Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Co ciekawe, odgięcie linii Płock - Nasielsk (Modlin) w kierunku Płońska kosztowałoby tylko 11 nadłożonych kilometrów względem najkrótszego wariantu. Może się opłaca, zresztą starostwo w Płońsku tego się właśnie dopomina.
Swoją drogą - myślałem, że ta linia ma być dwutorowa.
A najciekawiej przedstawiają się wariant V i VI, tj. Płock - Sochaczew. Czy nie chodzi przypadkiem o "oszczędnościowe" poprowadzenie linii z Radziwia lub Łącka?
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Na pewno byłoby to tańsze rozwiązanie, jednak w razie rozbudowy linii w kierunku Włocławka konieczna byłaby albo budowa mostu na Wiśle we Włocławku (a biednego województwa kujawsko-pomorskiego nie stać na takie "ekstrawagancje") albo budowa łącznika Płock Radziwie/Łąck - Włocławek wzdłuż DK 62. Nie wiem jednak, czy te drugie rozwiązanie byłoby w ogóle fizycznie możliwe ze względu na bliskość Wisły, nie wiem też co z kwestią wyburzeń w takim przypadku, no i funkcję dworca głównego musiałaby przejąć stacja Płock Radziwie, co wymagałoby dużych inwestycji w sam przystanek i jego otoczenie oraz skomunikowanie z centrum miasta (z tym akurat nawet dziś nie jest źle).
I tak wariant sochaczewski i wyszogrodzko-sochaczewski nie ma dużych szans na realizację, gdyż ostro forsowana jest budowa linii do Modlina (aczkolwiek mimo lat dyskusji na razie konkretów w postaci wbitych szpadli nie widać). Nie dziwi mnie to, że ten wariant jest preferowany, gdyż produkty naftowe z Orlenu (paliwo lotnicze) mogłyby wtedy być wożone prostą i krótką drogą do nowego portu lotniczego w Modlinie z pominięciem Warszawy.
Niezależnie od tego jaki wariant zostanie wybrany i czy w ogóle zostanie wybudowana nowa linia - bardzo przydałaby się elektryfikacja odcinka Płock Trzepowo - Sierpc i Sierpc - Toruń. Stworzony zostałby alternatywny przebieg dla pociągów dalekobieżnych z Bydgoszczy i Wybrzeża do Warszawy dla dość zapchanej 18-tki przez Włocławek.
Istniały tez swego czasu plany połączenia linii Konin-Kazimierz Biskupi z linią Mogilno-Orchowo oraz budowa linii Konin-Łódź przez Poddębice. Miał to być swego rodzaju by-pass łączący Łódź oraz Węglówkę z linią kłajpedzką ;-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Nie jestem pewien, a nie chce mi się teraz szukać, ale było też chyba planowane coś łączące linię Łódź Kal. - Forst z linią D29-3?
Jaro
Mariusz, to było na pewno tak: Pątnów - Wronowy - Inowrocław oraz Kleczew-Wilczyn-Mogilno a także Konin-Tuliszków-Turek-Poddębice-Łódź i chyba w Turku miało być odgałęzienie na Zbiersk- Opatówek