Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU07A
#1
EU07A jest to asynchroniczna wersja znanej z większości zeelektryfikowanych szlaków kolejowych lokomotywy EU07. Prototypow elektrowozu została wykonany przez Zakład Napraw Taboru Kolejowego w Oleśnicy na przełomie 2010 oraz 2011 roku.

Historia i pierwsze plany budowy wiążą się z wspomnianą już tutaj lokomotywą EU07. Mimo tego, że jest to jeden z najpopularniejszych modeli kolejowych używanych do przewozów pasażerskich, posiada niezbyt nowoczesne parametry techniczne co spowodowało chęć modernizacji i przystosowania jej do dzisiejszych realiów. Pierwsze publiczne ukazanie nowej maszyny miało miejsce w trakcie trwania Czech Raildays w 2011 roku.

Jako pierwszą do modernizacji spółka PKP Intercity "posłała" EU07 - 495. Z oryginalnej "siódemki" pozostały tylko dwie częśći, a wymienie uległ rozruch - z oporowego na częstotliwościowy. Oprócz tego zamontowano także asynchroniczne silniki trakcyjne. Duże zmiany zaszły także w wnętrzu pojazdy - zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania, choć tutaj należy zwrócić uwagę na zainstalowanie zawodnego systemu Windows. Zmianie uległo także oświetlenie węwnętrzne oraz zewnętrze, a wraz z posiadanym nowoczesnego systemu stary mechaniczny prędkościomierz został zastąpiony przez elektroniczny.

Warto również wspomnieć o zwiększeniiu bezpieczeństwa nowej lokomotywy polegającym na zastąpieniu niezbyt nowoczesnego rozwiązania hamulca Oerlikona na znacznie młodszy system tablicy hamulcowej MZT Hepos, który jest połączony zarówno z hamulcami elektropnematycznymi jak i elektrodynamicznymi. Podane funkcje oprócz ułatwienia hamowania powodują zwiększenie stabilności a co za tym idzie bezpieczeństwa, powodując większą niezawodność zmodernizowanej "siódemki".

Powyższe zmiany doprowadziły również do znacznego zwiększenia prędkości - zgodnie z dopuszczeniem Urzędu Transportu Kolejowego osiąga maksymalnie 160 km/h, choć podczas testów uzyskała prędkość 192 km/h

Pierwotne oznaczenie lokomotywy to EU07A - 495 jednak wraz z kolejnymi jazdami testowymi otrzymała nowe EU07A - 001. W pierwotnej eksploatacji pojazd posiadał tzw. "kryzys wieku dziecięcego", dzięki czemu nie cieszył się pozytywnymi opiniami pracowników kolei, jednak wraz z przejechanymi kilometrami i obecnie pojazd cieszy się nienagannym poglądem wśród maszynistów, a za jeden z głównych plusów nowej lokomotywy podaje się jej niezawodność.

Debiut nowej maszyny wypadł 12 grudnia 2011 roku, kiedy przyprowadziła do Wrocławia EIC Fredro z Warszawy. Obecnie spółka PKP Intercity zapowiada kolejne modernizację, jednak do dziś nie wiadomo ile kosztowała asynchroniczna wersja EU07.

Dane techniczne:

Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 80 ton
Liczba silników: 4
Nacisk osi na szyny: 20 ton
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Wysokość: 4343 mm
Szerokość: 3038 mm


Na podstawie wikipedii, inforail.pl, Rynku Kolejowego, wypowiedzi użytkowników forum oraz wiedzy własnej opracował Jan Parszewski
Odpowiedz

#2
Cytat:Warto również wspomnieć o zwiększeniiu bezpieczeństwa nowej lokomotywy polegający na zastąpieniu niezbyt nowoczesnego rozwiązania hamulca Oerlikona na znacznie młodszy system tablicy hamulcowej MZT Hepos

Można by coś więcej o taj tablicy ? Jaki system hamulca jest napisany na pudle lokomotywy?
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.