Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowy nabytek STK - Vossloh G6
#16
Kluczowe jest jaką pracę (w kWh wyprodukowanych przez prądnicę) wykona, bo tak się podaje spalanie silnika lokomotywy. Czyli czy będzie targać kilkanaście pełnych węglarek czy dwie puste platformy albo w ogóle będzie jechała luzem
Odpowiedz

#17
Hm, a czy G6 aby nie ma przekładni hydraulicznej?
Odpowiedz

#18
Tak G6 z STK miała przekładnie hydrauliczną. Zużycie paliwa to pojęcie względne tak jak pisał sarna zależy od prac, lokomotywowa jest wyposażana w system który oblicza zużycie paliwa a parametry te są zapisywanie. Dzięki czemu łatwo przygotowywać różne statystyki.
Odpowiedz

#19
yahya napisał(a):Koledzy, ile mniej więcej godzin G6 jest w stanie pracować przy jednym pełnym tankowaniu zbiornika (1800 l)?

Parametry ma bardzo podobne do SM42 6Dg. Nawet ten sam silnik spalinowy w jednej z proponowanych wersji, czyli CAT C-27. Na postoju nie zużyje więcej jak 4,5-5 litrów na godzinę. Na ciężkich manewrach np. Na stacji rozrządowej w Zabrzegu-Czarnolesiu, gdzie dziennie "przetok" potrafi wykręcić 60-80 km w 12 godzin - jest ZTCW ciężko przekroczyć 150 litrów na 12 h.
Odpowiedz

#20
Naprawdę tak mało? To całkiem niezły wynik, jak na takiego kolosa, prawie jak duże auto z silnikiem >150 KM.
Odpowiedz

#21
yahya napisał(a):Hm, a czy G6 aby nie ma przekładni hydraulicznej?
No to energii kinetycznej na wale wyrażonej w kWh na jednostkę spalonego paliwa
Odpowiedz

#22
yahya napisał(a):Naprawdę tak mało? To całkiem niezły wynik, jak na takiego kolosa, prawie jak duże auto z silnikiem >150 KM.

Nawet jeszcze mniej. Dopytałem kolegów którzy tam jeżdżą i maksymalnie spalają 100 do 110 litrów na 12h. 6Dg pracująca przy wyciąganiu ładownych składów z kopalni "Silesia" spaliła 200 litrów za 12h. Wyciągneła 6 razy po 10 wagonów. Jest tam stromy podjazd i nawet jak jest sucho, to nie wolno tam więcej jak 14 wagonów
Odpowiedz

#23
@ zeus04 : Dziękuję za odpowiedź. Ile kosztuje na kolejowych stacjach paliw 1 l diesla do lokomotyw? Tyle, co w detalu na samochodowych stacjach, czy są jakieś różnice?
Odpowiedz

#24
Kupując tak duże ilości paliw na pewno można liczyć na dużo dużo lepszą cenę. Lecz podejrzewam że tego się nie dowiemy.
Odpowiedz

#25
przem710 napisał(a):Kupując tak duże ilości paliw na pewno można liczyć na dużo dużo lepszą cenę. Lecz podejrzewam że tego się nie dowiemy.

A czy diesel do lokomotyw jest tym samym dieslem sprzedawanym na ogólnodostępnych stacjach benzynowych?
Odpowiedz

#26
A widzieliście kolejowe stacje paliw? Taka jest np w Zajączkowie Tczewskiem, pod banderą PKP Energetyka, podjeżdża się, płaci się kartą.
http://www.rynek-kolejowy.pl/48281/juz_ ... getyka.htm
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#27
yahya napisał(a):A czy diesel do lokomotyw jest tym samym dieslem sprzedawanym na ogólnodostępnych stacjach benzynowych?
Raczej nie poleca się wlewać do baku, gdy masz nowszego diesla Tongue

Cytat: widzieliście kolejowe stacje paliw? Taka jest np w Zajączkowie Tczewskiem, pod banderą PKP Energetyka, podjeżdża się, płaci się kartą.
Nie płaci się kartą, a przykłada specjalną kartę z identyfikatorem pojazdu i maszynisty.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#28
rustsaltz napisał(a):
yahya napisał(a):A czy diesel do lokomotyw jest tym samym dieslem sprzedawanym na ogólnodostępnych stacjach benzynowych?
Raczej nie poleca się wlewać do baku, gdy masz nowszego diesla Tongue

Tj. samochodowej do lokomotywy? Napisz, bom ciekaw. Tongue

Cytat: widzieliście kolejowe stacje paliw? Taka jest np w Zajączkowie Tczewskiem, pod banderą PKP Energetyka, podjeżdża się, płaci się kartą.
Nie płaci się kartą, a przykłada specjalną kartę z identyfikatorem pojazdu i maszynisty.

Prywaciarze też mają taką kartę? Przyuważyłem jedną z takich stacji w Warszawie. Ciekawe, czy obecne wtedy w pobliżu BR285, Ls800 i stonka DBSRP też się tam zaopatrywały? Poniżej fotografia.

[Obrazek: 14837770093_e843e3b9f4_s.jpg]
Train petrol station Warszawa Praga
Odpowiedz

#29
Jasne, prywatni jak najbardziej mają do tego dostęp.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#30
Każdy przewoźnik ma do tego dostęp po to własnie powstała cała sieć dystrybutorów.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Lokomotywy Vossloh MaK w Polsce yahya 5 5 451 26.08.2015, 09:51
Ostatni post: yahya

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
11 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.