Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Być może przewozy osób wojskowych na potrzeby ćwiczeń i manewrów są jakoś inaczej regulowane.
Przecież na przykład przy składach specjalnych "remontowych" też jedzie np. szopa z pracownikami z potem jadą np. platformy z szynami lub wagony z tłuczniem.
Podobnie masz w przypadku pociągów PKP Energetyka - też są ludzie i towary.
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 14
Dołączył: 15.12.2011
Reputacja:
0
A wiecie może które przepisy regulują tę kwestię?
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Można przewozić ludzi i towary w jednym pociągu, a transporty wojskowe właśnie na tym polegają od zawsze. Zapewne co innego, jak w składzie pociągu są ładunki niebezpiecznie (paliwa, chemia), czyli TWRy.
Rembertów od czasu do czasu albo u siebie gości jakiś transport na poligon do Wesołej, albo właśnie wystawia. Pewnie chłopaki na drugi koniec Polski jadą na ćwiczenia i za jakiś czas wrócą.
Tak średnio 3-4 razy w roku takie transporty tam można zobaczyć, może częściej, ale ja rzadko widuję.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Można składać takie pociągi. Tylko w normalnych przewozach teraz tak nikt nie robi bo to jest nie opłacalne. Kiedyś często jeździły pociągi mieszane podczas postoju na stacjach oprócz wymiany pasażerów dokonywano wymiany wagonów towarowych. Dlatego ciężko było aby taki skład jechał zgodnie z rozkładem oraz wydłużało to znacznie czas jazdy.
Jedyna zasada jaka tu obowiązuje to to że wagony osobowe muszą być za lokomotywą. Dotyczy to pociągów cywilnych jak i eszelonów.
Pociągi sieciowe to co innego bo to jest skład roboczy a nie przewóz pasażerów i towarów.
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
MichałŁ, Dla dużych przewoźników jest to nie opłacalne bo ilu ludzi by teraz jechało tak zwaną autokuszetką lub z drezynką.
Ale dla drobnych przewoźników kolejowych, których mam nadzieje zacznie przybywać na polskich torach powinno być to opłacalne, bo np. jadąc na imprezę do Wolsztyna lub Chabówki to dzięki wagonowi towarowemu i salonce spokojnie można zabrać lekki tabor całego stowarzyszenia na pokład i pojechać nawet w 20 chłopa, wyjdzie taniej i wygodniej niż wlec się samochodem z przyczepką po kilkaset kilometrów.Jeszcze jedna sprawa odnośnie formowania składów mieszanych w pociągach planowych jest taka zasada że wagony salonowe sypialne kuszetki i osobowe za lokomotywą (w kolejności wymieniania) potem towarowe. (jest to podyktowane głównie bezpieczeństwem wsiadającyh i wysiadających pasażerów) w pociągach specjalnych już takiej zasady nie ma i równie dobrze wagony osobowe mogą być na początku lub na końcu składu. do pociągów specjalnych zaliczamy różnego typu pociągi ratunkowe, sieciowe, naprawcze, transporty eksponatów jak i składy retro uruchamiane na życzenie miłośników kolei.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Zapewne tak, ale nie w przypadku obserwowanej linii z takim zdarzeniem. Do niedawna jak Niemcy robili podsył, to normalnie jechały dwie EU44 (przykładowo) na czole pociągu. Teraz jak Niemcy robią jakieś podsyły, to w Rzepinie lokomotywę nieczynną przestawia się na tył składu. No chyba że od razu Niemcy podsył umieszczą na końcu, bo mają takie zalecenie.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Jeszcze ok. 10 lat skład towarowo-osobowy (jeden wagon towarowy) kursował w relacji Bielsko Biała - Cieszyn. Wagon towarowy był pierwszy lub ostatni, zależnie od tego, w którą stronę akurat jechał pociąg.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
A autokuszetka to chyba wagon towarowy?
[ Dodano: 2012-03-24, 20:16 ]
Jeździł chyba z 10 lat temu w relacji Gdynia-Zakopane.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Przykład takiego pociągu na poniższym filmie. Zestawienie też oryginalne, więc warto się nim pochwalić.
autor: pngbsto