Moje ulubione pojazdy to przeważnie serie prototypowe, choć pamiętam słowa mojego instruktora, jak kiedyś będziesz miał własną lokomotywę to pamiętaj niech to nie będzie żaden prototyp bo części do niej nie nastarczysz :-D tak zareagował jak mu powiedziałem o chęci jeżdżenia SP47, ale i tak mi się ta seria podoba, więc może kiedyś uda się uruchomić ten egzemplarz.
SU46 przypomina mi SP47 oczywiście z wyglądu.
Darze sentymentem SM42 to była moja pierwsza maszyna i na dodatek była przebudowana z dawnej SU42(niskie numery czyli ogrzewanie 500V).
SM30 polubiłem w naszym skansenie dopiero ale niestety trzeba umieć nią jeździć, często roluje z piętruskiem, dostaje smoka jak się jej co kilka godzin dobrze nie przepali i nieraz nawala szafa elektryczna, ale da się nią jeździć :-)
LDH18, LDH19, LDH29, LDH70 (ta to jak nasza SM42, tylko hydraulik) 8-)
SN61 ciekawe czy kiedykolwiek zobaczymy jeszcze te wagoniki w potrójnej trakcji.
SD80 za jego wygląd i historie może kiedyś uda się go uruchomić, części podobno mają jeszcze we Włoszech.
EP23 Mam nadzieje że koledzy z Jaworzyny kiedyś ją uruchomią 8-)
EP05 zawsze lubiłem Czechy za ich wytrzymałość, nie raz potrafiły doprowadzić pociąg do celu mimo poważnego uszkodzenia.
EP09 za prędkość i wygląd oczywiście pomarańczowy a nie jakiś niebieski.
EU07 za prędkość i jej wygląd oczywiście zielony.
ET21 za jej prostote łatwość prowadzenia i dużą moc.
Pm36-1 za wygląd i osiągi techniczne szkoda że zbudowano tylko jedną sztukę.
TKp50 na mim najwięcej jeździłem jako pomocnik i palacz, jak fundusze pozwolą TKp50 powróci na do ruchu.
Pt47 najładniejszy polski parowóz mało awaryjny ma daleki zasięg i dużą szybkość.
Ty45 podobnie jak PT47 tylko prędkość trochę mniejsza ;-)
Ty51 Najsilniejszy.
Ty2, Ty42 za jego małą awaryjność i prostotę budowy.
EW51, EW90, za ich budowe pionierskie ETZ
EN57,EN71 miałem kiedyś pomysł przedłużenia tego zestawu o dodatkowe wagony może kiedyś powstanie dłuższa skansenowa wersja tych pojazdów.
Z mniejszych pojazdów to:
SN81 8-) choć pasażerowie źle go pamiętają w Opolu :-D
WO22, WO26 Fajne małe szynobusiki Kolzamu idealne dla Miłośników Kolei na wyprawy po nieczynnych liniach kolejowych.
z Drezyn Lekkich to DR2 i DL2, DL3 no i mój dawny RT1 (rower torowy), nie ma jak jazda po nieczynnych torach 50km/h oczywiście po uprzednim sprawdzeniu szlaku.
z dzisiejszych to DL02, DL05, DL07(idealna na nie pogode)
z wagonów osobowych to:
Bipa czyli piętrusik,
Sypialka czyli WLABd wagon idealny dla kilku miłośników kolei jadących na kilkudniową impreze kolejową.
wszelakie salonki wagony idealne na dalekie podróże jak i imprezy kolejowe, czyli S, SA, SB, Sd (czyli salonka przedziałowa)
hock:
Bi 28, Bi29 i wcześniejsze za ich klimat starej kolei 8-)
Restauracyjne i barowe czyli WR obecnie to już rodzynki na kolei.
Bagażowe i pocztowe opis jak wyżej :-)
Trochę się rozpisałem.