Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ŁKA] Pociągi dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
#1
Jakie pociągi dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej?

W ubiegłym tygodniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi mają zabierać na pokład 200 pasażerów. Będą miały klimatyzację, monitoring, Wi-Fi oraz gniazdka zasilające.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/31614/Jaki ... cyjnej.htm

Ja obstawiam EN96, chyba że producenci wyjdą na przeciw oczekiwaniom i skonstruują odpowiednie pojazdy. Z drugiej strony dlaczego tak krótkie pojazdy? Kolej aglomeracyjna to przyszłość i warto na nią stawiać lecz obawiam się ze wkrótce może się okazać że pojazdy dwuczłonowe są za mało pojemne.
Odpowiedz

#2
Jak dla mnie dobrze, w godzinach szczytu można łączyć po dwa zestawy, poza nim jeździć pojedynczym Wink.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Do tego musi być możliwość wydłużenia pojazdu o jeden człon. A oprócz EN96 kandydatem do walki o to zamówienie jest skrócona wersja 31WE od Newagu.
Odpowiedz

#4
Spokojnie, już się mówi, że jeśli ŁKA "wypali", to województwo przygotuje kolejne przetargi na trójczłony.
Odpowiedz

#5
Czyli ŁKA ma dotyczyć całego województwa Łódzkiego?
Odpowiedz

#6
ŁKA ma kursować chyba tylko po obszarze ,,aglomeracji'' łódzkiej.
A ja się zapytam po co nam kolejna spółeczka? Żeby był stołek dla kolejnego prezesa?
Komunikacją miejską powinno zajmować się MPK, a dowożenie ludzi do Łodzi z okolicznych miejscowości to zadanie dla PR. ]->
Odpowiedz

#7
..
Odpowiedz

#8
@OŚ

W wersji dwuczłonowej? Oj rozmarzyłeś się Kuba Smile
Odpowiedz

#9
norbert napisał(a):Komunikacją miejską powinno zajmować się MPK, a dowożenie ludzi do Łodzi z okolicznych miejscowości to zadanie dla PR. ]->

Myślę, że nawet lepszym rozwiązaniem byłoby włączenie ŁKA do działalności MPK, tak jak jest w stolicy czyli za SKM odpowiada ZTM.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

#10
To wymaga "wspólnego biletu" i włączenia pociągów do "stref", co jest i tak nieuniknione. Ale nie z prezydent Zdanowską, która chciała likwidacji podmiejskich tramwajów i "prawie" dopięła swego ]->
Odpowiedz

#11
Tutaj spokojnie, akurat obecnym władzom (miejskim i województwa) zależy aby w momencie uruchomienia ŁKA, istniała wspólna taryfa.

norbert,

ŁKA będzie wyjeżdżać poza aglomeracje, do Kutna, Łowicza i Zduńskiej Woli.
Odpowiedz

#12
Cytat:Zduńskiej Woli.

Nie czasem do Sieradza :?:
Odpowiedz

#13
Najpierw do Zduńskiej Woli, do Sieradza w późniejszym czasie. (kolejne etapy ŁKA)
Odpowiedz

#14
No to mamy pierwsze odwołanie. Autor: PESA.

http://www.lka.lodz.pl/images/przetarg1 ... olanie.pdf

Domagają się usunięcia kryterium masy i zastąpienia go 100% ceną lub ew. wprowadzenie kryterium opartego na kosztach energii. Argumentują to tym, że skoro dopuszcza się pojazdy nieistniejące, a niektóre elementy wyposażenia podlegają ustaleniom z zamawiającym, masa jest tylko deklaracją (ameryki nie odkryli :-> ), i to nieweryfikowalną, a to z kolei może prowadzić do jej celowego zaniżania. Jest to oczywiście bzdura, bo weryfikacja nastąpi w momencie przyjazdu pierwszego pojazdu i jak będzie za ciężki to nie zostanie odebrany. Odwołanie napisane jest dość chaotycznie, Pesa niech lepiej zainwestuje w lepszych prawników.
Odpowiedz

#15
Co ich to obchodzi, że tak powiem. PESA niech zainwestuje w rozum. Oni są od tego by zbudować pojazd taki jak określono w przetargu, a nie by ustawiać przetargi pod siebie.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
11 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.