Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KŚ] Tabor Kolei Śląskich
#16
Też chciałbym to zobaczyć...
Adams napisał(a):Tyle tylko że w KM, podobnie jak w PR jeździ głównie stary wysłużony tabor więc awarie są bardziej zrozumiałe. Natomiast KŚ ma głównie nowy tabor (z wyjątkiem czeskich wagonów) który jak widać się nie sprawdza. Podstawowe pytanie, dlaczego przez tyle czasu te pociągi stały w krzakach i czekały na start KŚ?
Tylko, że my mówimy o tej najnowszej części taboru KM i SKM czyli o ELFach. To one sprawiają masę kłopotów, głównie opóźnień (czasochłonne restarty) ale i czasem blokad szlaku, o których wspomniał 'przewoz'. Także w KŚ jeszcze nie jest źle, bo o ile spóźnienia się zdarzają to zgony rzadziej (a przynajmniej nie są tak problematyczne jak blokada średnicy).
Odpowiedz

#17
REGIOchłopak napisał(a):pęknięcia na karoserii

Może to ten słynny powypadkowy, który to wypadek tak gorliwie dementowano jakoś w sierpniu chyba ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#18
REGIOchłopak napisał(a):Na Elfach można już zauważyć pęknięcia na karoserii, to ma być ten wysokiej jakości produkt? Szkoda słów.

Może to tylko powłoka lakiernicza do poprawki. Pikuś, bo nie powoduje opóźnień pociągów Wink

Na Mazowszu można sypnąć spokojnie numerami pociągów obsługiwanych ELFami, które średnio 2-3 razy w tygodniu są nawet odwoływane, albo przyjeżdżają już wtedy, kiedy jest stanowczo za późno Wink To jest dopiero jazda. Szczególnie Legionowo sobie "chwali" ten sprzęt.
Odpowiedz

#19
Nie ma także w godzinach szczytu pociągów Katowice-Gliwice-Katowice które nieco rozluźniłyby pociągi Częstochowa-Gliwice-Częstochowa no, ale jak taboru nie ma to i pociągów też. Przyjdą "Turbokible" będzie lepiej, oby.
Odpowiedz

#20
Turbokible to badą jeździć w zastępstwie, jak przyjdą mrozy i Elfy i Flirty zaczną zdychać ;-D
Odpowiedz

#21
Adams, z tym zdychaniem Flirtów to chyba trochę przesadziłeś. Jeżdżą kilka lat i chyba nie jest najgorzej Wink

Aktualne opóźnienia składów KŚ spowodowane są naprawami torów. Do odjazdu 2-3 godziny, a już na tablicy informacyjnej w Częstochowie wbite jest opóźnienie Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#22
DamianT, no być może przesadziłem. Skoro Flirty się sprawdziły w warunkach zimowych i nie było z tym najgorzej, to zwracam honor. :-P Jednak dalej nie wiemy jak na mrozy będą odporne śląskie Elfy, sądząc po opiniach jak to ma miejsce w Warszawie.
Odpowiedz

#23
Cytat:DamianT, no być może przesadziłem. Skoro Flirty się sprawdziły w warunkach zimowych i nie było z tym najgorzej, to zwracam honor. Jednak dalej nie wiemy jak na mrozy będą odporne śląskie Elfy, sądząc po opiniach jak to ma miejsce w Warszawie.
Ale zauważ, że Flirt to już produkt sprawdzony, przetestowany. Produkowany on był od 2004 r. i wiele rzeczy już poprawiono. A Elf, produkowany jest od ponad roku, i np. w Elfach KŚ zdaża się jeszcze bardzo wiele usterek. Przyjdzie zima to wtedy okaże się jak dobre są KŚ. Niech nawali jakiś Elf to wtedy cały obieg wylatuje.
Odpowiedz

#24
Mytnik napisał(a):Przyjdzie zima to wtedy okaże się jak dobre są KŚ. Niech nawali jakiś Elf to wtedy cały obieg wylatuje.

Nie potrzeba zimy. Nieraz już im padł Elf i jeden obieg poszedł się... , a reszta była opóźniona. Niestety, ale planując podróż KŚ będzie się trzeba na takie sytuacje przygotować, bo napewno, zwłaszcza w zimie będą się zdarzały często.

Niestety, ale na stronie internetowej KŚ można się dowiedzieć jakie to KŚ są rewelacyjne, wygodne, o przyznaniu nagród itp, a nie ma ani słowa o tym że pociągi są wiecznie opóźnione, odwoływane i przepełnione.
Poniżej zamieszczam fotoreportaż Faktu, w którym jest opisane i zilustrowane w jakich warunkach są wożeni ludzie tej "rewelacyjnej" marszałkowskiej spółki.

http://www.fakt.pl/Zobacz-jak-nas-woza- ... 180,1.html

Oraz krótki filmik z "komfortowej" podrózy do pracy Elfem, który pada po drodze.

http://www.youtube.com/watch?v=xXzHYr0r3ME
Odpowiedz

#25
@Adams

Nie KŚ są winne, że mają barachło we flocie tylko marszałek pozytywna energia. Na czas napraw gwarancyjnych powinni wypożyczyć od KM czy też SKM Trójmiasto jakieś EN57 albo EN71, tak jak zrobiła to SKM W-wa :-D
Odpowiedz

#26
Adams napisał(a):zamieszczam fotoreportaż Faktu

Też mi "fotoreportaż", jedno zdjęcie ludności tłoczącej się na peronie (a nie w pociągu!) a reszta jakaś ni z d.py ni z pietruchy. Czego to ma dowodzić? Chyba mierności "dziennikarstwa".

Dajmy elfom trochę pożyć, te mazowieckie ponoć też ledwo zipią. Może się wreszcie wyliżą z najgorszych usterek.

A mnie ciekawią nowe pomysły wprowadzane przez KŚ, np. niskie dopłaty za przejazd bez ważnego biletu - pod warunkiem uiszczenia na miejscu. Bardzom ciekaw, jak to wpłynie na osiągane rezultaty.

Na razie podobno KŚ wy...ujały swoich kasjerów mobilnych i jakieś psie pieniądze im wypłaciły za miesiąc pracy, wywołując w środowisku duże niezadowolenie, i jak tak to ma wyglądać to pewnie Nowa Jakość będzie szukała sobie Jakościowych pracowników w pośredniaku.

[ Dodano: 2011-11-19, 01:20 ]
Adams napisał(a):filmik z "komfortowej" podrózy do pracy Elfem

Jak im się te wszystkie infoscreeny bootują jednocześnie to ja się nie dziwię że przetwornice nie dają rady. Problem tyle razy ćwiczony i rozwiązany w serwerowniach i pracowniach z dużą liczbą komputerów (a także, jak się ostatnio przekonałem, na jachtach) - odpalać po kolei, a nie wszystko jednocześnie, wiszące na jednym zasilaniu. Szkoda że PESA nie uczy się ani na cudzych, ani na własnych błędach. Może powinni na jakiś czas wrócić do sterowania mechanicznego? :-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#27
Cytat:Dajmy elfom trochę pożyć, te mazowieckie ponoć też ledwo zipią. Może się wreszcie wyliżą z najgorszych usterek.

Tak uważam podobnie, aczkolwiek to niepokojące że coś tak niedopracowanego można wypuścić na tory, tym bardziej że Pesa chciała tym produktem podbijać zagraniczne rynki, może i miała szansę ale na pewno te szansę zmalały bo wieści o awaryjności szybko się rozchodzą.

Cytat:A mnie ciekawią nowe pomysły wprowadzane przez KŚ, np. niskie dopłaty za przejazd bez ważnego biletu - pod warunkiem uiszczenia na miejscu. Bardzom ciekaw, jak to wpłynie na osiągane rezultaty.

Wydaje mi się że nie zbyt korzystnie, mały koszt kary może tylko powiększyć chętnych na "a może mi się uda". Całemu projektowi sprzyjają rzadkie kontrole biletów, to tym bardziej zachęca do jazdy bez biletów.

Cytat:Na razie podobno KŚ wy...ujały swoich kasjerów mobilnych i jakieś psie pieniądze im wypłaciły za miesiąc pracy, wywołując w środowisku duże niezadowolenie, i jak tak to ma wyglądać to pewnie Nowa Jakość będzie szukała sobie Jakościowych pracowników w pośredniaku.

Kapitalizm, wyzysk jest w modzie. Dlaczego nic się z tym nie robi?
Odpowiedz

#28
Z flirtami było tak samo, co rusz interweniowali przy nich rewizorzy i mechanicy, a teraz pomykają chyżo hiehie jeśli zielone światełka im na to pozwalają.
Problem jak zauważył przem710 tkwi w szybkości realizacji kontraktu. Jak zauważyłem Pesa wyszła z założenia, że najpierw zainkasuje pieniążki, potem wyprodukuje a na końcu będzie się martwić, czy te ich dzieci w ogóle mogą i chcą jeździć. Nie zrobili żadnych badań bo są one zbyt kosztowne no i goniły ich terminy. I tu jest właśnie pies pogrzebany (żywcem) W Gliwicach w ZNLE po wyprodukowaniu Dragona przekazano go do testów różnym przewoźnikom, co jak sądze miało pozytywne znaczenie dla dalszych prac przy prototypie. Niestety dla Pesy to nie miało chyba większego znaczenia.
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz

#29
psim napisał(a):Jak im się te wszystkie infoscreeny bootują jednocześnie to ja się nie dziwię że przetwornice nie dają rady.

eee... no bez przesady. Ekrany informacji wizualnej nie są najważniejszym obciążeniem w takim pociągu Smile
Tu był pokazany w ogóle start od zera baterii, stąd odpaliło się wszystko co z niskiego napięcia, w międzyczasie wstał PLC i terminale operatorskie u maszynisty, potem mógł podnieść patyk i włączyły się przetwornice z wysokiego. Fakt - faktem - takie rzeczy się zdarzają, choć chyba częściej samoczynnie opada patyk przy jakimś przeciążeniu chwilowym Smile
Odpowiedz

#30
Elfy też się dotrą, potrzeba tylko czasu. Najzabawniejszy przypadek, który zdarzył się we Flircie to moment, w którym pasażerowi, który był w WC zamknąły się automatycznie drzwi bez możliwości otwarcia ich o wewnątrz ani zewnątrz. Okazało się, że przepełnił się zbiornik z fekaliami i wtedy WC zamyka się automatycznie, żeby nie przebrało hiehie ;-D Zwykła rzecz, ale pasażer w WC miał pełne portki strachu. Dopiero kiedy przybyły służby i opróżniły zbiornik udało się gościa wypuścić hiehie Niezłe... Teraz chyba ze względów bezpieczeństwa ominięto to zabezpieczenie. 8-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tabor w różnych spółkach SAP102 10 790 28.10.2024, 14:00
Ostatni post: SAP102
  [WKD] Tabor WKD Virakocha 30 17 086 07.09.2016, 05:45
Ostatni post: masovian
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 3 010 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.