12.09.2010, 20:56
Bogus1958 napisał(a):Ale nikt nie wspomniał o Hetmanie jak śmigał do Zielonej GórySłusznie, bo on nigdy nie był w relacji do Zielonej.
POCIĄGI - LEGENDY
|
12.09.2010, 20:56
Bogus1958 napisał(a):Ale nikt nie wspomniał o Hetmanie jak śmigał do Zielonej GórySłusznie, bo on nigdy nie był w relacji do Zielonej.
13.09.2010, 10:14
Oj tak on był ostatnio w relacji Rzeszów - Gorzów WLKP.
13.09.2010, 11:09
Prawdziwe legendy to
OS: 445? Wejherowo-Choczewo-Garczegórze-Lębork który pokonywał całą trasę w 4h. Zawieszony w 1992 roku OS: (SKM) Wejherowo-Rybno Kaszubskie-Elektrownia Jądrowa Żarnowiec, zawsze się poruszał kiblem. Zamknięta w 1992-05-30, najlepsza ciekawostka jest taka, że jeszcze 5 lat temu można było oglądać perony i legendarną tablicę stacyjną, od roku już nic tam nie ma. OS: Swarzewo-Krokowa (niestety bez numerów) zawieszony ruch w 1989-05-29 Poc Specjalny Gdynia Chylonia - Gdynia Babie Doły, składał się z SM42+4xBohun+SM42 w 1998 na pokazy lotnicze. Propo tego połączenia istniały jeszcze kiedyś pociągi Babie Doły-Kościerzyna były takie 4 połączenia razem z pociągami Gdynia Oksywie Port - Kościerzyna. OS: Gdynia-Somonino-Kartuzy wykonywany kiedyś przez SA101 lub SA102 do 2003? roku Ostatnio przywrócony na wakacyjne weekendy, ale już szynobusami Arrivy. OS: Kartuzy-Lębork prowadzone SN61-183 z ryflakiem lub SP42 z 2 bonanzami były dwa pociągi rano i popołudniu w 2 kierunkach. Po tej linii już praktycznie nic specjalnego nie ma, a szkoda, bo to był jedyny prawdziwy kaszubski pociąg w tej okolicy.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
20.09.2010, 07:42
Dla mnie legendą, a jednocześnie ulubionym składem jest "Odra" i to w różnych postaciach (jako Ex, jako IC/EIC). Ciekawa relacja, różne trasy:
--->jako Ex przez Łódź, Sieradz, Ostrów oraz początkowo przez Częstochowę, Opole --->jako IC przez Poznań ( przez pewien czas z wagonami do Szczecina) --->jako EIC przez CMK, Gliwice. W zeszłym rozkładzie kursowała "Odra" do Wrocławia przez Częstochowę jako IC i z Wrocławia do Warszawy juz przez Katowice,CMK (to taka ciekawostka).
14.12.2010, 11:16
Był sobie taki pociąg do grudnia jak EIC Lech relacji Zielona Góra --> Warszawa Wschodnia to go skrócili do Poznania od grudnia tego roku
Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Kolei
14.12.2010, 12:32
A ja pamiętam że był też EX''Błękitna Fala'' Łódź Kaliska - Świnoujście łączony w Kutnie z wagonami z Warszawy.
EX ''Odra'' chyba najdłużej kursowała przez Łódź(chodzi mi oczywiście o kategorię pociągu) Pośpieszny ''Krakowianka''Kraków Gł. - CKM - Łódź Kaliska - Kutno - Poznań Gł. - Kołobrzeg .P.S wtedy raz miał aż trzy wagony 1 klasy ,Wars i z 5 - 6 wagonów 2klasy.
14.12.2010, 22:18
Dla mnie pociągiem legendą jest pospieszny "Słowiniec" w swojej pierwotnej relacji Słupsk <-> Poznań jeszcze pod koniec lat 80'tych prowadzony na całej trasie przez słupskie SU46.
Jest jeszcze osobowy do Krzyża przez Rogoźno , Czarnków zawieszony pierwszego stycznia 1993 roku z opowiadań wiem , że przeważnie skład prowadził Ty2 z dwoma ryflakami...
15.12.2010, 22:04
Pabianiczanin napisał(a):Pośpieszny ''Krakowianka''Kraków Gł. - CKM - Łódź Kaliska - Kutno - Poznań Gł. - Kołobrzeg .P.S wtedy raz miał aż trzy wagony 1 klasy ,Wars i z 5 - 6 wagonów 2klasy. Ciekawą miał trasę. Ale teraz jest o wiele lepiej gdy jedzie po trasie Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Poznań - Piła - Szczecinek - Białogard - Kołobrzeg. Ile ten pociąg wtedy jechał po takiej trasie??
16.12.2010, 08:15
Pamiętam spotkałem go w 2009 w Białogardzie, miał 2 godziny opóźnienia
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
16.12.2010, 10:34
Krakowianka często łapie opóźnienia ;-) . Wczoraj w Rogoźnie ta z Kołobrzegu miała pół godziny w plecy , ale to zapewne przez warunki pogodowe panujące w Zachodnio-Pomorskim.
Od nowego rozkładu jazdy skład ma tylko pięć wagonów w tym barowy ! To już nie jest ten sam skład , który kursował za PR-ów... Wtedy miał poza sezonem po 12/13 pudeł i ledwo mieścił się w peronach Rogoźna .
16.12.2010, 13:47
Mark napisał(a):Ciekawą miał trasę.Taką samą ma obecnie TLK38107/6 Kraków Płaszów - Szczecin Gł./Świnoujście
Łowcy Rp1 team fan.
02.01.2011, 21:51
Z pewnością Ex "Piast" Wrocław-Gdynia-Wrocław to legenda ;-)
22.01.2011, 11:44
A nikt nie wspomniał o takich legendarnych pociągach jak:
OS Katowice-Kędzierzyn-Nysa-Jaworzyna Śl.-Legnica OS Mysłowice-Kędzierzyn-Nysa-Kłodzko-Kudowa Zdr./Stronie Śl. OS Kraków Gł-Trzebinia-Oświęcim-Czechowice-Rybnik-Kędzierzyn-Jaworzyna Śl.-Jelenia Góra
22.01.2011, 12:44
Legenda.... Nikt mi nie powie EC BEROLINA; EC VARSOVIA, IC LECH... Nie gdyś główna flota, duma kolejarzy jadąc nimi czuło się ówczesny prestiż... Dumę Obsługi zaczynając od dyżurnej ruchu wyprawiającej pociąg przez drożynę konduktorska która zapewniała wysoki poziom obsługi do maszynistów którzy z zegarkiem w reku byli punktualni- w kocu prowadza dumę EC... Kto to dziś to pamięta?? Kto pamięta maj 1992roku- powstanie pierwszych skaldów wchodzących w range EC na sieci PKP... Dziś się o tym nie mówi- a szkoda... Mozna wymienić cały dzisiejszy rozkład ale i tak żaden pociąg, żadna relacja nie dorówna TYM legendą... Mozna o nich pisać wiele... A i tak nie odda to tego co kiedyś było...
Zapraszam na <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gssk.cba.pl">www.gssk.cba.pl</a><!-- w -->
24.01.2011, 22:23
Niedługo legendą staną się te pociągi, które najdłużej wytrwały w rozkładzie jazdy PKP IC, tylko nieliczne pociągi unikają cięć - tych pięknie nazwanych "korekt".
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |