Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gdzie poczytam o lokomotywowniach?
#1
Witam wszystkich miłośników kolei!

Mam do Was ogromną prośbę.
Jestem studentem filmoznawstwa, uczęszczam obecnie na kurs scenariopisarstwa i zostałem postawiony przed dość trudnym dla mnie zadaniem. Muszę opisać funkcjonowanie Lokomotywowani. Chdzi o to jak wygląda praca w tym miejscy [kto i jak pracuje, jak zmieniają się zadania w ciągu dnia itp. tid]. Wypociny te muszę podeprzeć solidną bibliografią.

Czy bylibyście tak dobrzy [ i dobre ] i podrzucilibyście jakieś artykuły, książki czy inne materiały na ten temat? Mam nadzieję, że istenieją takowe bo mam z tym nielada problem.

Z góry dizękuję za ospowiedzi!
MAciej
Odpowiedz

#2
Nie byłoby prościej napisać do jakiegoś naczelnika prośby o wejście i zapoznanie się "na żywo"? Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Nie mam zbyt wiele czasu, właściwie to mam 2 dni. Więc mógłbym nie zdążyć. Pisemne świadectwa byłyby bardzo pomocne.
Odpowiedz

#4
Praca lokomotywowni to dość rozległe pojęcie i można by długo o tym mówić. Lokomotywownie odpowiadają za utrzymanie pojazdów szynowych, przede wszystkim dużo zależy od wyposażenia danej lokomotywowni. Każda lokomotywa musi przejść okresowy przegląd który wykonywany jest raz na określony w dokumentacji ruchowo-technicznej (DTR) okres. Lokomotywownie zazwyczaj wykonują te najczęstsze przeglądy tak zwane przeglądy kontrolne (PK) wykonywane zazwyczaj co 102 godziny. Niektóre lokomotywownie posiadające lepsze wyposażenie techniczne mogą wykonywać naprawy rewizyjne i główne lokomotyw które wykonywane są co kilka lat lub po przekroczeniu ustalonego limitu kilometrów np dla serii EU07 - 500 000 km. Ponadto wykonuje się podstawowe czynności eksploatacyjne lokomotyw, czyli usuwanie awarii podzespołów, wymiana płynów, kontrola urządzeń pojazdów. Niektóre lokomotywownie posiadają również własne tokarnie gdzie dotacza się części, są też tokarki zestawów kołowych. Najlepiej wyposażone oddziały posiadają również sprzęt diagnostyczny np. opornik wodny. Na każdej lokomotywowni jest również część biurowa która za wszelką papierologie, na obiekcie jest również dyspozytor ruch który odpowiada za bieżące dysponowanie taborem. Lokomotywownią zarządza naczelnik.

Jak coś pomyliłem to mnie poprawcieWink
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.