Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
POCIĄGI - LEGENDY
W latach 80 kursował poc. osobowy rel. Kostrzyn/O - Braniewo p. Gorzów Wllp - Krzyż - Piłę - Chojnice - Tczew. Był to jedyny pociąg w historii powojennej OSTBAHN-u ktory pokonywał cały Polski odcinek tej legendarnej linii.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

Pamiętacie pociąg pospieszny Stefan Czarniecki z Kielc do Szczecina Głównego w sezonie do Świnoujścia. Nie pamiętam w jakich latach dokładnie kursował.
Odpowiedz

radix49 napisał(a):Większość z waszych legend to młodziutkie legendy. Dla mnie legendarny był pociąg osobowy relacji Warszawa Wsch. - Zakopane przez Radom, Kielce, Kraków. Żadnych EZT tylko skład wagonowy z lokomotywą
Ja od siebie dorzucę młodą historię EN71-043 ta jednostka była swego czasu prestiżem na Polskich szlakach, gdyż obsługiwała połączenie Wrocław Gł. - SPG mając przedziały klasy 1-2 stojaki na rowery/narty oraz mini bar z loteriami i nagrodami. Z jednostki pozostało zapewne tylko fotele.
ScottyRail
Odpowiedz

torczes napisał(a):2) z opowiadań podobno osobowo-przyspieszony Bogatynia-Warszawa-Bogatynia p.Wrocław,Kluczbork,Częstochowe.Z opowiadań wiem tylko że cieszył sie wielką popularnością.
Pamiętam ten pociąg. Pod koniec lat 80. kursował on w relacji Białystok-Bogatynia/Lubań Śl. Grupy wagonów do Bogatyni i Lubania były dzielone chyba w Węglińcu. W 1989 skrócony został do Warszawy, a 2 czy 3 lata później całkiem zlikwodowany. Jechałem nim z Białegostoku do Warszzwy ostatniego dnia przed skróceniem, już wówczas miał tablice z relacją Warszawa Wsch.-Bogatynia (bądź Lubań), jako że do Białegostoku skład ten już nie wracał
Odpowiedz

nynuś napisał(a):Hotelowy 35700 "Tetmajer" Zakopane - Gdynia Gł sypialne + kuszetki + autokuszetki
Hotelowy 35702 "Karłowicz" Zakopane - Gdynia Gł sypialne + kuszetki

Kursowały w RJ 1999/2000. Na odcinku Kraków Główny - Toruń Główny jechały jako pociągi niedostępneSmile

O Tetmajer to faktycznie był pociąg legenda. Miałem okazję nim jechać w 99r wraz z samochodem. Piękne czasy, szkoda, że autokuszet już nie ma i trzeba się tłuc samochodem przez całą Polskę w góry.

Czy ma ktoś z kolegów rozkład Tetmajera?
Odpowiedz

Pitt35, musiałbym poszukać i jak znajdę podeślę skan.

w Jeleniej Górze
Hotelowy 65700/1 "Śnieżka" Jelenia Góra - Gdynia Główna (do tej pory żałuję że na wakacje wybrałem 65200 w 1 klasie, niż Hotelowy w kuszecie /1999r./)

sezon 2002/2003
Hotelowy 61700/1 Szklarska Poręba G./Kudowa Zdrój/Wrocław Gł. - Gdynia Gł./Warszawa Wsch./ Moskwa skład miał postój techniczny w Łodzi Kaliskiej część Gdyńska była przeczepiana do 35700/1 Tetmajera.
ScottyRail
Odpowiedz

A którędy ten skład 61700 jechał do Łodzi, bo p. moje miasto chyba nie, gdyż w 2003 roku skasowano Bohemię, a nic poza tym składem międzynarodowym wówczas nie jeździło w kierunku Łodzi.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

pitagoras23, właśnie jeździł przez Ostrów Wlkp. tylko że bez postojów od Wrocławia Głównego do Warszawy Zachodniej bodajże, miał 1 postój techniczny w Łodzi z możliwością wsiadania i wysiadania w komunikacji międzynarodowej.
ScottyRail
Odpowiedz

A to możliwe. Wówczas nie było Infopasażera to nie było jak się o tym dowiedzieć. Ale wówczas jeszcze dochodziło do podmiany drużyn trakcyjnych i konduktorskich w Ostrowie, więc możliwe, że i u nas był także postój techniczny.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Wówczas nie było Infopasażera to nie było jak się o tym dowiedzieć.

A teraz jest, a i tak kłamie. Poza tym przy obecnych założeniach nie ma szans, żeby nie kłamał.
Odpowiedz

Z hotelowych pamiętam jeszcze pociąg relacji Warszawa Wsch.-Szczecin/Świnoujście. Bez postojów handlowych od Kutna (nawet i tego postoju nie jestem pewien) do Stargardu. W Poznaniu Gł. miał postój techniczny. Bardzo długo, zwłaszcza w relacji do wArszawy, trwał natomiast postój w Stargardzie, pamiętam, że przepuszczał wtedy m.in. pociąg Szczecin-Terespol (też legendarny swoją drogą). Chyba właśnie w Stragardzie łączono/dzielono grupę szczecińską i świnoujską
Odpowiedz

pietia, mylisz się jeżeli chodzi o składy hotelowe były łączone w poznaniu, i tak z Krakowa był 38700/1 do Świnoujścia obecny 38203/4/5/6 łączony z Hotelowy z Warszawy 17700/1 obecny 18201. Składy obecnie łączone są w Szczecinie Gł.
ScottyRail
Odpowiedz

Scotty napisał(a):Ja od siebie dorzucę młodą historię EN71-043 ta jednostka była swego czasu prestiżem na Polskich szlakach, gdyż obsługiwała połączenie Wrocław Gł. - SPG mając przedziały klasy 1-2 stojaki na rowery/narty oraz mini bar z loteriami i nagrodami. Z jednostki pozostało zapewne tylko fotele.

Zdaje się, że tylko tę jedną jednostkę tak przebudowano. Ten mini bar był chyba tam gdzie przedział służbowy? Ma kolega jakieś zdjęcia środka tego EN-a?
Odpowiedz

Pitt35, Gdybym miał byłbym szczęśliwy tą jednostką jechałem 12 lat temu, gdy obowiązywały aparaty na kliszę. Nie mam nic i do tej pory żałuję.
ScottyRail
Odpowiedz

Pitt35 ja posiadam aktualne zdjęcie wnętrza tej jednostki ;-)

Jechałem pierwszy raz tą jednostką w sierpniu i jest naprawdę genialna. Kanapy bardzo miękkie i wygodne, jednak to tyle co zostało z tego co miała do zaoferowania wcześniej...
Stojaki na rowery zostały, co do reszty to nie wiem, bo nie łaziłem aż tyle po niej i się nie przyjrzałem.

Jeśli masz ochotę się nią "bujnąć" to zapraszam na DŚ ;-) Lata ona na Galicji i na Szrenicy, bynajmniej tak ją zawsze widywałem, chyba że coś pozmieniali.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.