Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Będzie zima, będzie mróz, będzie śnieg i będą duże problemy. Napięte obiegi nie niosą ze sobą nic dobrego, jedno wydarzenie i cały rozkład się zawali. Poza tym dobrze zorganizowane obiegi na granicy możliwości wymagają w 100% sprawnego taboru, eksploatacja w takim przypadku jest mocno wzmożona, łatwo o awarię.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Zobaczymy za rok.
PRy miały nędznie ułożone obiegi, i jakoś im to nie pomagało zimą :-P
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Właśnie dlatego im to nie pomagało. Aczkolwiek komplikacji w przypadku jednego EZ były mniejsze. Kwestia organizacji, a jak wiem z tym było krucho.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
psim, ale pociąg z nieczynną toaletą to kiepska wizja. Byłem świadkiem jak kierowniczka KŚ dzwoniła do swojej dyspozytury, że mają nieczynną toaletę i że muszą opóźnić pociąg powrotny o 10 min, żeby go nawodować, bo nie może jechać z do Katowic bez toalety. sprzątać składy też gdzieś trzeba, a czystość w pociągu to ważna rzecz z perspektywy pazażera ("ja nie będę jechał w brudnym, śmierdzącym pociągu!")
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
hutterdm, pasażerowie SKM Warszawa i PKP SKM jeżdżą na czasami naprawdę spore odległości bez dostępnej toalety. Nie, żebym uważał to za jakieś szczególne osiągnięcie cywilizacyjne, ale to przykład że da się.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Owszem, da się, ale gdy ktoś ma problem wytrzymać już, to dla niego kiepskie pocieszenie, że da się jechać bez toalety. Dworce autobusowe mają te przewagę, że nawet jeśli ktoś ma problem w autobusie, to na każdym pksie jest czynna toaleta. Ja nie spotkałem dworca autobusowego z nieczynną toaletą. A na dworcach kolejowych? Nie dość że ruina, to prawie nigdz\ie już toalet nie ma. Dlatego pociągi powinny oferować to, czego dworce kolejowe nie mogą ;-)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jak sam zauważyłeś to problem dworców nie taboru.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Ja się wogóle zastanawiam kto niby miałby te SZT wyleasingować? Żaden przewoźnik czy to polski czy zagraniczny nie wyleasinguje tylu pojazdów, bo sam musi czymś jeździć. Jedynie w grę wchodzi opcja zachodniego szrotu, który nadaje się do kapitalnego remontu, ale wyremontowanie tylu pojazdów także trochę trwa i do grudnia nikt się z tym nie wyrobi.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
A jednak było sporo zapytań, skutkiem tego było przełożenie do dziś możliwości składania ofert. Pamiętaj, że przetarg był podzielony na części i nie wymagane było dostarczenie przez jednego zainteresowanego 36 sztuk SZT.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tym niemniej za bardzo nie widać na rynku przyzwoitych używanych SZTów na sprzedaż. Pojawiały się plotki, że może być chętny z Austrii, ale on ma tylko 13 sztuk (wymagających polonizacji i zrobienia dopuszczenia). Zapytań było sporo również w przetargu na 23 SZTy dla PRów, a i tam nie było chętnych (mimo że dopuszczono nówki - któryś producent mógł sobie zarobić). W jednym z ostatnich pytań oferent chciał przełożenia terminów bo musi przetłumaczyć dokumentację, KŚ się nie zgodziły i mają za swoje. Poza tym SIWZ był zbyt ustawiony pod Wadlopery (których jest mało i chyba poszły do PRów).
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Lutek napisał(a):Wyciągnąć wnioski w postaci takiej, że nikt im tych SZT nie 'wyleasinguje'.
Albo takiej, że teraz będą mogli legalnie zamówić to z wolnej ręki, bez cyrków z przetargami.
sphinx napisał(a):KŚ się nie zgodziły i mają za swoje
Naprawdę, myślę że wiedzą, co robią.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Już raz wiedzieli i 14 Lintów poszło się ... Przetarg na 36 SZTów też się średnio udał.