26.03.2012, 21:38
Ostatnio coraz częściej mówi się o możliwej modernizacji serii ET41. Tutaj można co nieco wyczytać o tych planach: http://1435.pl/modernizacja-et41/
Owszem, tak jak autor w powyższym tekście zaznaczył był już projekt zaawansowanej modernizacji ET41, który miał polegać na przerobieniu go na dwu systemową lokomotywę z możliwością wjazdu na sieć DB, a nawet była rozważana możliwość zrobienia wersji wielosystemowej z opcją eksploatacji po sieci kolei Czeskich i Słowackich. Na początku 2005 roku Cargo ogłosiło przetarg i na tym się skończyło.
Dzisiejsza modernizacja ma przypominać tą z lokomotyw EU07-15xx i ET22-12xx. Czyli jak wiadomo zabudowa nowych ergonomicznych pulpitów, klimatyzacja, połówkowe patyki, uszczelnienie pudła oraz w przypadku ET41 mają zostać bardziej poruszone prace z częścią elektryczną pojazdu. Jak na razie jeszcze nie rozpoczęto modernizacji, a jak dobrze pójdzie to pierwszą zmodernizowaną lokomotywę powinniśmy zobaczyć na torach do końca bieżącego roku.
Owszem, tak jak autor w powyższym tekście zaznaczył był już projekt zaawansowanej modernizacji ET41, który miał polegać na przerobieniu go na dwu systemową lokomotywę z możliwością wjazdu na sieć DB, a nawet była rozważana możliwość zrobienia wersji wielosystemowej z opcją eksploatacji po sieci kolei Czeskich i Słowackich. Na początku 2005 roku Cargo ogłosiło przetarg i na tym się skończyło.
Dzisiejsza modernizacja ma przypominać tą z lokomotyw EU07-15xx i ET22-12xx. Czyli jak wiadomo zabudowa nowych ergonomicznych pulpitów, klimatyzacja, połówkowe patyki, uszczelnienie pudła oraz w przypadku ET41 mają zostać bardziej poruszone prace z częścią elektryczną pojazdu. Jak na razie jeszcze nie rozpoczęto modernizacji, a jak dobrze pójdzie to pierwszą zmodernizowaną lokomotywę powinniśmy zobaczyć na torach do końca bieżącego roku.
Volenti non fit iniuria