10.04.2013, 19:33
Widzę że wiesz coś o polskich pociągach pancernych
Zadajesz :-D
Zadajesz :-D
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Kolejozagadka
|
10.04.2013, 19:33
Widzę że wiesz coś o polskich pociągach pancernych
Zadajesz :-D
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
11.04.2013, 06:01
O pociągach pancernych dużo nie wiem ale wiem gdzie szukać potrzebnych informacji.
Pytanie będzie odlegle powiązane z pociągami pancernymi. Zdobyczne pociągi pochodzenia ZSRR miały jako parowozy pancerne Radzieckie parowozy rodziny O. http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... RU#picture Patrząc na to zdjęcie od razu zauważyć można to ze lewy cylinder jest większy od prawego. Pytanie dlaczego tak jest że jeden cylinder jest większy niż drugi?
13.04.2013, 08:20
Dlatego że zastosowano w nim silnik sprzężony (compound) - podwójnego rozprężania, w którym para najpierw ulegała rozprężaniu w cylindrze wysokiego ciśnienia, a następnie przepływała rurą przelotową do cylindra niskiego ciśnienia. Pozwalało to na bardziej ekonomiczną pracę, kosztem jednak większej komplikacji silnika. Para najpierw dostarczana jest do mniejszego (wysokoprężnego) cylindra a potem do większego. Parowozy eksploatowane w Polsce z silnikiem sprzężonym: Oc1, Od2, Pn12
Wadą takich silników jest to że może on ustawić się w martwym punkcie. Dlatego też zastosowano dodatkowy zawór doprowadzający parę do cylindra niskiego ciśnienia w celu uruchomienia maszyny.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
13.04.2013, 19:54
No nareszcie znowu się bałem ze za trudne.
Odpowiedź prawidłowa i zaliczam. Tak tylko skomentuje w czasach konstruowania tych parowozów konstrukcja parowozów na parę przegrzaną była trudna bo brakowało odpowiednich materiałów i smarów, dlatego próbowano nadrobić to silnikiem sprzężonym. W tym przypadku nie jest on aż tak dużo bardziej skomplikowany o silnika bliźniaczego ale miał jedną wadę, ciężko było o to aby cylinder niskiego i wysokiego ciśnienia równo ciągną. Dla osiągnięcia równomierności należało budować maszyny trzy czy czterocylindrowe co już komplikowało konstrukcję z uwagi na stosowanie osi wykorbionej.
13.04.2013, 20:11
Oczywiście masz rację. Najlepsze były konstrukcje składające się z czterech silników(cylindrów) w tym sparowane wysokoprężny/niskoprężny plus znowu wysokoprężny/niskoprężny. Oczywiście dwa silniki musiały być umieszczone pomiędzy ostojnicą i w związku z tym przeniesienie napędu odbywało się na oś wykorbioną. Stosowano np. takie metody że z zewnętrznych cylindrów w/ć napędzana była III oś a z węwnętrznych n/ć II oś która była osią wykorbioną. W maszynach IV cylindrowych nie występowało zjawisko tzw. martwego punktu. Dobra bo się rozpiszę a to jest temat na wiele stron maszynopisu. Dodam że DRG zamówiło tez parowozy z niezależnymi silnikami na każdą oś w układzie V i takowe były testowane.
[ Dodano: 2013-04-13, 21:19 ] Zadaję pytanie jednocześnie proszę MichałŁ o wstrzymanie się od odpowiedzi :-) Proszę o odpowiedź na dwa pytania: Parowóz Ty51 był wzorowany na pewnej konstrukcji a więc na jakiej ??? Ten parowóz posiadał coś co go wyróżniało od innych nawet wiele kilometrów przed zobaczeniem. Do MichałŁ 26/04 będę w Starym Zamościu i Cię dorwę jak spróbujesz odpowiedzieć - daj szansę innym ]->
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
14.04.2013, 09:20
RysiekChaszcz Ty51 był wzorowany na Ty246, pochodzącym z dostaw z USA, a tą cechą charakterystyczną, która odróżniała go od innych to zapewne słynna syrena parowa zamiast tradycyjnej gwizdawki, której specyficzna barwa dźwięku wyróżniała go na tle wszystkich pozostałych "gwizdków" :-D
Zgadłem? ;-)
14.04.2013, 09:38
Oczywiście zgadłeś :-) Zadawaj pytanko
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
14.04.2013, 10:33
Na Dolnym Śląsku na jednej stacji "spotykają" się ze sobą dwie linie. Obie są z dwóch różnych kierunków, jedna jest od dawna wyłączona z ruchu, druga jest nadal czynna. Oba szlaki są podobne, ze względu na teren w jakim się spotykają i mają bardzo podobną infrastrukturę kolejową, wynikającą z terenów przez jakie przebiegają, co odróżnia je od "typowych" prostych szlaków.
Podaj: -nazwę stacji na jakiej oba szlaki się spotykają -numery obu tych linii -datę wyłączenia z eksploatacji jednej z nich No to słucham :-D Wbrew pozorom nie jest to takie trudne ;-)
14.04.2013, 14:33
- Racławice Śląskie
1. Katowice - Legnica nr: 137 2. Głubczyce - Racławice Śląskie nr: 294 - Wyłączenie z ruchu: ad.2 - ruch pasażerski w moje imieniny 03.04.2000 - ruch towarowy czerwiec 2006
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
14.04.2013, 21:46
RysiekChaszcz niestety nie o te linie chodziło, więc trochę spróbuję Wam podpowiedzieć :-) No i żeś pomieszał, bo sprawdziłem i linie które podałeś znajdują się w opolskim, a ja wyraźnie napisałem na Dolnym Śląsku żeby szukać :-P
Linia która jest czynna przez tą stację w której te linie się spotykają przechodzi, natomiast dla drugiej linii jest ona stacją końcową. Druga linia jest czynna tylko w ruchu towarowym jednak tylko na pierwszym odcinku. Natomiast druga jej połowa została całkowicie zamknięta i wyłączona z ruchu bardzo baardzo dawno temu. No i właśnie ta druga połowa tej linii biegnie przez bardzo podobny teren do tej drugiej czynnej linii, a ich podobna infrastruktura kolejowa wynika właśnie z profilu terenów po jakich one przebiegają. Tutaj mam na myśli konkretne budowle, konstrukcje. Tak półżartem półserio - szukajcie gdzieś wyżej :-D I nie mam tutaj na myśli "wyżej na mapie" :-P Spróbujcie to dobrze zrozumieć, bo w tym tkwi odpowiedź, lecz trzeba to poprawnie zinterpretować ;-) Więcej dodam jutro jak się nikomu nie uda zgadnąć ;-)
15.04.2013, 10:13
Dobra to jeszcze jedna podpowiedź, bo coś słabe zainteresowanie jest :-P Myślę, że to Wam wiele ułatwi - Śląska Kolej Górska :-D Szukajcie tam, a znajdziecie ;-)
Poszukajcie dobrze wg wszystkich podpowiedzi i zadanego przeze mnie pytania, a znajdziecie. Więcej nie powiem dzisiaj, bo by było za łatwo :-P
15.04.2013, 10:28
Wychodzi mi na Marciszów i linie jednotorową czynną dla ruchu tow. Wojcieszów Górny - Marciszów oraz linię dwutorową Wrocław Świebodzki - Gorlitz :-) :-> :?
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
15.04.2013, 11:02
RysiekChaszcz źle :-P Kombinuj w inną stronę. Przede wszystkim wyraźnie napisałem o tej specyficznej bardzo podobnej infrastrukturze kolejowej jakie obie linie posiadają, dzięki czemu są dość podobne do siebie (no a przynajmniej na tej zamkniętej ten konkretny odcinek z taką "urodą"). Linie które podałeś niczym szczególnym się nie wyróżniają. Napisałem o konkretnych budowlach, konstrukcjach wynikających z podobnego terenu po którym owe linie biegną. Również mówiłem, że nie są to typowe proste szlaki.
Więc o jaką infrastrukturę mogło mi chodzić? To chyba dość logiczne, że nie chodziło mi o typowe tory, trakcję elektryczną, czy jakieś budynki które mają podobne, tylko budowle które musiały powstać by móc położyć tory w danym terenie, który po prostu te budowle na twórcach wymógł. Trudny teren, góry, duże budowle... No kurde, to jest proste przecież :-D Jak do wieczora nikt nie odgadnie to dodam jeszcze jakąś podpowiedź, może nawet zdjęcie wrzucę.
15.04.2013, 11:49
Został mi Wałbrzych Szczawienko z dawną linią Szczawienko - Mezimiesti Czynną na krótkim odcinku jako bocznica ze Szczawienka do strefy przemysłowej. Mieszkałem w Szczawienku przy samej stacji (ul. Pogodna) w czasie gdy pracowałem na delegacji (firma z Cieszyna) przy remoncie st. Wałbrzych Miasto (kompleksowa wymiana elektryki itp). Przeszedłem tą linią od szczawienka do wiaduktu nad dwupasmową ul. Generała Józefa Łączyńskiego. Zaraz zxa pięknym ceglanym wiaduktem jest kozioł oporowy - koniec dawnej linii. Oba odcinki łaczące Szczawienko z Boguszowem Gorcami są bardzo podobne - ostre łuki , wykopy i wysokie nasypy.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
15.04.2013, 12:03
Dalej źle :-D Heheh wrzucam dwa zdjęcia, jak po tym nie zgadniesz to podam odpowiedź, bo normalnie wymiękam już :-P Na jednym ze zdjęć masz odpowiedź na temat mojej podpowiedzi o infrastrukturze i o budowlach o jakich pisałem.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
3 gości |