03.06.2012, 09:01
@maszynista - ad post #1 - rp12 to podaje drużyna między sobą. Najpierw powinien podać kierownik do konduktora, a ten powinien mu "oddać sygnał". Zasadniczo powinno się ten sygnał podawać za pomocą chorągiewki - ale teraz olewa się zarówno chorągiewkę, jak i - niestety - sygnał rp12.
Generalnie można to sobie zapamiętać tak:
rp11 jest dla pasażerów (gwizdek)
rp12 jest dla drużyny
rp 13 lub 14 jest dla maszynisty.
Kwestia druga: mylicie dawanie sygnału odjazdu z koniecznością obserwacji peronu - coraz bardziej utrudnionej zresztą, bo nowszy sprzęt nie przewiduje takiej opcji...
Ale to, jak już kolega rustzaltz napisał - instrukcja Ie1 nie gryzie...
Generalnie można to sobie zapamiętać tak:
rp11 jest dla pasażerów (gwizdek)
rp12 jest dla drużyny
rp 13 lub 14 jest dla maszynisty.
Kwestia druga: mylicie dawanie sygnału odjazdu z koniecznością obserwacji peronu - coraz bardziej utrudnionej zresztą, bo nowszy sprzęt nie przewiduje takiej opcji...
Ale to, jak już kolega rustzaltz napisał - instrukcja Ie1 nie gryzie...