Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2012
Reputacja:
0
Szanowni forumowicze!
Wypada się przedstawić, bo i nowy, i potrzeba nietypowa. Nazywam się Rafał Jemielita, jestem dziennikarzem Playboya. Przygotowuję materiał o kolejach na świecie/Polsce - trasach najciekawszych, najbardziej ekstremalnych, najpiękniejszych, najdroższych, zapomnianych a interesujących. Materiałów mam sporo, trochę sam widziałem (Transsib, SNIM, Shinkansen na różnych odcinkach, różne fragmenty TGV), ale wasza wiedza i podpowiedzi są dla mnie - bez żartów - NAJCENNIEJSZE. Zapraszam więc do wymiany myśli, a jeśli ktoś chciałby mailem - <!-- e --><a href="mailto:rafal.jemielita@playboy.pl">rafal.jemielita@playboy.pl</a><!-- e -->
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Obejrzyj książkę "Koleje" Judyty Kurowskiej-Ciechańskiej (Carta Blanca, Warszawa 2009). Może znajdziesz tam coś o co ci chodzi ....
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2012
Reputacja:
0
Książka książką. Zdanie ludzi zainteresowanych tematem - ważniejsze.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Ok, twoja publikacja, więc dobierasz źródła wg twoich kryteriów. Nie będę się więcej wtrącał.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2012
Reputacja:
0
Kazio. Nie w tym rzecz. Nie chodzi o kopiowanie cudzych (wydrukowanych) myśli. To mogę zrobić zawsze. Ważne jest to, że każdy ma sporo informacji we własnej głowie. Na przykład? gdzie jeżdżą ostatnie parowozy w Polsce? Ja wiem, że w okolicach Wolsztyna, ale chciałbym to potwierdzić.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Parowozy planowo jeżdżą na trasie Wolsztyn-Poznań. Od siebie bym dodał, że ciekawą polską linią jest zakopianka i Gdynia-Hel (przede wszystkim odcinek Władysławowo-Hel), z najbardziej prestiżowych to CMK (Zawiercie-Grodzisk Maz., w szerszym ujęciu Katowice/Kraków-Warszawa), warto też może zainteresować się tematem wąskotorówek? Z ciekawostek to mamy jeszcze WKD-inne napięcie, inny tabor i inny klimat sieci
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2012
Reputacja:
0
Rustsalz! O takie infosy mi chodzi. Wasze informacje są najcenniejsze, bo prawdziwe. A z książką różnie bywa, bo i spojrzeń autorów - całe mnóstwo. Władysławo-Hel - ze względów widokowych?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Tak jest, w końcu nie wszędzie można jechać tuż obok morza z jednej i zatoki z drugiej strony.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
potrzebujący napisał(a):Szanowni forumowicze!
Wypada się przedstawić, bo i nowy, i potrzeba nietypowa. Nazywam się Rafał Jemielita, jestem dziennikarzem Playboya. Przygotowuję materiał o kolejach na świecie/Polsce - trasach najciekawszych, najbardziej ekstremalnych, najpiękniejszych, najdroższych, zapomnianych a interesujących. Materiałów mam sporo, trochę sam widziałem (Transsib, SNIM, Shinkansen na różnych odcinkach, różne fragmenty TGV), ale wasza wiedza i podpowiedzi są dla mnie - bez żartów - NAJCENNIEJSZE. Zapraszam więc do wymiany myśli, a jeśli ktoś chciałby mailem - <!-- e --><a href="mailto:rafal.jemielita@playboy.pl">rafal.jemielita@playboy.pl</a><!-- e -->
Witaj na forum! Jeśli z polskich linii wybierać to na pewno te dwie poniżej i ( jak trochę poszukasz) okoliczne linie wokół tych.
Poniżej masz linki do informacji na temat ( wg. mnie i wielu ludzi którzy mieli z nią styczność) najpiękniejszej linii kolejowej w Polsce Mowa o linii nr. 308 z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry przez Kowary. Tunel o ponad 1000m długości na wysokości 635 m.n.p.m. Kiedyś zelektryfikowana, niestety ruscy rozebrali trakcję w ramach reparacji w 1945 r. Masa niesamowitych łuków, nachyleń na linii, przepiękne widoki gór, dolinek, wspaniały, bardzo długi tunel itd. Niestety linia jest nieczynna od 1986 r. jednak spora infrastruktura zachowała się na niej i jest co zwiedzać
http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/jg-kowary.php
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_308
http://www.kolej.one.pl/~halski/linie/k ... ienna.html
Kolorowe nagranie z 1995 roku gdy jechał tą linią parowóz Tkt48 wraz z wagonami. Jako że ruch pasażerski został zlikwidowany w 1986 r. prawdopodobnie był to jakiś specjalny pociąg
http://www.youtube.com/watch?v=iOQiu5_XQxU
Również na google maps znajdziesz masę zdjęć z tego szlaku
----------------------------------------------------------------------------------------
Drugim tak pięknym szlakiem jest linia 286 łącząca Wałbrzych z Kłodzkiem. Masa tuneli, wiaduktów itd. ma wielu zwolenników i wiele osób uważa ją za najpiękniejszą z polskich szlaków. Również polecam google maps bo jest tam sporo zdjęć tej linii, jak i poszukać trochę informacji o tej linii w internecie, na youtubie znajdzie się na pewno też trochę filmików.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_286
-----------------------------------------------------------------------------------------
No i linia 274, czyli Wrocław Świebodzki - Zgorzelec ( granica państwa), dzięki niej można dojechać do powyższych linii i jest równie piękna, warta zwiedzenia. Masę informacji możesz znaleźć w internecie na jej temat, wystarczy poszukać, link do wikipedii masz poniżej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_274
Od siebie zapytam się kiedy taki artykuł o kolei ukazałby się w Playboyu? ;-) Z pewnością kupię, chciałbym wiedzieć tylko kiedy się ukaże.
Pozdrawiam, mam nadzieję że choć trochę pomogłem i życzę powodzenia! :-D
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2012
Reputacja:
0
Flanker! Dzięki. Materiał będzie wkrótce - 7/2012. PS. Znam linię, którą opisujesz (Wałbrzych-Kłodzko)! )) Dobra podpowiedź. Dzięki so much (tak po amerykańsku).
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Warto zainteresować się także linią Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój, z pięknym, okazałym wiaduktem w miejscowości Lewin Kłodzki. Linia jest niestety nieczynna, jednak warto o niej wspomnieć.
Rozmawialiśmy o niej tutaj:
http://forumkolejowe.pl/sytuacja-linii- ... vt3021.htm
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2012
Reputacja:
0
Kłopot w tym, że ważny jest właśnie ruch - chodzi o trasy, którymi można pojechać. Swoją drogą może na forum jest kolejowy ekspert? Zależy mi na pewnej wymianie myśli, ustaleniu co ważne, a co blaga itd. Może mi kogoś podpowiecie?
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30.01.2012
Reputacja:
0
Ze swojego doświadczenia mogę polecić kilka tras zagranicznych:
1. Słowacja:
Żylina - Poprad Tatry (szcegolnie widokowy odcinek) - Koszyce
Poprad Tatry - Stary Smokovec - Strbske Pleso / Tatranska Lomnica (piękna linia górska)
Tatranska Strba - Strbske Pleso (linia zębata)
Żylina - Zvolen (ok. 20 mostów i super widoczki)
2. Czechy
Trutnov - Teplice nad Metuji (super łuki i piękne skały)
Harrachov - Tanvald (linia z zębatką, kilka tuneli, ładne widoczki) - Liberec
3. Polska
Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna (ładna linia górska, piękne łuki) - Harrachov (Czechy)
Jelenia Góra - Lwowek Śląski (Super widoczki na Jezioro Pilchowickie)
Wałbrzych - Klodzko (tunele, wysokie mosty, super widoczki)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Trasa kolejowa z Malborka do Tczewa jest fragmentem trasy Gdynia - Warszawa (d29-9), to krótki odcinek natomiast bardzo zasobny w ciekawe widoki, wyjeżdżając z Malborka możemy zobaczyć średniowieczną fortecę krzyżaków oraz rzekę Nogat która jest nieco porośnięta trzciną jednak daje to piękny efekt. Opuszczając Malbork wjeżdżamy na Żuawy z okna możemy podziwiać rozległą nizinę płaską jak stół, po kilku minutach dojeżdżamy do stacji Szymankowo z pięknym zabytkowym budynkiem, o bardzo ciekawej historii. Ponieważ to właśnie tutaj rozpoczęła się Druga Wojna Światowa, a kolejarze z Szymankowa wykazali się bohaterstwem oddając swoje życie za ojczyznę. Po kolejnych kilku minutach pod torowiskiem zaczyna "rosnąć" nasyp, i po delikatnym łuku zbliżamy wjeżdżamy na przystanek Lisewo, i po chwili wjeżdżamy na niemal kilometrowy most na rzeką Wisłą, widok na prawdę jest przepiękny, po prawej stronie widzimy wijącą się Wisłę oraz tereny zalewowe na których zazwyczaj wypasane są stada "biało-czarnego" bydła. Po prawej stronie widzimy zabytkową przeprawę z pięknymi ozdobnym i wieżami, jadąc tym pociągiem nigdy nie mogę się zdecydować w którą stronę patrzeć. Po zjechaniu z mostu wjeżdżamy na stację w Tczewie, z dość ciekawym przejściem nad peronami, tutaj kończy się nasza krótka przejażdżka.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
A ja bym jeszcze wspomniał o linii Żywiec - Sucha Beskidzka. Też ładnie położona blisko gór.
Do tego na pewno Podsudecka, która ma swój klimat.
I nie zapomnieć o linii do Wisły Głębce.
Dla mnie wszystkie linie górzyste są super.
|