09.03.2012, 23:55
Głównym zadaniem polskich kolei, według PRL-owskiego resortu komunikacji, było znaczne przyspieszenie procesu elektryfikacji linii oraz zwiększenie mocy pociągów i dostosowanie ich do planowanych przyszłych potrzeb. I właśnie w związku z daleko idącymi zamierzeniami postanowiono skonstruować nową polską lokomotywę elektryczną ET43, które zgodnie z oznaczeniem miała być maszyną przystosowaną do potrzeb przewozów towarowych.
Pojazd jest przeznaczony do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych do 4000 t oraz osiąga maksymalną prędkość do 100 km/h. Aby osiągnąć taki wynik postanowiono lokomotywę wyposażyć w dwa człony o układzie osi Bo'Bo + Bo'Bo.
Według projektu maszyna miała zostać wyposażona w sprzęt zakupiony w ZSRR, a tylko w nieznacznym stopniu zbudowana z części wykorzystywanych przy budowie pozostałych modeli. W roku 1984 informacja o 205E - bo takie fabrycznie oznaczenie miała posiadać jedna z serii ET43 - pojawia się po raz ostatni, jako "projekt w fazie opracowywania".
Do dzisiaj oznaczenie maszyny 205E jako ET43 nie jest pewne. Obecnie po polskich torach kursuje lokomotywa EU43 produkowana przez spadkobiercę wrocławskiego Pafawaga - Bombardiera. Użytkowana jest przez kolejowy przemysł towarowy jak i przewozy pasażerskie.
Dane techniczne:
Układ osi: Bo'bo + Bo'Bo
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Ilość członów: dwa
Pojazd jest przeznaczony do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych do 4000 t oraz osiąga maksymalną prędkość do 100 km/h. Aby osiągnąć taki wynik postanowiono lokomotywę wyposażyć w dwa człony o układzie osi Bo'Bo + Bo'Bo.
Według projektu maszyna miała zostać wyposażona w sprzęt zakupiony w ZSRR, a tylko w nieznacznym stopniu zbudowana z części wykorzystywanych przy budowie pozostałych modeli. W roku 1984 informacja o 205E - bo takie fabrycznie oznaczenie miała posiadać jedna z serii ET43 - pojawia się po raz ostatni, jako "projekt w fazie opracowywania".
Do dzisiaj oznaczenie maszyny 205E jako ET43 nie jest pewne. Obecnie po polskich torach kursuje lokomotywa EU43 produkowana przez spadkobiercę wrocławskiego Pafawaga - Bombardiera. Użytkowana jest przez kolejowy przemysł towarowy jak i przewozy pasażerskie.
Dane techniczne:
Układ osi: Bo'bo + Bo'Bo
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Ilość członów: dwa