Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dworzec Łódź Widzew. Rozpoczęła się budowa peronów
#1
Rozpoczęły się przygotowania do przebudowy stacji Łódź Widzew. Przy dworcu powstaną nowe przykryte dachem perony, do których dojdziemy podziemnym przejściem.
Przebudowa budynku dworca Łódź Widzew zakończyła się w dwa lata. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugim są kiosk i punkt gastronomiczny. Wyremontowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Wzmocniono nawierzchnię ulic Augustów oraz Służbowej. Powstały też dwa parkingi. Bezpośrednio przy dworcu znalazły się cztery przystanki komunikacji miejskiej. Przebudowa dworca kosztowała blisko 6 mln zł.


źródło: www.lodz.gazeta.pl

Ja się tylko zapytam, czy ta budowa w ogóle była w planach, bo jakoś podczas zamykania Fabrycznego mnie ta informacja o przebudowie Widzewa umknęła.
Odpowiedz

#2
Jak najbardziej, tylko, że po przebudowie budynku dworcowego, dalsza część inwestycji zamarła. Przebudowa dworca Fabrycznego, przebudowa dworca na Widzewie i modernizacja linii kolejowej na odcinku Fabryczna - Widzew (tunel), jest drugim etapem (Lot B), modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź z POIiŚ 7.1-24.2.

Planowano, że przebudowany Widzew, przejmie pociągi w momencie zamknięcia Fabrycznej, ale wyszło jak zwykle...
Odpowiedz

#3
Dworzec Łódź Widzew. Tak będzie wyglądał po przebudowie

Podczas dzisiejszej konferencji naukowej "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania" przedstawiono wizualizację zadaszenia stacji Łódź Widzew.

Przebudowa budynku dworca Łódź Widzew zakończyła się w dwa lata. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugim są kiosk i punkt gastronomiczny. Wyremontowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Wzmocniono nawierzchnię ulic Augustów oraz Służbowej. Powstały też dwa parkingi. Bezpośrednio przy dworcu znalazły się cztery przystanki komunikacji miejskiej. Przebudowa dworca kosztowała blisko 6 mln zł. Teraz zaczyna się kolejny etap prac. Tym razem przebudowane zostaną perony i tory przy stacji. Wykonawca inwestycji przygotowuje już zaplecze dla pracowników. - Usunęliśmy sieć trakcyjną i wkrótce demontowane będą zarośnięte tory, które znajdują się za obecnymi peronami - mówi Zbigniew Gieryń, kierownik projektu z Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.

Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1198 ... z1yRsEqn7a
Odpowiedz

#4
..
Odpowiedz

#5
Moim zdaniem - tandeta, nie ma nawet budynku dworcowego, a ta hala to nieporozumienie.
Odpowiedz

#6
Mimo wszystko, większości użytkowników innych forów (w tym ja) pozytywnie wypowiadają się na temat tej wiaty, szczególnie przy porównaniu jej z poprzednią wizualizacją.

Oczywiście są minusy, jak wyłączenie peronu bezpośrednio przy dworcu.
Odpowiedz

#7
Cytat:Łódź Widzew: remont za pasem

Z bardzo niegdyś rozbudowanego układu torowego stacji Łódź Widzew zostały dziś tylko trzy czynne tory. Wszystkie są położone przy krawędziach peronowych. Pozostałą część infrastruktury rozebrano stopniowo od wiosny bieżącego roku. Według wykonawcy (Trakcja Tiltra SA), zdemontowano 48 km toru i 153 rozjazdy. We wrześniu zlikwidowano legendarną kładkę-dojście na peron II. Teraz na stacji oraz na szlaku do przystanku Łódź Niciarniana trwa usuwanie kolizji m. in. z instalacjami podziemnymi.


- Rozpoczęcie robót budowlanych na stacji Łódź Widzew planujemy na wiosnę 2013 r. - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Wybudujemy podziemne przejście dla pieszych, dwa nowe perony oraz nowy układ torowy przy nich. Pozostałe roboty - rozbiórkę starych peronów i torów wzdłuż nich, budowę trzeciego peronu, infrastruktury kolejowej, Lokalnego Centrum Sterowania, zadaszenia peronów - zaplanowano do końca 2014 r. - wylicza rzecznik. I zapewnia, że wszystkie prace będą odbywały się bez wyłączania stacji z ruchu. Z wypowiedzi Elżbiety Budki z Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi wynika jednak, że budowa nowych głowic stacyjnych wymusi czasowe zamknięcia poszczególnych torów szlakowych w kierunku stacji Łódź Andrzejów i Łódź Chojny, a także jednotorowej linii Łódź Widzew-Zgierz.

Równocześnie z infrastrukturą stacyjną, na terenie dawnej grupy towarowej będzie powstawać zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jego układ torowy będzie liczył ok. 1092 m wraz z czterostanowiskową halą. Obiekt zostanie połączony z peronami stacji Łódź Widzew służbowym przejściem podziemnym, będącym przedłużeniem ogólnodostępnego dojścia dla pasażerów.

Inne prace przewidziane w planie remontu to: odwodnienie terenu stacji, instalacja urządzeń automatyki kolejowej, systemów teletechniki oraz IT, wymiana sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi, remont przepustu w km 4,275 oraz przebudowa budynku nastawni ŁW.

Docelowo stacja będzie miała 3 perony wyspowe, każdy o długości 400 m i wysokości 76 cm nad główką szyny. Nowy układ torowy, oprócz 6 torów położonych przy krawędziach peronowych, będzie składał się z 3 przeznaczonych do obrządzania składów pasażerskich i 2 do obsługi ruchu towarowego. Całość będzie liczyła 22 km toru i 50 rozjazdów.

Koszt inwestycji (wraz z robotami na części szlaku Łódź Widzew-Łódź Fabryczna od km 2,250 do km 7,200) wyniesie 204 232 880,70 zł.

Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#8
Cytat:Wkrótce rozpoczną się prace na stacji Łódź Widzew

Stacja Łódź Widzew zmieni się nie do poznania. Wkrótce rozpocznie się budowa peronów i podziemnego przejścia dla pieszych. Trwają przygotowania do robót.
Do rozpoczęcia robót firma przygotowuje się już od ubiegłego roku. Usunięto stare, nieużywane torowiska oraz nieczynną trakcję. Teraz trwa wycinka drzew. Zgodnie z wydanym zezwoleniem firma ma na to czas do końca lutego.

Właściwe prace rozpoczną się w kwietniu. W ramach przebudowy stacji Łódź Widzew zostanie rozebranych 48 km toru (większość już zdemontowano). W zamian zostaną ułożone 22 km nowych szyn. Na stacji powstanie aż 11 torów. Sześć będzie przeznaczonych do obsługi pasażerskiej, trzy do przygotowania składów do jazdy, a dwa będą dla ruchu towarowego.

Więcej: Gazeta Łódź
Odpowiedz

#9
Cytat:Łódź: Niektóre TLK ominą Widzew

Trzy pociągi TLK Łódź Kaliska-Warszawa Wschodnia i dwa w relacji przeciwnej będą w wybrane dni marca omijały stację Łódź Widzew. Powodem objazdów jest przebudowa jej układu torowego.

Więcej: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#10
Cytat:Uwaga! Utrudnienia PKP. Pociągi będą omijać stację Łódź Widzew

W tym roku pasażerów PKP czeka sporo utrudnień. Z powodu przebudowy stacji Łódź Widzew część pociągów ominie ten dworzec i pojedzie przez Olechów. Pierwsze zmiany już na początku przyszłego miesiąca.

Więcej: Gazeta Łódź
Odpowiedz

#11
Na Widzewie również pracują.

Cytat:Wyższy standard obsługi podróżnych na stacji Łódź Widzew

Nowe, wygodniejsze perony, czytelna informacja pasażerska i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Powstaje nowa stacja Łódź Widzew. Trwa budowa wyższych peronów i układu torowego. Komfort i wygodę zapewni pasażerom wiata peronowa zbudowana nad wszystkimi peronami, podziemne przejście i pełna informacja pasażerska. Nowe komputerowe urządzenia w lokalnym centrum sterowania (LCS) zapewnią sprawne i bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na liniach m.in. do Zgierza, Łodzi Fabrycznej, czy do stacji Łódź Chojny.

http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydar ... 4f1612e752
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Łódź Fabryczna masovian 69 28 249 19.04.2017, 05:37
Ostatni post: masovian
  Łódź Kaliska ET40 7 5 156 21.10.2016, 20:11
Ostatni post: MateuszG
  Koniec numerów peronów? Mariusz W. 31 14 844 05.11.2014, 02:09
Ostatni post: Mariusz W.
  [Katowice] Remont dworca i budowa galerii handlowej mikrobart 176 70 240 20.10.2014, 18:19
Ostatni post: Mariusz W.
  [£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna Obleśny Szczur 188 81 324 07.02.2014, 20:47
Ostatni post: Urbi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.