Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Zarząd Województwa Dolnośląskiego zgodził się na przejęcie linii kolejowej nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.
Trwają prace formalne nad przejęciem przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowej nr 285, łączącej Wrocław z Jedliną Zdrój. Spółka PKP SA zasugerowała, że przekazaniu tej trasy na własność Województwa Dolnośląskiego powinno towarzyszyć oddanie także linii nr 771, łączącej stacje Świdnica Przedmieście i Świdnica Miasto. Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraził zgodę na jej przejęcie, wraz z nieruchomościami i całą infrastrukturą.
Przekazanie przez PKP S.A. na własność Samorządu Województwa Dolnośląskiego linii nr 771 przyniesie wymierne korzyści. Dzięki temu, przewoźnicy kolejowi operujący na trasie Wrocław – Świdnica będą zgłaszać rozkłady jazdy u tego samego zarządcy. Pozwoli to przygotować ofertę przewozową dopasowaną idealnie do potrzeb pasażerów i rozszerzyć ofertę przewozową spółki Koleje Dolnośląskie S.A.
Źródło: Portal informacyjny o kolei na Dolnym Śląsku
Kolejna dobra wiadomość dla przyszłych pasażerów KD, ciekawe, jak będzie z ofertą i rozkładem na tej linii.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Wiem, że to stare ale.....plany UM Dolnośląskiego są takie aby zrobic najpierw Wrocław-Sobótka potem dodać Świdnicę a na koniec dojść do Jedliny. Jest tylko małe ale..... a mianowicie ostatnio chcieli przeznaczyć na to 88mln za taka kwote to oni z Wro nie wyjdą :lol: a co z przejazdami przez DK-i? Jak chca to rozwiązać? No i jeszcze jedno NIKT nie operuje na trasie Wrocław-Świdnica a nawet jak ktos zacznie to tylko KD. Do tego też dochodzi czas przejazdu i ilość przystanków, zachowac stare czy robić nowe dopasowane do realnych miejsc zapotrzebowania? eh, lubie tą linie i uważam, że jest tak piekna jak żadan inna ale coś czarno to widzę :roll:
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A doszło w końcu do przejęcia tej linii?
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
To jest bardzo dobre pytanie, ale skoro w budżecie wojewódzkim przeznaczyli na to 88mln to znaczy, że mieli ku temu podstawy.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
No tak, ale ani widu ani słychu o jakichkolwiek działaniach w tym kierunku.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Znalezione na szybko:
Są pieniądze na rewitalizacje lini Wrocław - Świdnica
a z tego wynika, że linia jest w trakcie przejmowania:
Dlaczego samorządy przejmują linia kolejowe?
Ciekawa prezentacja odnośnie KD i przejmowania linii kolejowych
Cytat:Inwestycja ruszy, gdy Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisze z PKP PLK S.A. akt notarialny o przekazaniu linii kolejowej i nieruchomości, na której szlak ten jest zlokalizowany. Później pozostanie tylko ogłosić przetarg i wybrać wykonawcę prac.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
W trakcie przejmowania - określenie trudne do zinterpretowania. Gdy zakładałem ten temat - w czerwcu 2010 r., linia też była w tej fazie.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
wyśle do nich maila i się wypytam na jakim są etapie
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Sprawa ciekawe z lokalnego punktu widzenia, przyznam, że trochę o niej zapomniałem, dobrze, że odkopałeś temat. Napisz, będziesz wdzięczny, bo chyba nie tylko mnie to interesuje.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
BARDZO ciekawa bo linia jest poprostu piękna
artykuł z 25.10.2010:
Cytat:Dojedziesz pociągiem z Wrocławia do Jedliny-Zdroju
Nie jak pierwotnie planowano z początkiem stycznia, ale prawdopodobnie jeszcze przed końcem tego roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejmie od PKP linię kolejową nr 285. Związane z tym procedury dobiegają już końca.
Linia kolejowa łączy stację Wrocław Główny ze stacją Jedlina-Zdrój. Ostatni pociąg pasażerski przejechał nią ponad 13 lat temu. Od tego czasu infrastruktura kolejowa jest regularnie wykradana, dewastowana i popada w ruinę.
- W wieloletnim planie inwestycyjnym zarezerwowaliśmy 80 mln zł na remont kapitalny linii kolejowej nr 285 - mówi Zbigniew Szczygieł, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Zakładamy, że remont zakończy się w 2013 roku i wówczas zaczną po niej kursować pierwsze pociągi.
Na potwierdzenie, że nie są to mrzonki, Zbigniew Szczygieł przypomina, że urząd marszałkowski dostał już dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Chodzi o zakup szynobusów, które będą kursowały również po linii nr 285. Wartość tego projektu wynosi 46 mln zł, w tym unijne dofinansowanie stanowi 39 mln zł. Pierwsze, kupione w ramach projektu pojazdy szynowe dotrą na Dolny Śląsk w ciągu najbliższych tygodni.
Informacja o planowanej reaktywacji połączenia kolejowego, które połączy stolicę Dolnego Śląska z Jedliną-Zdrój, cieszy władze uzdrowiska. Do deklaracji urzędników podchodzą jednak ostrożnie, bo o uruchomienie połączenia zabiegają od ponad ośmiu lat.
- Jeszcze w październiku ma się u nas odbyć konferencja poświęcona sprawie szybkiego uruchomienia linii nr 285 - wyjaśnia Leszek Orpel, burmistrz Jedliny-Zdroju. - Wezmą w niej udział m.in. przedstawiciele gmin: Wałbrzych, Głuszyca i Walim. One również chcą reaktywacji połączenia.
13 lat temu linią kolejową numer 285 przejechał ostatni pociąg pasażerskiW ramach przywrócenia połączeń kolejowych pomiędzy Wrocławiem i Jedliną-Zdrojem urząd marszałkowski przejął już linię kolejową nr 771 pomiędzy Świdnicą Przedmieście i Świdnicą Miasto. Pierwszy etap całej inwestycji zakłada remont infrastruktury kolejowej i przywrócenie połączeń z Wrocławia do Świdnicy. W kolejnym etapie inwestycja będzie kontynuowana aż do uzdrowiska.
Linia kolejowa nr 285 ma długość ponad 82 km. Wiedzie przez Góry Sowie. Jest na niej wiele imponujących obiektów, m.in. wiadukty i górskie stacyjki. Dlatego też linia ta uważana jest za jedną z najpiękniej położonych w Europie. Jej budowę rozpoczęto w drugiej połowie XIX w.
źródło: Gazeta Wrocławska
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
No tak, ale brakuje informacji o sfinalizowaniu przejęcia linii przez UMWD. Bez tego za dużo nie można mówić, bo nie wiemy, jaki jest status tej linii.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Wyślę im zapytanie o 285 bo 771 już przejeli :-). Dziwił bym się jeśli było by inaczej, bo 771 to w sumie 2.499km i zbyt wielu budynków przy niej nie ma. Jeśli UM nie przejmie 285 to posiadanie samej 771 nie ma sensu, ale to chyba nie wchodzi w grę.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Może ktoś ma jakieś kolejne newsy, jak wygląda sytuacja na trasie nr 285?
Bo poprzedni post jest bardzo obiecujący Zdaje się, że wreszcie coś się zaczyna tutaj dziać!
|