Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolejozagadka
Niestety nie. Tam rzeka nie krzyżuje się z drogą.

Podpowiedź trzeba szukać na południowy wschód od lublina, nawet jest to blisko Starego Zamościa.
Odpowiedz

Wólka Orlowska :-) Cholipcia nawet jechałem tamtędy pospiechem Zamość - Kostrzyn :-)

Nawet na mojej stronie jest zdjęcie z tego miejsca :-)

[Obrazek: Ko_o_Rajowca.jpg]
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

No odpowiedź zaliczona.

Skrzyżowanie linni kolejowej 69, drogi krajowej 17 i lokalnej rzeczki.

http://fotopolska.eu/foto/140/140874.jpg
http://fotopolska.eu/foto/310/310399.jpg
http://fotopolska.eu/foto/310/310403.jpg

Od 2010 roku mamy nowy wiadukt trochę krótszy (bo z odzysku) dlatego przerobiono przyczółki i zamontowany trochę wyżej żeby ciężarówki nie wadziły o niego. Po wymianie stary wiadukt( konstrukcja powojenna) postawiono koło drogi i z czasem pocięto na złom
http://fotopolska.eu/foto/140/140878.jpg

A tu jeszcze fory z wymiany http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 65&page=59
Odpowiedz

Trakcja parowa:
Zapytanie : Czy w Niemczech (Rzeszy) był testowany parowóz który nie posiadał korbowodów. Nie był to parowóz turbinowy ale inny: Gdzie miał silniki i jakie miał oznaczenie w DRG :-)
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

Koleje Rzeszy eksploatowały taką maszynę. Chodzi o parowóz 19.1001 (Seria 19.10) kolei DGR. Napęd był przenoszony bezpośrednio na oś z silników znajdujących się po prawej (osie 2 i 4) oraz lewej (osie 1 i 3) stronie.
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

Tp4 napisał(a):Koleje Rzeszy eksploatowały taką maszynę. Chodzi o parowóz 19.1001 (Seria 19.10) kolei DGR. Napęd był przenoszony bezpośrednio na oś z silników znajdujących się po prawej (osie 2 i 4) oraz lewej (osie 1 i 3) stronie.
BINGO i zadajesz ale mogłeś dodać że przed 19 winna być literka V a więc V19-1001

Poniżej fotki

[Obrazek: V19_1001_a.jpg]

[Obrazek: V19_1001_b.jpg]
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

To może też pytanko parowozowe.

Ile po II Wojnie Światowej na PKP pracowało parowozów o jednej osi napędowej i skąd pochodził/pochodziły (z jakich kolei)?
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

Teraz nie odpowiem na to pytanko ale widzę kolego że jesteś z Maltanki. Moje łapki układały tam podkłady w ramach czynu społecznego Technikum Kolejowego w Poznaniu przy Fredry 13 pod koniec lat 70 :-) Wychowawcą w internacie był P. Ryszard Pyssa znany do dzisiaj w środowisku :-)

[ Dodano: 2013-04-18, 19:22 ]
OKa1 prod: Niemieckiej i Łotewskiej (Fēnikss w Rydze)

Po roku 1945 eksploatowany na PKP; był to jedyny w Polsce parowóz z jedną osią napędną

W użytku były 2 parowozy: OKa1-1 oraz oznaczony jako TKa-242
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

Zaliczam i prostuję: Obie maszyny pracowały na PKP. Ta druga zamiast otrzymania planowanych oznaczeń (OKa1-2) dostała tylko domalowaną literę ,,a'' jednocześnie dopasowując ją do ogólnego schematu jako parowóz obcego pochodzenia. W latach 1946-1955 była na stanie lokomotywowni w Kutnie.

Czekamy na pytanie :-)
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

Przecież napisałem PKP :-P 2 maszyny może się źle wysłowiłem :-)
Parowóz TKa-242 pracował do1957 r. w lokomotywowni w Kutnie ;-D ;-D ;-D

[ Dodano: 2013-04-18, 19:38 ]
Ile osi wiązanych miał największy radziecki parowóz z 1934 roku i jakie miał nadane imię.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

RysiekChaszcz napisał(a):Parowóz TKa-242 pracował do1957 r. w lokomotywowni w Kutnie

W 1957 został skreślony. Faktycznie pracował do 1955 do czasu pęknięcia koła w bosym zestawie Smile
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

Pytanie
Ile osi wiązanych miał największy radziecki parowóz z 1934 roku i jakie miał nadane imię.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

RysiekChaszcz napisał(a):Ile osi wiązanych miał największy radziecki parowóz z 1934 roku i jakie miał nadane imię.

Toż to Andriej. Napędzany siedmioma kopytami, przed którymi uciekały dwie osie toczne a kolejne 2 były pod budą :-)
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

Zapodajesz ]-> ;-D
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

W 1931 roku bramy fabryki Cegielskiego opuścił pierwszy parowóz oznaczony fabrycznie jako 1F2h2t. Seria ta powstała na zamówienie kolei Bułgarskich gdzie otrzymały przydomek ,,Niedźwiedź'' oraz... no właśnie? Jaki był ich drugi przydomek i jakie wydarzenie przyczyniło się do jego powstania?
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.