26.09.2011, 20:17
Czasami nachodzą mnie szalone myśli. ;-)
Zastanawiam się tak co by było gdyby stare wagony np.: takie
w liczbie 10 sztuk podpiąć do EP-09 i rozpędzić na CMK do 160km/h.
Jak daleko taki skład by zajechał? Co by się mogło stać?
A teraz pytając ogólnie:
Załóżmy, że torowisko jest wzorowe - np.: wspomniana CMK - skupiamy się tylko i wyłącznie na wagonach czy lokomotywach.
Na co narażony jest tabor w przypadku przekraczania dopuszczalnej prędkości?
Jakie kryteria brane są pod uwagę przy określaniu maksymalnej dopuszczalnej prędkości taboru?
Czym różnią się zestawy kołowe taboru, porównując stary i nowy? Sposobem tłumienia wibracji, łożyskowaniem?
Można by powiedzieć, że koła w każdym wagonie są okrągłe i kręcą się tak samo i każdy wagon mógłby jechać tak samo szybko, a jednak tak nie jest.
Dlaczego?
Zastanawiam się tak co by było gdyby stare wagony np.: takie
w liczbie 10 sztuk podpiąć do EP-09 i rozpędzić na CMK do 160km/h.
Jak daleko taki skład by zajechał? Co by się mogło stać?
A teraz pytając ogólnie:
Załóżmy, że torowisko jest wzorowe - np.: wspomniana CMK - skupiamy się tylko i wyłącznie na wagonach czy lokomotywach.
Na co narażony jest tabor w przypadku przekraczania dopuszczalnej prędkości?
Jakie kryteria brane są pod uwagę przy określaniu maksymalnej dopuszczalnej prędkości taboru?
Czym różnią się zestawy kołowe taboru, porównując stary i nowy? Sposobem tłumienia wibracji, łożyskowaniem?
Można by powiedzieć, że koła w każdym wagonie są okrągłe i kręcą się tak samo i każdy wagon mógłby jechać tak samo szybko, a jednak tak nie jest.
Dlaczego?