Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28.03.2012
Reputacja:
0
Witam, zacznę od tego że w tym roku zamierzam napisać pracę licencjacką, i chciałbym Was jako miłośników kolei poprosić o radę. Otóż mój temat wiąże z transportem kolejowym, ponieważ ze wszystkich gałęzi transportu i logistyki ten najbardziej mnie interesuje. Moje pytanie do Was brzmi, co w transporcie kolejowym, Waszym zdaniem, najlepiej nadaje się na część badawczą mojej pracy. Czyli np wpływ czegoś na transport kolejowy, lub porównanie jakiejś jego dziedziny do innego transportu, pełna dowolność. Z moich pomysłów myślałem nad wpływem nowoczesnych technologii na bezpieczeństwo oraz rozwój tej dziedziny transportu, lecz niestety nie znalazłem na ten temat zbyt wielu informacji.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie pomysły
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Napisz o marketingu przewoźników kolejowych w porównaniu z innymi środkami transportu. Oddziaływanie na przeciętnego Kowalskiego, dostosowanie oferty do jego potrzeb, etc.
Zwłaszcza pole do popisu jest, gdy wziąć pod uwagę również OGROM reklam transportu indywidualnego (samochodów, części, usług, akcesoriów, substancji - np. oleje...).
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Pytanie podstawowe: jaki kierunek koñczysz?
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28.03.2012
Reputacja:
0
Logistyka, transport. Myślałem nad porównaniem tego transportu, z transportem samochodowym. Zrobić symulacje kilku tras, wskazać pozytywne i negatywne aspekty przewozu danego towaru na wlasnie tych trasach. Co myślicie ? Może to jakoś ubogacic ?
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Oklepany temat powiem szczerze, dobry jak nie chcesz za bardzo siê narobiæ, bo nie wyci±gniesz raczej jaki¶ nowych odkrywczych wniosków. Natomiast to co zaproponowa³ Ci kolega psim, jest jak najbardziej potrzebne, problem jest bardzo aktualny i chyba do koñca nie rozpracowany, bêdziesz mia³ pole do popisu.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Tylko ze względu na kierunek studiów kolegi chyba trzeba trochę sprecyzować temat - nie pod Kowalskiego, a pod klientów instytucjonalnych. Czyli: jaka jest oferta kolei (na tle możliwości alternatywnych). Czy trudno czy łatwo nawiązać współpracę. Przypadki firm, które próbowały ale (być może) poległy i zwątpiły ;-) albo też dopięły swego - jak słynny przypadek IKEI na linii Szczytno-Wielbark.
Niezłym case study może być rezygnacja Poczty Polskiej z usług kolei, i porównanie z sytuacją w innych krajach Europy i poza nią. Analiza przyczyn i zasadności tego ruchu. Sam bym chętnie o tym poczytał.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28.03.2012
Reputacja:
0
Z racji małej ilości czasu jaka została mi na część badawcz ą, zdecydowa łem się na zrobienie symulacji przewozu kilku ładunkow, na r óżne odleg ło ści. Zatrzyma łem si ę na chwil ę przy czasie przejazdu koleją. Dowiedzia łem si ę, że transport na odleg ło ść 300-350km trwa nawet 4 dni. Ponoć dzieje się tak z racji "rozrządu pociągu" ? Czy potrafi łby ktoś z grubsza powiedzieć mi jak to wygląda ?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Lasic napisał(a):Ponoć dzieje się tak z racji "rozrządu pociągu" ? Niekoniecznie. Tak długi czas jazdy pociągu towarowego jest spowodowany tym, że w hierarchii u dyżurnego ruchu stoi najniżej - przed nim muszą przejechać wszystkie pociągi pasażerskie, nie może im zajmować szlaku. Często, przy dużym ruchu pasażerskim, pociągi towarowe są zatrzymywane co stację i tam czekają na zwolnienie szlaku.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28.03.2012
Reputacja:
0
Wielkie dzięki, teraz mam jakieś większe wyobrażenie o tym Kolejnym, i mam nadzieje ostatnim problemem jest ponoć konieczność "wykupienia rozkładu" przez taki pociąg, z moich informacji wynika że koszt takiego wykupu to ok 12-14 tys na cały skład. Czy wie ktoś coś więcej na tej temat ?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Koszty uruchomienia zależą od wielu czynników - od masy składu, od kategorii linii, bo jakiej ma się poruszać, od tego, czy jest zelektryfikowana czy nie itp.
Oto kalkulator opłaty za dostęp do torów, sprawdź sobie:
http://skrj.plk-sa.pl/kalkulacje/2011w2/
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28.03.2012
Reputacja:
0
Hm, korzystając z Twojego kalkulatora, wyznaczyłem trasę z Częstochowy Towarowej, do stacji Gorzów Wielkopolski. Program pokazał mi takie oto dane :
Trasę wyznaczono z wykluczeniem ruchu po liniach: szerokotorowych, pasażerskich, nieczynnych, z zawieszonym ruchem towarowym, nie będących pod zarządem PKP PLK
Całkowita długość trasy: 414.194 km
Wyceniona długość trasy: 414.194 km
Cena trasy: 1268.7 zł
Korzystając jednak taryfy transportowej PKP Cargo ( http://www.pkp-cargo.pl/oferta,taryfy.html), spróbowałem obliczyć koszt na tej samej trasie. Jeśli korzystałbym z wagonu dwuosiowego, koszt ten wg tego taryfikatora wyniósłby mnie +/- 4000zł.
Jak to z tym jest ?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ten kalkulator to koszt tylko dostępu do torów - tyle przewoźnik płaci spółce PKP PLK. Oczywiście przewoźnik musi na tym, że wiezie Twój towar zarobić -stąd w cenniku taka a nie inna kwota.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28.03.2012
Reputacja:
0
Aaa no tak, ju ż rozumiem dzięki na nieocenioną pomoc, w razie nast ępnych problem ów - napisz ę. Ale mam nadziej ę ze ju ż nie b ęd ę musia ł zawraca ć Wam g łowy
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Lasic napisał(a):Ale mam nadzieje ze juz nie bede musial zawracac Wam glowy Lubimy jak się nam zawraca głowę, więc śmiało.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
mikrobart napisał(a):Tak długi czas jazdy pociągu towarowego jest spowodowany tym, że w hierarchii u dyżurnego ruchu stoi najniżej
To niekoniecznie, bo są jeszcze na szczęście osoby "nad" dyżurnym, które czasem potrafią nad tym zapanować.
Sam czas jazdy nie musi być długi (najdłużej się jeździ po Śląsku niestety). Gorzej z czasem samego formowania pociągu, ładowania, rozładunku. Zamówić, nawet indywidualny rozkład jazdy można w ciągu godziny-dwóch.
|