na powyższy temat. Jeśli ktoś z forumowiczów byłby w stanie mi pomóc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

Chodzi mi o sieć komputerową w pojazdach trakcyjnych. Jak jest ona zbudowana, zasada jej działania, transmisja danych.
Tutaj znalazłem ciekawą literature i podejrzewam, że jakieś przydatne informacje mogą się tam pojawić natomiast mam niestety problem z dostępem do niej:/
oraz taki artykuł w czasopiśmie:
Sieci komputerowe w taborze pasażerskim
Autor: Janusz Biliński
również problem z dostępem do niego Sad
Jeśli ktoś ma możliwość pomocy z góry dziękuję.

Edytuj / Lutek
Odpowiedz

#2
A co dok³adnie chodzi? Bo Twoje pytanie jest mocno nieprecyzyjne, chcesz wiedzieæ jakie s± stosowane rodzaje sieci? Czy jak± maj± budowê i jak wygl±da struktura przesy³anych danych?

Z tego co ja wiem obecnie produkowane lokomotywy (np. z rodziny Traxx) opieraj± swoj± konstrukcjê na tzw. koncepcji modu³owej - tzn. mamy na loku co¶ na kszta³t komputera pok³adowego (jak w autach) który zarz±dza komunikacj± i steruje (w znaczeniu, ¿e wysy³a rozkazy lub po¶redniczy w wymianie danych) pozosta³ymi urz±dzeniami, które zachowuj± w pewnym stopniu autonomiê - mamy wiêc np. ca³y modu³ wy³±cznika szybkiego, modu³ przetwornicy trakcyjnej (w lokomotywach wielosystemowych) czy np. modu³ sterowania silnikami (falownik/pwm). Zdaje siê, ¿e fizycznie ³±czem jest magistrala CAN ale g³owy sobie nie dam uci±æ. Z t± ró¿nic±, ¿e w aucie CAN jest na miedzianych przewodach, a w lokomotywie na ¶wiat³owodach (ogólnie jest trend w kolejnictwie do zastêpowania przewodów sygna³owych ¶wiat³owodami) ze wzglêdu na odporno¶æ na zak³ócenia, np. wp³yw silnych pr±dów.
Odpowiedz

#3
Chodzi mi o tą drugą opcję, a mianowicie jaką mają budowę i jak wygląda struktura przesyłanych danych.
Odpowiedz

#4
To po prostu poczytaj o magistrali CAN. Standardy dotycz±ce budowy ³±cza i struktury danych s± identycznie niezale¿nie czy to bêdzie auto, lokomotywa czy linia monta¿owa. Inna jest tylko budowa urz±dzeñ pod³±czonych do sieci - te dla kolei musz± spe³niaæ mnóstwo norm i mieæ "tysionc piñcet sto dziwiñcet" certyfikatów, ze wzglêdy na wymagany wysoki poziom niezawodno¶ci i zapewnienia bezpieczeñstwa ruchu kolejowego. Z tego wzglêdu praktycznie wszystko w takiej sieci buduje siê jako redundantne. Poza tym mamy szczególne warunki - musi to byæ odporne na drgania, przyspieszenia, py³, wilgoæ, EMC itd.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Oznaczenia taboru trakcyjnego i ich normy DamianT 30 14 301 27.10.2014, 12:07
Ostatni post: rustsaltz
  Oświetlenie pojazdu szynowego mixer 26 11 915 28.08.2013, 22:02
Ostatni post: przewoz
  Praca inżynierska - kucie koła pojazdu szynowego skiera166 0 3 695 27.11.2011, 21:27
Ostatni post: skiera166
  Oznaczenia taboru trakcyjnego - wykaz Mariusz W. 69 28 821 28.09.2011, 10:23
Ostatni post: DamianT
  Ile docelowo miały liczyć serie taboru trakcyjnego Mariusz W. 1 3 408 20.09.2011, 08:38
Ostatni post: przem710

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.