Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Mają już stałe obiegi na Czewa-Gliwice-Czewa, wczoraj widziałem na tych pociągach je 4 razy.
Liczba postów: 181
Liczba wątków: 4
Dołączył: 17.01.2012
Reputacja:
0
27Web-003 jako KŚ 40630 z Gliwic do Częstochowy:
Film wykonany w poniedziałek. ;-)
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Mi się wydaje czy ma podkute koło?
Przed chwilą od strony ZNLE jechał szynobus pomalowany w barwy KŚ. Niestety nie mogłem zobaczyć co to za pojazd, bo zasłoniły mi go wagony Heliosa. :/ Czyżby to VT70? :-D
Liczba postów: 77
Liczba wątków: 1
Dołączył: 06.12.2012
Reputacja:
0
07.02.2013
KŚ 40629 [Częstochowa - Gliwice]
27WEb-003
KŚ 40023 [Częstochowa - Racibórz]
E 186 274-7 + 2[CD] + 2[CD] + 2[CD] + 2[CD]
KŚ 99020 Rachowiec [Zwardoń - Częstochowa]
E 186 247-3 + 2[CD] + 2[CD] + 2[CD]
Liczba postów: 186
Liczba wątków: 6
Dołączył: 26.01.2012
Reputacja:
0
Traxx z transportem czeskich wagonów dla Kolei Śląskich.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Czy ktoś może napisać czym różnią się czeskie wagony zielone od niebieskich?
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Typów tych Bautzenów jest kilka i niektóre różnią się od siebie np. modernizacją. Niektóre wnętrza wagonów w wyniku modernizacji podzielono na część przedziałową oraz bezprzedziałową ( można to poznać po obniżeniu okien od drzwi bocznych ). A ogólnie niebieskie malowanie dąży do zunifikowania malatury wagonów z ĆD, co prawda co chwile pojawiają się inne detale malowanie dlatego zunifikowanie będzie chyba niemożliwe. Wagony Bautzen84, które są zaliczane do ostatniej serii 'igreków' różnią się od swoich poprzedników również detalami. Cechą rozpoznawczą jest usunięcie 5 wywiewek na dachu od strony korytarza.
Liczba postów: 59
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.07.2011
Reputacja:
0
Składy KS którymi podróżowałem wczoraj - 9.02
Lubliniec(11.30) - Katowice(13.30) - EN57 z Sigmy, w dość opłakanym stanie.
Bytom(13.10) - Gliwice(13.37) i Gliwice(14.28) - Bytom(14.56) - SN82 - 002
1 raz jechałem takim szynobusem i fajna sprawa na dni wolne, idealnie dopasowany do frekwencji z Bytomia do Gliwic - 17 osób przy sobocie.
Katowice(15.40) - Lubliniec(17.30) - EN57 - 1563ra(Newag)
Na trasie lublinieckiej również 1 raz trafiłem na zmodernizowany skład z Newagu, fajna jednostka z automatem do kawy :-)
Katowice(11.40) - Lubliniec(13.30) - ET22 Cargo - 2(IC), 2(IC)
ostatnio jechałem o tej godzinie składem czeskim, wczoraj wagony IC.
Liczba postów: 59
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.07.2011
Reputacja:
0
Pewnie i były te dodatkowe literki :-) ale sama jednostka zrobiła takie wrażenie, że aż nie chciało się wysiadać ze składu. Przez lata człowiek jeżdził starymi EN57, często w kiepskim stanie technicznym a tutaj, nie dość, że skład po modernie, to jeszcze automat z kawą.
Takiego luksusu na trasie Katowice - Lubliniec jeszcze nie zaznałem :-)
Liczba postów: 59
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.07.2011
Reputacja:
0
Wydaje mi się, wracając do tematu jednostki EN57 - 1563, że są to idealne składy na trasę Katowice - Lubliniec. Komfort wystarczający, ilość miejsc siedzących aż za duża, ale mam nadzieję, że linia do Lublińca z czasem pozyska nowych pasażerów.
Atrakcyjne bilety strefowe, coraz lepszy tabor, tory na węglówce stopniowo rewitalizowane.
Przyjemnie jest podróżować składem po modernie w Newagu. Plus tania kawa z automatu :-)
Dziękuje za link do histori jednostki EN57-1563 koledze @mikrobartowi.