Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywa EU04
#1
O lokomotywie:

W związku z planowaną elektryfikacją linii Warszawa - Śląsk, na początku lat 50. zawarto z przemysłem NRD kontrakty na dostawę taboru trakcyjnego. Dla usługi dalekobieżnej ruchu pasażerskiego i lekkich pociągów towarowych przewidywano zastosowanie lokomotyw czteroosiowych, a dla ciężkiego ruchu towarowego - sześcioosiowych, przy czym oba typy wyposażono w zunifikowane podzespoły. W porównaniu do starszych pojazdów, lokomotywy serii EU04 miały nowoczesną budowę, jednak zbyt duża masa przy tramwajowym zawieszeniu silników była przyczyna niekorzystnego oddziaływania na tor. Początkowo stacjonowały w Warszawie, Łazach, Krakowie Prokocimiu i zasadniczo obsługiwały ruch pasażerski. Od połowy lat 60. EU04 pracowały już tylko DOKP Katowice (Gliwice, Łazy, Czechowice Dziedzice), także w podwójnej trakcji w ruchu towarowym. Ostatnie egzemplarze wycofano z pracy w 1982 roku.

Dane techniczne:

Układ osi: Bo`Bo`
Typ silników trakcyjnych: GBM 530
Ilość i moc silników: 4x420kW
Moc ciągła pojazdu: 1 680kW
Przełożenie przekładni: 81:21
Sterowanie wielokrotne: jest
Prędkość max.: 110 km/h
Średnica kół: 1 350 mm
Masa służbowa: 86 000 kg
Długość całkowita: 16 320 mm

Produkcja:

EU04-01 ... 25 wyprodukowane w LEWie w latach 1954 - 1955 i ilości 25 sztuk.

[Obrazek: eu04_24.jpg]
EU04-24 w skansenie w Jaworznie Śląskiej, fotka by mikrobart



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.