Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Małopolskie
(09.12.2016, 14:36)rustsaltz napisał(a): Pokazują też, że najbardziej uzwiązkowione branże (górnictwo, kolej) niespecjalnie sobie radzą.

Średnia płace w górnictwie zwłaszcza w tym miedziowym, które radzi sobie nadzwyczaj dobrze, przyjmę bardzo chętnie. Smile
A kolej, zwłaszcza pasażerska, to leży na garnuszku państwa. Jednak płace to nie są tam porównywalnie niskie z dzidostwem pracowników dyskontów, gdzie związków jak na lekarstwo

Cytat:Zatem albo badania z jakiegoś powodu nie stosują się do kolei albo są finansowane przez panów z wąsami.

Z tego co mi wiadomo Politechnika Gdańska finansowana przez związki zawodowe nie jest.

Cytat:
Cytat:To przedstawie po krótce jak to wygląda w praktyce...
Przychodzi związek do zarządu po podwyżkę. To zarząd mówi, że nie da się. Zwiazek pyta dlaczego. Zarząd, że słaba jest sytuacja finansowa. Zwiazek, że prezio własnie kupił sobie nowy samochód służbowy. Zarząd, że to nie ich interes.

I tu jest klucz. Skoro nie ich interes, to nie ma celu wspólnego. Wyższa płaca prezesa stoi w sprzecznym interesie z płacą szeregowego pracownika. Przy założeniu niezmiennych dochodów, jeżeli góra ma zarabiac więcej, to dół musi zarabiać mniej.
Prezio w przeciwieństwie do związkowców jest zainteresowany zyskiem

Tak, ale głównie swoim, a zysk jego firmy, to już ma dalsze znaczenie...

Cytat: zdaje sobie sprawę z tego, że gdy firma cienko przędzie kupno samochodu nie jest dobrym pomysłem.

Różnie z tym bywa. Jeśli czuje, że firma się sypie i lada dzień padnie, to woli korzystać na niej..


Cytat:A gdybyś Ty był przedsiębiorcom pozwoliłbyś sobie na to, by załoga dyktowała Ci co masz robić czy raczej wylałbyś na zbity pysk?

Kogo? Związkowców? Ty sobie nie zdajesz sprawy, że za to jest odpowiedni paragraf...

A wywala na zbity pysk to się najłatwiej tam, gdzie związków nie ma. I każdy rozumny prezio wie, że najlepiej zwalniać tych, co nie należą do związków. Bo nikt się o nich nie upomni...
Odpowiedz

Z tym na gwałt to bym nie przesadzał. Zawód maszynisty jest specyficzny i zawsze będą braki. IC też ma deficyt w Małopolsce i dlatego co chwile startuje kurs na licencję i świadectwo. KMŁ jest uzależnione od PR Kraków, bo nie ma swojego zaplecza technicznego. W połowie przyszytego roku rusza budowa.
Odpowiedz

(05.12.2016, 06:51)masovian napisał(a): Podniecacie sie jedną wypowiedzią, a facet broni tylko interesu członków swej organizacji.

Jak już to swojego interesu a nie interesu członków.
greenman1435
Odpowiedz

Cytat:Jednak płace to nie są tam porównywalnie niskie z dzidostwem pracowników dyskontów, gdzie związków jak na lekarstwo
A czujesz różnicę między pracownikiem dyskontu a kolejarzem? Choćby z powodu wartości szkolenia, które jedni i drudzy posiadają i dostępnością. Prawo popytu-podaży, nie związki.

Cytat:Tak, ale głównie swoim, a zysk jego firmy, to już ma dalsze znaczenie...
Jeśli nie jest to firma państwowa to zysk jego i firmy jest tożsamy. Nie rozumiem też, dlaczego upierasz się przy tym, że prezes patrzy tylko na swój zysk. To samo robi związkowiec w tym zerojedynkowym świecie. A jeśli tak jest, to zwiąchol i prezio mają wspólny cel - wydymać załogę.

Cytat:Kogo? Związkowców? Ty sobie nie zdajesz sprawy, że za to jest odpowiedni paragraf...

A wywala na zbity pysk to się najłatwiej tam, gdzie związków nie ma. I każdy rozumny prezio wie, że najlepiej zwalniać tych, co nie należą do związków. Bo nikt się o nich nie upomni...
I tu płynnie przechodzimy do drugiej wady związków - kolesiostwo i ochrona pracowników niekompetentnych. Poniekąd ochrona związkowców jest mieczem obosiecznym - z jednej strony chroni związkowców, ale z drugiej strony powoduje niechęć pracodawców do tych organizacji i blokowanie ich tworzenia tam, gdzie jest to możliwe.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

(09.12.2016, 18:35)rustsaltz napisał(a):
Cytat:Jednak płace to nie są tam porównywalnie niskie z dzidostwem pracowników dyskontów, gdzie związków jak na lekarstwo
A czujesz różnicę między pracownikiem dyskontu a kolejarzem? Choćby z powodu wartości szkolenia, które jedni i drudzy posiadają i dostępnością. Prawo popytu-podaży, nie związki.

Patrzysz na wszytsko okiem swojego zawodu. A są też tacy dróżnicy kolejowi. Ich praca nie wymaga żadnych wielkich kwalifikacji w prównaniu z pracownikami dyskontu...
Zresztą nie ma co wchodzić w szczegóły. I maszyniści i pracownicy dyskontu są pracownikami najemnymi. I jeżeli nie są zroganizowani, a formą ich organizacji jest włąśnie związek zawodowy, to właściciel będzie ich skrajnie wyzyskiwał, bo w kapitalizmie liczy się zysk.

Cytat:
Cytat:Tak, ale głównie swoim, a zysk jego firmy, to już ma dalsze znaczenie...
Jeśli nie jest to firma państwowa to zysk jego i firmy jest tożsamy.

Nie. Prezio ma pensję tak samo jak Ty. I jest ona, przynajmniej w swej części, kompletnie niezalażna od wyniku finansowego. Nawet jeśli jakaś część jego pensji jest zależna od wyniku fnansowego, to często łatwej jest dorobić na lewo niż liczyć na to.

Cytat:Nie rozumiem też, dlaczego upierasz się przy tym, że prezes patrzy tylko na swój zysk.

Nie tylko, ale przede wszystkim. Tak samo jak Ty. Smile Nie interesuje Cię los bezdomnych w takim stopniu jak Twoja pensja. Smile

Cytat:To samo robi związkowiec w tym zerojedynkowym świecie. A jeśli tak jest, to zwiąchol i prezio mają wspólny cel - wydymać załogę.

Cele mogą mieć, ale tylko prezio ma taką możliwość. I bardzo, ale to bardzo często to robi. Tymczasem związkowcowi się to nie opłaca. Jego pensja zależy od tego czy go pracownicy wybiorą. On więc nie może ich dymać, bo go wywalą na zbitą mordę. Smile

Cytat:I tu płynnie przechodzimy do drugiej wady związków - kolesiostwo i ochrona pracowników niekompetentnych. Poniekąd ochrona związkowców jest mieczem obosiecznym - z jednej strony chroni związkowców, ale z drugiej strony powoduje niechęć pracodawców do tych organizacji i blokowanie ich tworzenia tam, gdzie jest to możliwe.

Masz pretensje do ryby, że pływa w wodzie. Smile Rolą związków zawodowych jest działanie na rzecz interesu pracowników. Ten interes jest w sposób oczywisty sprzeczny z interesem właściciela. Mądry właściciel, a bardziej to jest jego przedstawiciel w zakładzie pracy, od razu bęzie chciał się dogadać ze związakami, aby był spokój. I w takich zakładach nie ma żadnych protestów, strajków, itp. Ale mądrość nie jest częstą cnotą...
Odpowiedz

Konflikt na linii Marszałek - Przewozy Regionalne:
Tak Polregio dba o pasażera
http://inforail.pl/a-tak-polregio-dba-o-...90118.html
Mamiński: Podstawiliśmy tabor zastępczy, KMŁ go nie mają
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...79516.html
Odpowiedz

Chytry plan Przewozów Regionalnych, tak chcą zatrzymać Koleje Małopolskie?
Przewozy Regionalne po raz kolejny straciły obsługę linii SKA 2 w Małopolsce. Przewoźnik jednak nie chce pogodzić się z taką decyzją Urzędu Marszałkowskiego i, jak wszystko na to wskazuje, planuje zatrzymanie konkurenta, a więc Kolei Małopolskich.

Szczegóły: http://inforail.pl/chytry-plan-przewozow...00799.html
Odpowiedz

Dyrektor małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych Andrzej Siemieński zarzucił na łamach Radia Kraków Kolejom Małopolskim, że chcą prowadzić politykę wielkomocarstwową i jeździć wszędzie. Siemieński stwierdził, że konkurencyjny przewoźnik ma problem z taborem i jego naprawą. Jego zdaniem, w świetle dotychczasowych wypowiedzi marszałka Jacka Krupy oraz prezesa Kolei Małopolskich Grzegorza Stawowego, w Małopolsce nie ma miejsca dla drugiego przewoźnika.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/przewozy-regionalne-z...01940.html
Odpowiedz

Koleje Małopolskie reagują na sugestie pasażerów. Zmiana taboru
Zmieniamy wielkość taboru na najbardziej obłożonym połączeniu z Krakowa w kierunku na Miechów – Kozłów – informuje szef Kolei Małopolskich Grzegorz Stawowy.

Szczegóły: InfoRail
Odpowiedz

Dziś z powodu dużego zanieczyszczenia powietrza ogłoszono bezpłatne przejazdy dla osób posiadających ważny dowód rejestracyjny. Więcej można przeczytać pod tym linkiem: https://malopolskiekoleje.pl/index.php/w...-powietrza.
Odpowiedz

Zdecyduj, jak będą wyglądać nowe pociągi Województwa Małopolskiego

Cytat:Chcesz mieć wpływ na to, jak będą wyglądać nowe pociągi Województwa Małopolskiego? Masz pomysł na dodatkowe udogodnienia, które sprawią, że Twoja podróż będzie bardziej przyjemna i komfortowa? Zaproponuj wyposażenie taboru kolejowego. Na Twoje pomysły i sugestie czekamy do 30 marca.

To dobra wiadomość dla pasażerów korzystających z Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Już wkrótce Województwo Małopolskie zakupi kolejne pociągi, które zostaną jeszcze lepiej dostosowane do wymagań i oczekiwań pasażerów.

[...]

O tym, jak będą wyglądały nowe składy zdecydują sami Małopolanie. Wystarczy, że do 30 marca 2018 roku wyślą mailem na adres kolej@umwm.pl swoje pomysły i sugestie, które nie tylko pomogą udoskonalić tabor i dostosować go do konkretnych potrzeb, ale przede wszystkim sprawią, że podróż mieszkańców i turystów korzystających z przejazdów będzie jeszcze bardziej komfortowa.

Źródło: https://www.malopolska.pl/aktualnosci/tr...opolskiego
Odpowiedz

Żeby się Pan Marszałek nie zdziwił, jak niektórych zacznie fantazja ponosić Big Grin

A tak na poważnie, to wystarczyłoby żeby w dalszym ciągu były to Impulsy. Tabor sprawdzony i wygodny.
Odpowiedz

Osobny przedział dla pasażerów podróżujących z rowerami, dodatkowe udogodnienia dla osób niesłyszących i niewidomych, większa liczba rozkładanych foteli, montaż podłokietników, ładowarek USB, dodatkowych tablic informacyjnych oraz stolików 40x25 pomiędzy siedzeniami „vis a vis” – to tylko niektóre udogodnienia, jakie zostaną zamontowane w nowych pociągach województwa dzięki Państwa sugestiom. Dziękujemy za zaangażowanie!
Znamy już wyniki trzytygodniowej ankiety jaką przeprowadziliśmy pomiędzy mieszkańcami Małopolski korzystającymi z kolei. Znów mogliśmy liczyć na ich kreatywność. Otrzymaliśmy dziesiątki propozycji, jakie dodatkowe udogodnienia wprowadzić, by pociągi województwa były najbardziej komfortowymi pojazdami w Europie. Co najważniejsze, większość z pomysłów uda się zrealizować i zamontować w najnowszych pojazdach, które kupimy jeszcze w tym roku – mówi marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Szczegóły: Małopolska
Odpowiedz

Równe 15 milionów – tylu podróżnych przewiozły Koleje Małopolskie w ciągu 3 lat swojej działalności. Szczęśliwy 15-milionowy bilet kupiła w pociągu jadącym z Miechowa do Krakowa tegoroczna maturzystka Pani Kasandra Dziuba.
Z miesiąca na miesiąc Koleje Małopolskie biją kolejne rekordy popularności. Choć nie ułatwiają tego remonty prowadzone przez zarządcę infrastruktury, liczba pasażerów korzystających z usług spółki województwa wciąż rośnie. Tylko w pierwszym kwartale tego roku nowoczesne pociągi Kolei Małopolskich przewiozły prawie 1,7 mln podróżnych. To o ponad 20% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 16 maja na pokład pociągu województwa kursującego na 2. linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wszedł 15-milionowy pasażer. Szczęśliwy bilet kupiła tegoroczna maturzystka, która pociągiem jechała na ustny egzamin z języka polskiego. Już po maturze będzie mogła spokojnie odpocząć w jednym z krynickich SPA, do którego dojedzie bezpłatnie pociągiem KMŁ (bezpłatne bilety kolejowe oraz pobyt w uzdrowisku były jednymi z nagród, jakie otrzymała pasażerka).

Szczegóły: Małopolska
Odpowiedz

Przewoźnicy samorządowi prześcigają się w atrakcjach dla pasażerów na pokładach swoich nowych pociągów. Kolejny krok chcą wykonać Koleje Małopolskie i samorząd województwa, które chcą za darmo udostępniać pasażerom treści multimedialne poprzez ładowarki USB do telefonów.

Szczegóły: Rynek Kolejowy
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje małopolskie Sylwia14076 1 4 421 03.11.2019, 20:40
Ostatni post: Mariusz
  Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej Kolejarz 1 2 632 27.03.2018, 15:39
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Małopolskie zamawia 10 nowych pociągów kebeka 35 16 672 27.06.2015, 15:42
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.