05.07.2010, 12:38
W ramach odbudowy trakcji elektrycznej w węźle warszawskim zakupiono w Wielkiej Brytanii 8 kompletów wyposażenia elektrycznego do lokomotyw, takiego samego, jakie zainstalowane było w przedwojennych pojazdach. Konstrukcję części mechanicznej opracowano w latach 1950-1951 w CBK PTK w Poznaniu. Budowa lokomotyw została zlecona fabryce "Pafawag", która do 1954 roku wykonała 7 pojazdów, ósmy - wyposażony w silniki polskiej produkcji z lokomotyw typu 3E(ET21) - oddano do eksploatacji w 1957 roku. Lokomotywy serii EP02 stacjonowały początkowo w elektrowozowniach Warszawa Ochota i Łódź Olechów, a od 1969 roku w Dębicy, gdzie w ciągu dwóch lat wycofano je z eksploatacji. Część z nich przez szereg lat wykorzystywano jeszcze do ogrzewania składów wagonów na stacjach postojowych. Lokomotywy EP02 cechowały niskie parametry trakcyjne i złe własności biegowe, spowodowane wadliwą konstrukcją podwozia.
Układ osi: Bo`Bo`
Typ silników trakc.: MV-185R/LKa635
Ilość i moc silników: 4x340/310kW
Moc ciągła pojazdu: 1 360/1 240kW
Przełożenie przekł.: 69:22/78:31
Sterowanie wielokrotne: nie ma
Prędkość max.: 110km/h
Średnica kół: 1 220mm
Masa służbowa: 81 000kg
Długość całkowita: 15 000mm
EP02-01... 07 wyprodukował Pafawag w okresie 1953 - 1954, było to 7 sztuk.
EP02-08 wyprodukował Pafawag w okresie 1957, była to jedna sztuka.
Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.kolej.db.hostdmk.net
Układ osi: Bo`Bo`
Typ silników trakc.: MV-185R/LKa635
Ilość i moc silników: 4x340/310kW
Moc ciągła pojazdu: 1 360/1 240kW
Przełożenie przekł.: 69:22/78:31
Sterowanie wielokrotne: nie ma
Prędkość max.: 110km/h
Średnica kół: 1 220mm
Masa służbowa: 81 000kg
Długość całkowita: 15 000mm
EP02-01... 07 wyprodukował Pafawag w okresie 1953 - 1954, było to 7 sztuk.
EP02-08 wyprodukował Pafawag w okresie 1957, była to jedna sztuka.
Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.kolej.db.hostdmk.net