Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
psim, w pełni się z Tobą zgadzam. Cały czas powtarzam, że przy powołaniu KŚ nie chodziło o to, by płacić mniej, tylko o to, by mieć kontrolę nad wydawanymi pieniędzmi. Nawet, gdyby przyszło płacić tyle, co w mazowieckim - to o ile będzie podobna obsługa do zapewnianej przez KM, warto.
Teraz przynajmniej nie będzie dziwnych przepływów gotówki, jak to było w PR :-o
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Dobrze, dobrze, tyle, że teraz przebierają nóżkami, wydają kupę kasy zamawiając i remontując szrot który i tak będą musieli (w myśl zasady-kolej nowej jakości) sprzedać za rok, dwa, za ułamek kwoty jaką teraz wydali.
Mechanicy też będą mieli zabawę. Co jeden skład to inny.
Mogli to wszystko zrobić od początku do końca porządnie i stopniowo.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:Miłośnicy kolei powinni się raczej cieszyć, że jakis urząd marszałkowski nareszcie jest skłonny w razie potrzeby łożyć więcej na kolej regionalną - żeby dostać realnie dobrej jakości usługę, a nie skąpić każdego grosza w myśl sentecji "puciongi nie majom sensu ekonomicznego".
Przecież od dawna powtarzam że kolej powinna mieć jak najwyższe dotacje. Całkiem nie dawno KS chwaliło się że jest tańsze niż PR, tymczasem okazuje się że nie. Więc po co ta propaganda, ta "nowa jakość" skoro niczego nie ma.
Skoro marszałek ma tyle kasy na kolej to świetnie, mógł od razu inwestować w nowy tabor i co roku przejmować jakąś linie by wszystko wyglądało po ludzku i z głową. Tymczasem w grudniu KŚ dostanie całe województwo i nawet nie wiadomo czy będzie w stanie zrealizować założone obiegi, więc się pytam w imię czego ten cały proceder?
Same szynobusy muszą przejść homologację, jak wyjadą w styczniu będziemy mówić o sukcesie. Kupować, modernizować następnie sprzedać, i kupić nowy tabor. To kosztuje, ja to nazwę wprost, wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto. Bo na pewno KŚ na tym nie zarobi.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
A mnie się wydaje, że oni wiedzą co robią. To oni się tym zajmują zawodowo i wiedzą 100 razy więcej od nas. My się zajmijmy pisaniem na forum
To przesunięcie przetargu do 20 listopada pewnie ma coś na celu, być może są już z kimś dogadani... tego to my wiedzieć nie możemy.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Mamy kolejne wyjaśnienia do SIWZ w przetargu na dzierżawę 15 wagonów. Z istotnych szczegółów, KŚ w zamian za brak ewentualnej kaucji dla oferenta odstąpiły od wymogu wniesienia zabezpieczenia właściwego wykonania umowy.
DamianT, nie zgodzę się z tą tezą. Jeszcze w czwartkowe południe w KŚ byli przekonani, że terminowo otworzą oferty. Jeśli komuś nie zdążyli udzielić odpowiedzi to miał prawo domagać się przesunięcia terminu. KŚ mogły tylko zacisnąć zęby i dostosować się do prośby. Inaczej groziło im unieważnienie przetargu.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
przem710 napisał(a):Całkiem nie dawno KS chwaliło się że jest tańsze niż PR, tymczasem okazuje się że nie.
Może chodziło o bilety? ;-)
Jak może być "tańszy" (jeśli chodzi o bezwzględną kwotę dofinansowania) przewoźnik, który de facto rozpoczyna działalność, i w dodatku od razu zakłada zupełnie inne podejście do konstrukcji rozkładu jazdy?
To właśnie na początku robi się inwestycje, które będą później procentowały przez wiele lat. Praktycznie każda działalność wymaga na początku zwiększonego nakładu. Trudno, żeby było odwrotnie.
Dajcież tym KŚom pojeździć przynajmniej ze 3 miesiące przed ferowaniem wyroków.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Aha czyli sugerujesz eksperymenty na pasażerach ;-)
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
przem710, ciekawe wnioski wysnuwasz. Skoro KŚ mają być tańsze niż PR, to znaczy, że będą eksperymenty na pasażerach?
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
A to co PRy dotąd odwalały na Śląsku (i wszędzie indziej zresztą też), to nie jest jeden wielki eksperyment na pasażerach?
Eksperyment którego wyniki są oczywiste, ale nikt nie wyciąga wniosków i wciąż i wciąż powtarza te same błędne założenia.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
psim, GOP ma KZK GOP, więc jest przyzwyczajony do takich eksperymentów. Przechodzą bez większego echa ;-)
Newag zaprezentował superekspreshipermegaekstra tempo i w dniu dzisiejszym, czyli dwa dni po podpisaniu umowy, oddał gotowy skład 35WE.
Więcej: Rynek Kolejowy
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 116
Liczba wątków: 5
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Koleje Śląskie odebrały 35WE
http://www.rynek-kolejowy.pl/36631/_Kol ... _35WE_.htm
Piękne malowanie eh szkoda że tylko jedna sztuka.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
jackii napisał(a):przem710, ciekawe wnioski wysnuwasz. Skoro KŚ mają być tańsze niż PR, to znaczy, że będą eksperymenty na pasażerach?
Nie wysuwam, pytam ;-)
Szkoda że 35WE tylko europejskie oznaczenie.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
lxd2bartek napisał(a):eh szkoda że tylko jedna sztuka.
Spoko, przecież za tydzień może być 7 kolejnych. Wystarczy zamówić ;-D
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 293
Liczba wątków: 16
Dołączył: 05.12.2010
Reputacja:
0
Impuls pierwszy raz na Śląsku
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ciekawe gdzie będzie jeździł.
Tak samo mnie ciekawi gdzie dadzą składy wagonowe.
|