Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Tutaj trzeba czegoś więcej niż tylko efektywne obiegi.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Przeliczyłeś?
Np. czego? Godziwej frekwencji? Ona pojawi się w odpowiedzi na godziwą ofertę.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Zgadza się, biznesplan KŚ w tej chwili wymaga podwojenia wpływów z biletów. W przeciwnym wypadku nie wytrzymają...
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
psim napisał(a):Przeliczyłeś?
Np. czego? Godziwej frekwencji? Ona pojawi się w odpowiedzi na godziwą ofertę.
A Ty przeliczyłeś?
-Mniej pracowników biurowych.
-Konkurencyjność względem busiarzy itp.
-Odpowiedni rozkład jazdy
-Brak "dziwnych" wpadek
-Odpowiednia oferta dla stałych pasażerów
Potrzeba wielu czynników aby odnieść sukces, chyba nie myślisz że same efektywne obiegi wystarczą?
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
No jeśli tak, to zgoda. Z tym, że ja pod pojęciem efektywnych obiegów rozumiem już Twoje punkty nr 2, 3 oraz 5...
przem710 napisał(a):-Brak "dziwnych" wpadek
A były jakieś, o istotnym znaczeniu?
Jednorazowego rozkomunikowania z autobusem AKZ, ani przejechania przez peron w Gliwicach, nie bierzemy pod uwagę jako istotnego znaczenia...
przem710 napisał(a):A Ty przeliczyłeś?
Nie, nie mam dostępu do takich danych. Nawet gdybym miał, to rzecz jest bardzo złożona, choćby dlatego że obiekt badań dynamicznie zmienia się w czasie (zmieniają się przyzwyczajenia i potrzeby ludzi). Nie zamierzam powiększać grona narwańców, którzy na bazie jednego czynnika "obliczą" sobie np. że interREGIO opłacają się tylko na EN57 (inna grupa na tej samej zasadzie "oblicza" że ... opłacają się wyłącznie na wagonach), albo że "opłacają się" tylko na CMK lub tylko poza CMK...
Dlatego, jak ktoś oświadcza, że 15 zł/km czy 20 zł/km to "mało", to ja zapytam - ile w takim razie będzie OK? I z czego wynika ta konkretna liczba?
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
psim, z kwoty inkasowanej przez KM? A poważnie mówiąc - 15 zł/pockm to mało z powodu wymuszonego nabywania taboru. Dlatego KŚ muszą znacznie zwiększyć wpływy z biletów, tak samo powinny doprowadzić do porozumienia z KZK GOP.
przem710, przecież "efektywny" obieg zawiera te wszystkie czynniki. Obieg stworzony tylko po to, by pociąg był w ruchu zamiast stać może być co najwyżej "efektowny", nie "efektywny".
sphinx, w przyszłym roku KŚ za kilometr otrzymają 15,30 zł, w następnym roku - 15,76 zł i w roku 2015 - 16,15 zł.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:No jeśli tak, to zgoda. Z tym, że ja pod pojęciem efektywnych obiegów rozumiem już Twoje punkty nr 2, 3 oraz 5...
No wiesz, to zależy co ukrywa się pod pojęciem efektywny obieg. Mi raczej kojarzy się z efektywnym wykorzystaniem taboru by się nie marnował, i nie stał pół dnia na jakiejś stacji jak to ma miejsce za PR.
Bo co z tego że na danej trasie jeden EN57 KŚ obsłuży to co dwa EN57 PR, a będzie to w gorszych godzinach i np brak skomunikowania. To taki "efektywny" obieg nie wniesie nic nowego.
Cytat:A były jakieś, o istotnym znaczeniu?
Jednorazowego rozkomunikowania z autobusem AKZ, ani przejechania przez peron w Gliwicach, nie bierzemy pod uwagę jako istotnego znaczenia...
Było kilka o mniejszym znaczeniu, a chyba największy problem jaki sobie przypominam to początkowy problem z kasami.
Cytat:Nie, nie mam dostępu do takich danych. Nawet gdybym miał, to rzecz jest bardzo złożona, choćby dlatego że obiekt badań dynamicznie zmienia się w czasie (zmieniają się przyzwyczajenia i potrzeby ludzi).
No to podobnie jak ja, moje domniemania opierają się na porównaniu z stawką dla PR oraz podobnie jak zauważył jackii stawką dla KM. Wiem że PR potrafią marnotrawić pieniądze, ale czy faktycznie KŚ potrafią o wiele tańsze od PR?
Zresztą tu nie o to chodzi to by dofinansowanie było jak najniższe, wręcz przeciwnie. Marszałkowie myślą że własna spółka pozwoli na oszczędności, to błędne myślenie. Własna spółka pozwoli tylko na kontrole kosztów.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
KŚ na pewno nie będą tańsze w liczbach bezwzględnych bo będą mieć ogromne wydatki taborowe, znacznie przekraczające budżet na ten cel.
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
jackii napisał(a):psim, z kwoty inkasowanej przez KM? A poważnie mówiąc - 15 zł/pockm to mało z powodu wymuszonego nabywania taboru. Dlatego KŚ muszą znacznie zwiększyć wpływy z biletów, tak samo powinny doprowadzić do porozumienia z KZK GOP.
Ale to za dwa lata.
Prz okazji Witam!
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Ktoś pisał, że obiegi będą takie, że jak pociąg przyjedzie planowo do Częstochowy to do Gliwic już będzie miał 10 minut w plecy. Oby nie.
Zwiększyć wpływy z biletów czyli podnieść ceny?
Bo chyba nie chodzi o konduktorów.
stachu (szczerze mówiąc zaje*isty nick ;-D ), witam!
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
No ale nie raz jest tak teraz, że pociąg kończy bieg i tylko mechanik i drużyna konduktorska przemieszcza się z jednego końca na drugi pociągu, skończy się wymiana pasażerów i jazda :-)
Co do nicka to można powiedzieć, że takie moje potoczne imię :-)
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
stachu napisał(a):Ale to za dwa lata.
Prz okazji Witam! Witaj
Co za dwa lata? Taka stawka czy szansa na zwiększenie wpływów?
Mika napisał(a):Ktoś pisał, że obiegi będą takie, że jak pociąg przyjedzie planowo do Częstochowy to do Gliwic już będzie miał 10 minut w plecy. Oby nie.
Zwiększyć wpływy z biletów czyli podnieść ceny? Mam trochę lepsze mniemanie o KŚ. Podnosić ceny w celu zwiększenia wpływów potrafią inteligentni inaczej z KZK GOP. Dla osoby obeznanej z biznesowym sposobem myślenia bardziej opłacalna może okazać się wbrew pozorom obniżka cen. Podobnie jak u mnie w firmie - cena jednostkowa nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Ważny jest całkowity wpływ ze sprzedaży w ciągu miesiąca...
Tak i tutaj - bardziej opłaca się przewieźć 10. pasażerów za symboliczną złotówkę niż jednego za 5 złotych. To wbrew pozorom nie zwiększa zbytnio kosztów, za to podwaja wpływy
Nie słuchaj takich plotek - nie da się w ten sposób ułożyć obiegów. Po prostu PLK nie pozwoli, a to właśnie ta firma "rządzi" rozkładami i ustala wymagany czas przejazdu danego odcinka.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Mika napisał(a):Zwiększyć wpływy z biletów czyli podnieść ceny?
Myślenie rodem z PKP...
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
jackii napisał(a):stachu napisał(a):Ale to za dwa lata.
Prz okazji Witam! Witaj
Co za dwa lata? Taka stawka czy szansa na zwiększenie wpływów?
...doprowadzić do porozumienia z KZK GOP.
Jak donoszą oficjalne wieści dopiero za dwa lata, a to dlatego, że kiedy był projekt ŚKUP i później jego realizacja to jeszcze KŚ nie było. A w którejś gazecie czytałem - wydanie internetowe - że właśnie marszałek tworzy nowy projekt ŚKUP 2, który będzie wdrażany właśnie w KŚ.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Brak ŚKUP nie oznacza niemożności porozumienia z KZK. Od czego jest papier?
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
|