Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PKP IC sprzedaje 120 EU07
#46
Ponadto pojawiły się wyniki sprzedaży wcześniej wystawionych 13 sztuk EU07 typu 4E i 303E.
Przedstawiają się one następująco :
EU07-062 - PHU Aspekt (związane z DLA)
EU07-238 i 240 - Lozyw (związany z ZNTK Oleśnica)
EU07-399 - Orion Kolej
EU07-417 - Majkoltrans
EU07-441 - Orion Kolej
EU07-453, 454 i 457 - Lozyw.

Oficjalne wyniki dostępne tutaj i tutaj :-)
Odpowiedz

#47
Co to jest "Lozyw"?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#48
Jest to jakaś spółka z Katowic która kupuje te szroty od ICków współpracuje z ZNTK i później wynajmuje tabor, podobnie STK robi ze Skodami
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#49
Po wielu latach przerwy czas powrócić do tematu sprzedaży lokomotyw serii EU07 przez PKP IC Exclamation  Cool Smile

W dniu dzisiejszym wystawione na sprzedaż zostało 10 sztuk lokomotyw typu 4E o numerach 087, 106, 116, 146, 173, 190, 212, 214, 227 i 228.

Więcej szczegółów w naszym artykule na ten temat: https://news.forumkolejowe.pl/2021/05/26...-sprzedaz/

Zapraszam do dalszej dyskusji!
Odpowiedz

#50
No to może ja zacznę - kogo obstawiacie, ze na pewno kupi te lokomotywy? Ja mam dwie firmy pewniaki. OLKOL - 1, 2 sztuki na zastępstwo za lokomotywy na rewizję, Tabor Dębica - 1-2 sztuki. Reszta ?ORION KOLEJ - nie wiem jak stoją ale zapewne też sie połaszą, ZIK Sandomierz- może się pokuszą o drugą do kolekcji/ drugą na części (nieprawidłowe skreślić), KOLPREM - ostatnio szaleją po Polsce ,w tym także u mnie-wozili węgiel do Połańca, ostatni podmiot-Industrial Division.
Mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/user/STZSpotterLHS
________________________________________
Pozdrawiam.
Odpowiedz

#51
Bardzo dobrze, że sprzedają te lokomotywy. W PKP IC tylko by poszły na zezłomowanie albo w odstawkę a tak mogą jeszcze korzystać z nich prywatne spółki.
Odpowiedz

#52
Patrząc na poprzednie przetargi na pewno wszystkie EU07 i z tego znajdą zatrudnienie u przewoźników zajmujących się transportem intermodalnym i leasingiem (Industrial Division).

Owszem na pewno może dojść do przypadku jak w przypadku przetargu PRowskich EU07, gdzie część lokomotyw zakupią spółki zależne Olkolu, a potem oni przeprowadzają naprawę i potem oferują lokomotywy innym firmom. Przy P5 zapewne wymienione zostałyby gniazda sterowania wielokrotnego.
Odpowiedz

#53
(26.05.2021, 23:31)STZSpotterLHS napisał(a): No to może ja zacznę - kogo obstawiacie, ze na pewno kupi te lokomotywy? Ja mam dwie firmy pewniaki. OLKOL  - 1, 2 sztuki na zastępstwo za lokomotywy na rewizję, Tabor Dębica - 1-2 sztuki. Reszta ?ORION KOLEJ -  nie wiem jak stoją ale zapewne też sie połaszą, ZIK Sandomierz- może się pokuszą o drugą do kolekcji/ drugą na części (nieprawidłowe skreślić), KOLPREM - ostatnio szaleją po Polsce ,w tym także u mnie-wozili węgiel do Połańca, ostatni podmiot-Industrial Division.
Myślę, że Olkol będzie chciał wziąć przynajmniej połowę lokomotyw jak nie wszystkie. TABOR Dębica również jest pewniakiem, zaś Orion i ZIK... nie wiem aczkolwiek to niewykluczone  Wink
(27.05.2021, 17:13)KazET21224142 napisał(a): Patrząc na poprzednie przetargi na pewno wszystkie EU07 i z tego znajdą zatrudnienie u przewoźników zajmujących się transportem intermodalnym i leasingiem (Industrial Division).

Owszem na pewno może dojść do przypadku jak w przypadku przetargu PRowskich EU07, gdzie część lokomotyw zakupią spółki zależne Olkolu, a potem oni przeprowadzają naprawę i potem oferują lokomotywy innym firmom.  Przy P5 zapewne wymienione zostałyby gniazda sterowania wielokrotnego.
Chyba wszystkie elektrowozy posiadane przez ID obecnie mają zatrudnienie (a na pewno EU07 i 201Eo), więc ta firma również moim zdaniem jest pewniakiem do zwiększania swego stanu posiadania w EU07. 

Ciekawe czy zgłoszą się inne firmy niż obecnie posiadające "siódemki", przykładowo Rail Polska lub RailSTM?
Odpowiedz

#54
Szkoda mi EU07-190, miałem na niej debiut.
Wracając do meritum: Te wozy są tak zdekopletowane, że naprawdę nowy nabywaca bedzie miał ciężko coś z tego coś poskładać, a z drugiej strony nadal w IC brakuje tabory, a oni sobie w najlepsze njapier je rozłożyli na części zamienne, a teraz szukają frajera, który im to zabierze.
Odpowiedz

#55
@Coffee: Bywały wozy w gorszym stanie, które wróciły do ruchu, jak chociażby siódemki z Kluczyków. Zresztą PKP Intercity dąży do zakupu nowego taboru, w tym około 96 lokomotyw (nie pamiętam szczegółów sorka), ale czy uda się im to, to zobaczymy w swoim czasie.

A jak będzie trzeba to wypożyczą od PKP Cargo lub Industrial Division, bądź też innego przewoźnika.

@Kamil Sikora: Nie, kilka elektrowozów produkcji czechosłowackiej nie ma zatrudnienia. Są to głównie pojazdy, które przechodzę naprawę. Nie wiem jak z 181 061 i 182 111 ?
Przy okazji odkryłem błąd, że przy EU07-109 nie wyświetla się przewoźnik Captrain Polska.

Nie wydaję mi się, że Rail Polska będzie siódemkami zainteresowana, zwłaszcza że prowadzę prace nad budową serii 207E, która może zająć miejsce wypożyczonych elektrowozów serii 182 i 183.
Odpowiedz

#56
Potwierdzam  IC chce zakupic te 96 nowych lokomotyw ale wielosystemowych bo beda   dofinansowane z UE...

A odnosnie jakie firmy beda chcialy miec EU to raczej intermodalne bo zapotrzenie tam na lokomotywy jet gigantyczne... oraz napewno spolka wspolpracujaca z Olkolem. Rail Polska napewno nie wezmie Siodemek poniewaz inwestuja w zupelnie inne wozy. A moze Tabor Rail tez sie postara o ktoras z nich?
Odpowiedz

#57
Czy wiadomo coś konkretnie o szczegółach przetargu ? Minęły prawie dwa miesiące, a temat ucichł tak samo jak się pojawił.
Odpowiedz

#58
(14.07.2021, 22:05)KazET21224142 napisał(a): Czy wiadomo coś konkretnie o szczegółach przetargu ? Minęły prawie dwa miesiące, a temat ucichł tak samo jak się pojawił.

Niestety nadal nic, przetarg czeka na rozstrzygnięcie jak wiele innych w PKP IC... Confused Huh
Odpowiedz

#59
(20.07.2021, 23:55)Kamil Sikora napisał(a):
(14.07.2021, 22:05)KazET21224142 napisał(a): Czy wiadomo coś konkretnie o szczegółach przetargu ? Minęły prawie dwa miesiące, a temat ucichł tak samo jak się pojawił.

Niestety nadal nic, przetarg czeka na rozstrzygnięcie jak wiele innych w PKP IC... Confused Huh

Dzięki za info. Mam nadzieję, że wkrótce pojawi się info.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 556 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD
  Modernizacja 20 lokomotyw EP/EU07 wołodyjowskiIC 0 2 698 15.02.2017, 10:11
Ostatni post: wołodyjowskiIC
  EU07 w Czechach przem710 2 3 775 25.01.2016, 20:28
Ostatni post: pitagoras23
  Modernizacja EU07 dla PKP IC przem710 6 5 236 11.01.2016, 10:37
Ostatni post: przem710
  DB Schenker Rail Polska sprzedaje lokomotywy przem710 17 11 256 13.08.2014, 06:14
Ostatni post: Jaszczur

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.