Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ŁKA] Pociągi dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
#16
To chyba taka forma odwetu na NEWAGu bo to właśnie firma z Nowego Sącza jako pierwsza robiła z tego powodu raban (słynne odchudzanie ELFów dla KŚ). Szkoda że dwie największe firmy w tej branży muszą zachowywać się jak dzieci w podstawówce.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

#17
Z dowołania nici, Pesa zapomniała wysłać je do KIO...

http://lka.lodz.pl/images/przetarg16_03 ... olanie.jpg
Odpowiedz

#18
Termin otwarcia ofert został przesunięty na 31 maja z powodu dużej ilości pytań od wykonawców. Innymi słowy niebawem powinna pojawić się duża ilość odpowiedzi i ew. zmian SIWZ.

http://lka.lodz.pl/images/przetarg16_03/zmiana2.pdf
Odpowiedz

#19
Opublikowane zostały pytania i odpowiedzi.
http://www.lka.lodz.pl/images/przetarg2 ... 20wykonawców%2025.05.2012.pdf
Odpowiedz

#20
Stadler złożył odwołanie
http://www.lka.lodz.pl/images/przetarg1 ... olaniu.pdf
Odpowiedz

#21
Cytat:W O K A N D A
na dzień : Wtorek, 19.06.2012

sala: 507 - ul. Postępu 17A
godz. 13:00

Sygn. akt: KIO/ 1157/12
Strony:
Odwołujący: Stadler Polska Sp. z o.o. Siedlce
Zamawiający: "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" Sp. z o.o. Łódź
KIO
Odpowiedz

#22
Cytat: W części "taborowej" oferty złożyły Stadler i Pesa. Oferta Pesy opiewa na 256 mln złotych netto. Masa służbowa pojazdu ma wynosić 84,5 tony, a długość przedziału pasażerskiego - 31 metrów. Pesa nie zaoferowała zwiększenia liczby miejsc siedzących powyżej wymaganych 80-ciu. Utrzymanie pojazdów ma wynosić 5,31 zł brutto za 1 km, a w sumie - 309 960 534,24 mln złotych.

Stadler zaoferował pojazdy o masie 90 ton za cenę 382,6 mln złotych brutto. Oferowane pojazdy mają długość przedziału pasażerskiego wynoszącą 34 metry i 96 miejsc siedzących. Dużo tańsze niż w ofercie Pesy. ma być utrzymanie pojazdów - 2,1964 złotego za kilometr i 128 125 146,43 złotych brutto w sumie.
Cały artykuł: http://www.rynek-kolejowy.pl/34254/Tylk ... cyjnej.htm

Jeśli obie oferty będą ważne, na punkty wyraźnie powinien zwyciężyć Stadler. Jego oferta była też wyraźnie tańsza: ok. 510 mln zł za całość podczas gdy Pesa swoje pojazdy (i usługi) wyceniła na ponad 620 mln zł. Biorąc pod uwagę, że zamawiający na tabor przeznaczył "zaledwie" ok. 440 mln zł w Łodzi mają niezłą zagwozdkę.
Odpowiedz

#23
Przeliczyłem, że dziennie jeden skład przejeżdża 533 km, natomiast kosztu utrzymania w przypadku Pesy przekraczają wartość pojazdów przez tych 15 lat :-O
Odpowiedz

#24
sphinx napisał(a):na punkty wyraźnie powinien zwyciężyć Stadler

To możemy spodziewać się protestu od PESY? Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#25
Tak.
Odpowiedz

#26
hutterdm napisał(a):natomiast kosztu utrzymania w przypadku Pesy przekraczają wartość pojazdów przez tych 15 lat

Cóż... jakoś nikt nigdy nie liczył, jak to jest w praktyce bez takich przetargów, bo to chyba pierwszy przetarg, gdzie koszty utrzymania w ogóle były punktowane Smile
Odpowiedz

#27
Dobra wiadomość- przyjadą flirty.
Cytat:Łódzka Kolej Aglomeracyjna wybrała model pociągów, które będą wozić łodzian po województwie. 20 nowoczesnych składów z Łodzi codziennie rozjedzie się do Sieradza, Koluszek, Łowicza i Kutna. W godzinach szczytu mają kursować nawet co pół godziny.
http://m.lodz.gazeta.pl/lodz/1,106512,1 ... 0#poolMobi
Coś wątpię, żeby Pesa po złożeniu odwołania wygrała ostatecznie przetarg.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#28
Pesa odpuściła sobie złożenie odwołania.
Cytat:ŁKA wybrało ofertę Stadlera i to właśnie ten producent dostarczy łódzkiemu przewoźnikowi nowe składy. – Pesa nie odwołała się od wyniku postępowania – powiedziała nam Joanna Blewąska-Kołodziejczak, rzecznik prasowa UMWŁ. – Czas na złożenie odwołania minął o północy w zeszły piątek, a do dziś odwołanie do nas nie wpłynęło – tłumaczy.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10 ... a-LKA.html
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#29
Cytat:Podpisano umowę na 20 FLIRT-ów dla ŁKA

W dniu dzisiejszym Stadler podpisał z Łódzką Koleją Aglomeracyjną umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT. Łączna wartość kontraktu to ponad 510 milionów złotych brutto.


Podpisana umowa obejmuje również świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionych pociągów przez 15 lat od momentu ich dostarczenia.

Stadler dostarczy łódzkiemu przewoźnikowi najnowszą generację pociągów FLIRT, które wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji, zwłaszcza zużycia energii. Pociągi dla ŁKA zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadler Polska, który mieści się w Siedlcach na Mazowszu.

Pierwsze 6 pociągów FLIRT zostanie dostarczonych do ŁKA pod koniec kwietnia 2014 roku. Kolejnych 10 pojazdów trafi do Łodzi pod koniec października 2014 roku, a pozostałe 4 pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ostatnich dniach lutego 2015 roku.

Więcej: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11 ... a-LKA.html
Odpowiedz

#30
''Cztery ostatnie pociągi FLIRT z dwudziestu zamówionych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnych w firmie Stadler odebrał w sobotę Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, oraz Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA.(...)
Swój "fajerwerk" przygotował także jeden z gości sobotniej uroczystości - Cezary Grabarczyk, minister sprawiedliwości, a wcześniej - transportu. Poinformował zebranych, że Jean-Claude Juncker, przewodniczący Komisji Europejskiej, uważa projekt linii kolei dużych prędkości "Y" (z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania) za kluczową inwestycję transportową w UE.(...)
Marszałek Stępień przypomniał, że w czerwcu 2015 r. ruszają połączenia do Kutna, co zamknie budowę sieci ŁKA. Są jednak plany jej dalszej rozbudowy z pieniędzy unijnych z perspektywy 2014-2020.''

Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/37 ... ,id,t.html
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.