02.03.2012, 16:36
Przeczytajcie ten artykuł: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... z-CMK.html
moim zdaniem to głupota...
moim zdaniem to głupota...
Z Kielc do Warszawy przez CMK?
|
02.03.2012, 16:36
Przeczytajcie ten artykuł: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... z-CMK.html
moim zdaniem to głupota...
02.03.2012, 16:54
Dlaczego głupota? Przecież Kielczanom zawsze zależało na szybkim połączeniu ze stolicą.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
02.03.2012, 17:15
No tak ale pomijane są takie miejscowości jak Skarżysko i Radom, druga sprawa to CMKa jest zapchana trochę. Lepiej by zrobili 8 pod 160 km/h
02.03.2012, 18:39
Domio, A czy profil "Ósemki" pozwala na 160? Bo wydaje mi się, że nie.
02.03.2012, 19:00
A mi się wydaje że tak, głównie fragment od Skarżyska.
02.03.2012, 19:13
Domio, Sam widzisz, że na całym odcinku 160 po prostu nie da się wprowadzić.
03.03.2012, 13:09
Byłbym "za" tą łącznicą, żeby nie jedno ale. Ma powstać najwcześniej za kilka lat. A za kilka lat do Radomia i dalej do Skarżyska będzie się jechać jednak w miarę normalnie. Nie trzeba jechać 160km/h, żeby osiągnąć dobry efekt. Tym bardziej, że jakby nie patrzeć, wylot na CMK to trochę dłuższa droga niż przez Skarżysko.
Jeżeli modernizacji linii nr 8 miałoby nie być, to jak najbardziej. Ale teraz, jak zaraz się rozpocznie...
03.03.2012, 13:45
Możliwe, że stanie się tak. Wyremontują linię i pociągi znikną. Przykład to Zgorzelec oraz zamknięty teraz odcinek Piła - Wałcz.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
03.03.2012, 15:23
Nie porównywał bym tego ze Zgorzelcem, warto dodać że linia nr 8 po modernie prowadzi do Warszawy więc wątpie żeby ją zamkneli, problem Zgorzelca to też brak drutu. Ale co prawda to prawda Zgorzelec powinien mieć połączenia TLK bezpośrednie ze stolicą. ;-)
14.06.2012, 23:27
Kryniczanin napisał(a):Od Skarżyska do Kielc da się podwyższyć do 100km/h ale trzeba zmienić wychyłkę jak na Kraków - Kozłów. Przechyłkę jeśli już. Nie możesz jej zwiększać w nieskończoność z dwóch powodów: 1) maksymalna dopuszczalna wartość to 150 mm 2) większa przechyłka jest korzystna dla szybkich pociągów pasażerskich, ale powoduje większe zużycie nawierzchni przez wolniejsze pociągi towarowe, stąd też maksymalne wartości. Po szczegóły odsyłam do rozporządzenia. W tym semestrze właśnie projektowałem modernizacje linii i widzę, że przy Vmax=160 i Vtow=80 km/h minimalny promień łuku to 1250 m. Dla 1200 m trzeba już ograniczyć prędkość do 140 km/h. Na 8 są na pewno i mniejsze łuki. Polecam wyłuskać wzory z rozporządzenia (ostrożnie, bo są błędy - jak się uczyłeś fizyki to wyłapiesz), wstukać w excela i poeksperymentować. Co do łącznicy - jak jest wola żeby wybudować, to niech budują. Zawsze to będzie połączenie alternatywne, awaryjne. Między dwiema stolicami Polski powinno takie być. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Będą cztery tory na każdym wylocie z Warszawy | Adams | 1 | 2 963 |
17.06.2018, 18:55 Ostatni post: kazio |
|
Z Wrocławia do Warszawy przez Poznań, czy...? | DamianT | 17 | 8 853 |
16.05.2011, 05:09 Ostatni post: pitagoras23 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |