Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa pod Szczekocinami
Matey#24, na prostej jest jeszcze gorzej niż na zakręcie.
...
Odpowiedz

Weź pod uwagę informacje od straży pożarnej dotyczącej awarii jednej z lokomotyw - równie dobrze mogła ona dotyczyć awarii oświetlenia
Odpowiedz

Jeśli już to hamulców. Maszynista nie jechałby nocą bez oświetlenia, do tego widziałby skład jadąc z naprzeciwka i hamował. A jeden z pociągów nie hamował w ogóle...
Matey#24 napisał(a):O właśnie mówiłem o tym ujęciu BYKA wbitego w wagon.
Byk nie wbił się w wagon. pociąg się złożył, lok i wagon stoją równolegle obok siebie.
Matey#24 napisał(a):Wiem, że mają takowe strefy, ale chyba przy prędkości łącznej obu składów między 160-200 km/h (bo mogły tyle jechać i w chwili zderzenia tyle ŁĄCZNIE mieć) ciężko pokusić się o stwierdzenie, że maszynista mógł przeżyć - NAWET W TAKIEJ STREFIE! Obym się mylił...
Prędkość łączną podziel na dwa, mógł przeżyć w takiej strefie bo poza rzeczą oczywistą (przeciążenia) nie ma ryzyka obrażeń fizycznych w przeciwieństwie do pasażerów w zmiażdżonych wagonach. Na pewno szansa przeżycia maszynisty w takiej strefie jest większa niż pasażerów w pierwszym wagonie. Jeśli tylko zdążył uciec.

Nieoficjalnie już 9 ofiar.
Odpowiedz

Matey#24 napisał(a):No ok! W Byku jest w dobrym stanie ta "strefa", ale już w Epoce raczej nie. Sam przyznasz...

Niewątpliwie względem reszty prezentuje się najlepiej
Odpowiedz

sphinx napisał(a):Jeśli już to hamulców. Maszynista nie jechałby nocą bez oświetlenia, do tego widziałby skład jadąc z naprzeciwka i hamował. A jeden z pociągów nie hamował w ogóle...
Matey#24 napisał(a):O właśnie mówiłem o tym ujęciu BYKA wbitego w wagon.
Byk nie wbił się w wagon. pociąg się złożył, lok i wagon stoją równolegle obok siebie.
Matey#24 napisał(a):Wiem, że mają takowe strefy, ale chyba przy prędkości łącznej obu składów między 160-200 km/h (bo mogły tyle jechać i w chwili zderzenia tyle ŁĄCZNIE mieć) ciężko pokusić się o stwierdzenie, że maszynista mógł przeżyć - NAWET W TAKIEJ STREFIE! Obym się mylił...
Prędkość łączną podziel na dwa, mógł przeżyć w takiej strefie bo poza rzeczą oczywistą (przeciążenia) nie ma ryzyka obrażeń fizycznych w przeciwieństwie do pasażerów w zmiażdżonych wagonach. Na pewno szansa przeżycia maszynisty w takiej strefie jest większa niż pasażerów w pierwszym wagonie. Jeśli tylko zdążył uciec.

Nieoficjalnie już 9 ofiar.

Nie no ok. Tylko zapomniałeś o tym, że lokomotywa jako pierwsza przyjmuje cały impet zderzenia i to w niej zawsze jest najgorzej, pierwszy, drugi wagon nie otrzyma takiej samej siły jak lok. Po za tym człowiek w tej strefie lata jak piłka i chyba samo przez siebie mówi to, że obrażenia śmiertelne może odnieść. Zresztą... nie ma się co kłócić.
mateusz19pila <-- oficjalny kanał na YT!!!!!!!!!
http://www.digart.pl/centrum/digarty.html <-- Digart
http://www.garnek.pl/matey24/a <-- Garnek!
Odpowiedz

Przed chwilą na TVP Info powiedzieli , że jeden z pociągów - nie usłyszałem który - zatrzymał się "w polu" na chwilę przed wypadkiem
Odpowiedz

U mnie śmiga bez zarzutów

Cytat:Przed chwilą na TVP Info powiedzieli , że jeden z pociągów - nie usłyszałem który - zatrzymał się "w polu" na chwilę przed wypadkiem

Czyli w tej sytuacji należy zakładać, że pracownicy wiedzieli o tym, że pociągi jadą na siebie, a jeden z nich udało się zatrzymać. W takim wypadku wersja o błędzie dyżurnej wciąż jest możliwa
Odpowiedz

Udało się zatrzymać, ale ruszył i pojechał dalej. Katastrofa nastąpiła kilka minut od ruszenia. Możliwe, że np. sam maszynista zauważył, że na rozjeździe pojechał prosto zamiast zmienić tor. To wszystko są spekulacje. Nieoficjalnie - 10 ofiar. Prawdopodobnie będzie więcej bo ratownicy dopiero teraz docierają do najbardziej zniszczonych wagonów. Nie dość, że właśnie tam są najbardziej poszkodowani, to minęło już 4,5h. Na mrozie...
Odpowiedz

Ja sobie tego nie mogę wyobrazić... Chodzę już filmować składy kilka lat... i mam ciągle przed oczami twarze ludzi jacy jadą tymi pociągami... Pomyśleć, że jadą i za kilka minut spotka ich śmierć... szczególnie młode dziewczyny, kobiety, dzieci... ;| Masakra..
mateusz19pila <-- oficjalny kanał na YT!!!!!!!!!
http://www.digart.pl/centrum/digarty.html <-- Digart
http://www.garnek.pl/matey24/a <-- Garnek!
Odpowiedz

13 ofiar, nieoficjalnie - 16.
Odpowiedz

- sphinx -

Czyli co? Zobaczył, że źle pojechał i ruszył dalej? Gdyby coś mu nie pasowało,
po zatrzymaniu, nie ruszyłby z miejsca. Choćby go zmuszano.
Odpowiedz

Zatrzymanie mogło być spowodowane czymś innym, bez związku z późniejszą sytuacją.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

Wydaje mi się, że z pierwszych dwóch wagonów mało kogo uda się uratować, niestety. Dokopał się ktoś do informacji o losach maszynistów? Jak na razie nie widzę, żeby odnaleziono ich ciała lub ich żywych.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

psim napisał(a):Zatrzymanie mogło być spowodowane czymś innym, bez związku z późniejszą sytuacją.

Strażacy informowali o awarii, myślę, że obie sytuacje mogę być z sobą powiązane

16 osób...tragedia, aż mnie ciarki przechodzą
Odpowiedz

rysiogeniusz napisał(a):16 osób...tragedia, aż mnie ciarki przechodzą
A obawiam się, że będzie więcej.

Która nastawnia odpowiada za ten szlak? Szczekocińska i?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Katastrofa kolejowa pod Warszawą Prawodawca 1 2 895 18.02.2021, 21:05
Ostatni post: rustsaltz
  Katastrofa kolejowa w Strażowie mirmur2 1 3 291 09.02.2021, 23:21
Ostatni post: Paweł Piotr
  Katastrofa kolejowa pod Życzynem 20.06 1966 KazET21224142 0 3 631 02.05.2020, 18:05
Ostatni post: KazET21224142
  [Belgia] Katastrofa kolejowa w Leuven ET40 0 2 997 18.02.2017, 21:17
Ostatni post: ET40
  Katastrofa kolejowa w Iranie wołodyjowskiIC 0 3 024 26.11.2016, 21:20
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
11 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.