Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z Kielc do Warszawy przez CMK?
#1
Przeczytajcie ten artykuł: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... z-CMK.html
moim zdaniem to głupota...
Odpowiedz

#2
Dlaczego głupota? Przecież Kielczanom zawsze zależało na szybkim połączeniu ze stolicą.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#3
No tak ale pomijane są takie miejscowości jak Skarżysko i Radom, druga sprawa to CMKa jest zapchana trochę. Lepiej by zrobili 8 pod 160 km/h
Odpowiedz

#4
Radom ma i będzie miał KolMazy do stolicy i Skarżyska.
Jaro

Odpowiedz

#5
Domio, A czy profil "Ósemki" pozwala na 160? Bo wydaje mi się, że nie.
Odpowiedz

#6
A mi się wydaje że tak, głównie fragment od Skarżyska.
Odpowiedz

#7
Domio, Sam widzisz, że na całym odcinku 160 po prostu nie da się wprowadzić.
Odpowiedz

#8
Byłbym "za" tą łącznicą, żeby nie jedno ale. Ma powstać najwcześniej za kilka lat. A za kilka lat do Radomia i dalej do Skarżyska będzie się jechać jednak w miarę normalnie. Nie trzeba jechać 160km/h, żeby osiągnąć dobry efekt. Tym bardziej, że jakby nie patrzeć, wylot na CMK to trochę dłuższa droga niż przez Skarżysko.
Jeżeli modernizacji linii nr 8 miałoby nie być, to jak najbardziej. Ale teraz, jak zaraz się rozpocznie...
Odpowiedz

#9
Możliwe, że stanie się tak. Wyremontują linię i pociągi znikną. Przykład to Zgorzelec oraz zamknięty teraz odcinek Piła - Wałcz.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#10
Nie porównywał bym tego ze Zgorzelcem, warto dodać że linia nr 8 po modernie prowadzi do Warszawy więc wątpie żeby ją zamkneli, problem Zgorzelca to też brak drutu. Ale co prawda to prawda Zgorzelec powinien mieć połączenia TLK bezpośrednie ze stolicą. ;-)
Odpowiedz

#11
Kryniczanin napisał(a):Od Skarżyska do Kielc da się podwyższyć do 100km/h ale trzeba zmienić wychyłkę jak na Kraków - Kozłów.

Przechyłkę jeśli już. Nie możesz jej zwiększać w nieskończoność z dwóch powodów:
1) maksymalna dopuszczalna wartość to 150 mm
2) większa przechyłka jest korzystna dla szybkich pociągów pasażerskich, ale powoduje większe zużycie nawierzchni przez wolniejsze pociągi towarowe, stąd też maksymalne wartości.

Po szczegóły odsyłam do rozporządzenia. W tym semestrze właśnie projektowałem modernizacje linii i widzę, że przy Vmax=160 i Vtow=80 km/h minimalny promień łuku to 1250 m. Dla 1200 m trzeba już ograniczyć prędkość do 140 km/h. Na 8 są na pewno i mniejsze łuki. Polecam wyłuskać wzory z rozporządzenia (ostrożnie, bo są błędy - jak się uczyłeś fizyki to wyłapiesz), wstukać w excela i poeksperymentować.

Co do łącznicy - jak jest wola żeby wybudować, to niech budują. Zawsze to będzie połączenie alternatywne, awaryjne. Między dwiema stolicami Polski powinno takie być.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Będą cztery tory na każdym wylocie z Warszawy Adams 1 2 972 17.06.2018, 18:55
Ostatni post: kazio
  Z Wrocławia do Warszawy przez Poznań, czy...? DamianT 17 8 870 16.05.2011, 05:09
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.