Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KŚ] Tabor Kolei Śląskich
mikrobart napisał(a):sebek, jeśli interesuje Cię historia tej jednostki to tu możesz trochę o tym poczytać:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... =EN57-1563
Lepiej nie czytaj bo są błędy. Wink
Jednostka została zmodernizowana przez ZNLE
http://www.garnek.pl/alojz/22426019/en57-1563
Odpowiedz

alojz, dzięki za informacje, kolega rustsaltz się pomylił. Poprawiono.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Od siebie dodam że skład SN84-001 (A+C+B) przeszedł naprawę w zakładach VIS Halberstadt i jest to jednostka w DB Regio nosząca oznaczenie 614 009 + 914 005 + 614 010. Pierwsze dwa egzemplarze wyprodukowano w 1971 r. Kolejne jednostki produkowane były w dwóch seriach po 25 i 15 szt. Pierwsza seria z lat 1973-1975 pochodzi z dwóch fabryk - wagony silnikowe Waggonfabrik Uerdingen, wagony doczepne (środkowe) MAN. Drugą serię z lat 1975-1977 w całości zbudował MAN.
Odpowiedz

Zdjęcia SN84-001
http://www.mmsilesia.pl/blog/entry/3027 ... +SN84.html
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

Najlepsze jest to, że w KŚ nic nie wiedzą o ew. przekazaniu...
Odpowiedz

@FAREN
Info pochodzi z książki autorstwa Thomasa Estlera "Das große Loktypenbuch". Te same dane można wyczytać z książki Michaela Dostala "DB Fahrzeuge". Wiem że RK podawał inne dane, ale się rypnęli. (nie pierwszy raz zresztą) Co do dawnego numeru pojazdu, to te dane można znaleźć w marcowym numerze "Eisenbahn Kurier"
@sphinx Przekazanie to chyba jeszcze nie tak prędko. Trzeba jeszcze uzyskać dopuszczenie pojazdu do ruchu w Polsce.
Odpowiedz

powoli sie uzupełniają braki w taborze. Choć to wszystko powinno juz być w grudniu...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Sigma powinna jak najszybciej wymienić te złomy na coś nadającego się do normalnego użytku. W sobotę jechałem KS z Katowic(15.40) do Radzionkowa, jednostka EN57 z Rzeszowa, w takim stanie, że jedyną szansą na jazdę tego złomu, była naprawa w czasie podróży, trwająca non stop! Tak, to nie żarty, po prostu sytuacja niecodzienna.
Skład zaraz po opuszczeniu Katowic zatrzymał się jeszcze przed p.o. Załęże, coś tam trzaskało w środku składu i przyleciała pani kierownik pociągu z kluczami, otworzyła skrzynkę z prądem, coś grzebała i skład ruszył, potem kolejny postój i kolejny itd.
Od Chorzowa Miasto, pani kierownik już nie ruszała się od tej skrzynki, bo skład co chwilę jakby tracił prąd. Kierowniczka coś tam dokręcała i info do maszynisty"odblokowane, jedziemy". Te komunikaty co chwilę podawała do maszynisty, bo gdyby nie jej techniczne wsparcie, to byśmy chyba nie pojechali wcale.
Wybaczcie, ale takie sytuacje są nienormalne. Współczuje pani kierownik, pasażerom, po prostu strach czy ten złom dojedzie do Lublińca czy nie, a pani kierownik powiedziała, że muszą jakimś cudem dojechać tam i wrócic do Katowic, bo Lubliniec nie ma rezerwy taborowej.
Po wyglądzie jednostki z PR Rzeszów, widać było, że lata świetności dawno ma za sobą i raczej jej miejsce jest na złomie a nie na torach.
Odpowiedz

Jesli chodzi o EN-57 tego z ciemnymi tapicerowanymi siedzeniami w srodku to on tez jechal w niedziele o 20:40 z Katowic i sytuacja byla podobna jak wyzej opisano. Kiedys tam jednorazowo jezdzil EN-57Akś myslalem ze to juz na stale, a tu lipa
Odpowiedz

AKŚ w Grudniu miał stały obieg na Lubliniec. Później pojawiał się sporadycznie, raz nawet był FLIRT.
Odpowiedz

Jak ta dalej SIGMA bedzie dawac zlomy to jeszcze sie nazbiera na tego stojacego na hali u NEWAGU Impulsa ;-D Jest jakas mozliwosc zeby KS mogly go kupis z wolnej reki ?
Odpowiedz

Nie ma takiej możliwości.
Odpowiedz

FAREN napisał(a):Tak mnie niepokoi że KŚ ogłosiły przetarg na dzierżawe ośmiu EZT a tych rozklekotanych kibli jest właśnie osiem, nawet jak dojadą wszystkie SN84 to może się skończyć tak że te złomy zostaną.
Ja sądzę że jak Sigma dostarczy te SN84 to kible regionalnych pojadą w siną dal. Przetarg na te osiem EZT wygra znowu Sigma i stare kible które powinny pojechać na złom wrócą znowu do KŚ. ;-)
Odpowiedz

W środę jechałem składami wagonowymi i całkiem dobry komfort w czeskich dwójkach, przede wszystkim sprawne ogrzewanie i czyste składy. Komfort wysoki w porównaniu do zdezelowanych kibli z Sigmy. Relacje którymi jechałem:
Krzepice(8.03) - Katowice(10.29) i Katowice(11.40) - Lubliniec(13.30)
Zestawienia te same, prawdopodobnie byl to ten sam obieg:
ET22 Cargo - 2 CD, 2 CD. Lokomotywa z Cargo Tarnowskie Góry.

Kiedyś narzekałem na zimne czeskie wagony, ale jak wszystko w nich działa, to podróż jest całkiem przyjemna.
Odpowiedz

Dziś przez stację Pszczyna Czarków przejechała lokomotywa podobna do tej -->[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcR_7uAOBlxyGAqGnJkj7Ml...-PTy1jlShw]
która ciągnęła dziwne wagony, malowane na jasno niebiesko oraz biało, ktoś widział je także i wie dla kogo i dokąd były transportowane?

Relacja Wodzisław Śląski --> Rybnik --> Pszczyna -- (?)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tabor w różnych spółkach SAP102 10 1 060 28.10.2024, 14:00
Ostatni post: SAP102
  [WKD] Tabor WKD Virakocha 30 17 473 07.09.2016, 05:45
Ostatni post: masovian
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 3 069 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.