Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dwa robocze na szlaku
#1
Wysyłam dwa robocze na szlak Rob 1, np. do km 8,000 i Rob 3 do km 7,500. Oba po zakończeniu prac maja zjechać do mnie, czyli z powrotem. I teraz moje pytanie. Czy Rob 1 wystawiam "S" o treści " jechać na zamknięty tor nr... szlaku do km" ale nie pisze i z powrotem bo za nim będzie wyprawiony Rob3 a Rob 3 dyktuje " jechać na zamknięty tor nr... szlaku do km i z powrotem". Chodzi o to, że Rob 3 zjeździe po zakończeniu prac do mnie bez problemu bo nic nie ma przed sobą jak będzie zjeżdżal a Rob 1 będzie miał rozkaz na zjazd " jechać z km w kierunku stacji... z zamkniętego toru nr szlaku....".
Jedni robią tak, że jednemu i drugiemu dyktuja  do km i z powrotem a inni tak jak napisałam powyżej. Jak powinno być prawidłowo?
Odpowiedz

#2
Poruszoną kwestię reguluje paragraf 55. ust. 12 instrukcji Ir-1:
12. Drużynę pociągową należy zawiadomić rozkazem pisemnym „S” o jeździe po zamkniętym torze z podaniem numeru zamkniętego toru, nazwy posterunku zapowiadawczego w kierunku którego ma odbyć się jazda, określonego miejsca zatrzymania na szlaku i pozwolenia na dalszą jazdę lub powrót do posterunku wyprawienia albo na jazdę tylko do określonego kilometra na szlaku. 
Ponadto drużyny pociągowe należy powiadamiać: 
1) o ostrzeżeniach doraźnie wprowadzonych, jeżeli wymagają zmniejszenia prędkości jazdy poniżej dozwolonej dla danego pociągu; ograniczenia prędkości jazdy zawarte w wykazie ostrzeżeń stałych, obowiązują w obu kierunkach jazdy po danym torze, jeżeli wymagają zmniejszenia prędkości jazdy poniżej dozwolonej dla danego pociągu, 
2) o znajdujących się na zamkniętym torze innych pociągach i kierunku ich jazdy lub miejscu postoju, 
3) o jeździe w odstępie czasu co najmniej 2 minut innego pociągu roboczego, 
4) o ograniczeniu prędkości czoła pociągu roboczego na długości równej szerokości przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia z samoczynnym systemem przejazdowym (ssp) do 20 km/h oraz konieczności wielokrotnego podawania sygnału „Baczność” od wskaźnika nakazującego prowadzącemu pojazd kolejowy podać ten sygnał, w przypadku niedziałania lub wyłączenia urządzeń zabezpieczenia ruchu w strefie oddziaływania na pociąg (§ 58 ust. 3 pkt 2 lit. i),
5) o tym, co będzie zezwoleniem na wjazd pociągu, jeżeli nie będzie podany sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym, 
6) o unieważnieniu sygnałów na semaforach i tarczach ostrzegawczych posterunków następczych wyłączonych z udziału w prowadzeniu ruchu (§ 58 ust. 4 pkt 29), 
7) o przewidywanym czasie zjazdu pociągu roboczego z toru zamkniętego (§ 35 ust. 4),2) 8) o wszelkich innych okolicznościach, wymagających zachowania szczególnej ostrożności. 
Czy jest coś niejasnego w tych przepisach?
Przepisy te dotyczą w jednakowej mierze WSZYSTKICH POCIĄGÓW, jakie są wysyłane na tor zamknięty. Jeśli więc dwa pociągi mają wracać do stacji, z której wyjechały, TO KAŻDY Z NICH musi mieć to zapisane w rozkazie "S" - wraz z pozostałymi informacjami, ujętymi w pkt.1 - 7.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Cofanie pociągu ze szlaku fabregasx343 3 2 504 11.07.2022, 07:56
Ostatni post: the_janeczek
  Pociągi robocze mikus39 9 8 030 11.09.2020, 05:36
Ostatni post: mikus39

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.