Liczba postów: 4
Liczba wątków: 2
Dołączył: 26.03.2012
Reputacja:
0
Witam.
Chciałbym poznać Państwa opinie na temat tego, czy spalinowozy zostaną w Polsce wycofane jako lokomotywy ciągnące pociągi pasażerskie i towarowe (ST43, ST44, SU42, SU45, SU46). Jeśli tak to w jakiej perspektywie czasowej mogłoby to nastąpić?
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Nie zostaną wycofane, a na pewno nie w możliwej do przewidzenia perspektywie czasowej. Może ich użycie zostanie jeszcze ograniczone przy składach pasażerskich (ale niedużo - niewiele już zostało), ale w przewozach towarowych lokomotywy spalinowe mają się dobrze w zasadzie w całej Europie i nie widać schyłku ich popularności.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
ST43, ST44 oraz SU46 praktycznie nie pracują już w ruchu osobowym. O ile w ruchu osobowym, lokomotywy spalinowe można zastąpić szynobusami, tak w składach towarowych wyeliminowanie spalinówek jest możliwe tylko i włącznie poprzez elektryfikację danej linii kolejowej. Takie rozwiązanie w obecnym czasie nie wszędzie jest opłacalne, więc nie ma co się martwić lokomotywy spalinowe szybko ie znikną z naszych torów, i myślę że to bardzo odległe czasy.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 2
Dołączył: 26.03.2012
Reputacja:
0
Wnoszę więc, że spalinowozy raczej znikną z ruchu pasażerskiego ale w towarowym się długo ostaną. Pytanie zaś postawiałem dlatego, że przeczytałem tu i ówdzie, iż z PKP IC mają zniknąć wszystkie spalinowozy a tak w ogóle wycofać się ma wszystkie ST43 i SU45. Podobno część ST44 będzie modernizowana (standard ST40) a SU46 są faktycznie niezastąpione na pewnych trasach.
A czy w ogóle zamierza się zakupić jakieś nowe spalinowozy w Polsce? Litwa kupiła niedawno 44 Eurorunnery.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Nie znikną z ruchu pasażerskiego, wciąż są relacje na tyle popularne, że trudne do obsłużenia szynobusami. Są wciąż linie niezelektryfikowane, po których pociągi międzywojewódzkie przeciągane są spalinówkami. PKP IC nie ma ST43, kilka SU45 zostanie bo PKP IC wciąż ma kilka pociągów jeżdżących po trasach bez druta.
W przypadku ST44 raczej pozostaniemy przy prostszych modernach polegających na wymianie silnika bez ruszania pudła.
Nie, nie szykują się zakupy lokomotyw spalinowych. Mamy wciąż na tyle dużo staroci, że jest czym ciągać pociągi.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nawet z ruchu pasażerskiego będzie je trudno wyeliminować na niektórych odcinkach, IC coś będzie kombinować ze spalinówkami. Cargo stawia na modernizację,
SM42 modernizacja -> SM42-12xx , SM42-160x
ST43 kasacja
ST44 modernizacja -> ST44-12xx
SU45 modernizacja -> ST45
SU46 modernizacja -> ST46
SM48 ?
Poza tym flota prywatnych przewoźników jest również duża.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Swego czasu krążyły pogłoski o zakupie przez PKP IC używanych spalinowozów z Czech, poza tym Lotos od niedawna eksploatuje spalinowe Traxxy.
Jaro
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Modernizacje tem2 przez wstawianie silnika rodziny D49 nie wypaliło do końca
Ale można próbować modernizacji w kierunku TEM18 gdzie wyeliminowano najwiekszą wadę tamary czyli chłodnicę oleju, zmodyfikowano silnik(1-PD4) zastosowano hamulec ED oraz wózki bezwidłowe. Wersja TEM18DM ma nawet już "dżojstiki".
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Myślę, że przyjdzie czas na Tamary, póki co Cargo skupiło się na tych bardziej popularnych lokach, czyli stonkach i gagarinach.