Dzień dobry Państwu, to mój pierwszy post na tym forum.
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu miejsca wypadku kolejowego, który wydarzył się prawdopodobnie w grudniu 1987. (Jeśli zadaję to pytanie w złej części forum, proszę o przeniesienie tematu).
Zdjęcia są datowane na 21 grudnia 1987 (ale to może być data wywołania lub dostarczenia negatywów do redakcji). Na jednym ze zdjęć na uszkodzonym poważnie wagonie sypialnym jest widoczna tablica z trasą pociągu: "Legnica - Głogów - Krotoszyn - Ostrów Wlkp. - Łódź Ch. - Warszawa Wsch."
Dostępne źródła, które udało mi się odnaleźć w internecie nic nie mówią o wypadku na tej trasie.
Załączam jedno ze zdjęć wykonanych na miejscu wypadku.
Pozdrawiam,
Na zdjęciu widoczna jest lokomotywa EU07 z serii 4E.
Analizując dane kasacji tych lokomotyw możemy wpaść na trop tego wypadku. Zatem oto lista wypadków w których brały udział lokomotywy serii EU07 około 1987.
Widać wyraźnie, że mamy wagony pasażerskie, w związku z tym odpadają Miały, Bąków i Susz, jeżeli jest to najechanie (tzn. nie usunięto nic z miejsca wypadku) to odpada Zbąszyń. Pasowałyby też Rudniki, ale co ten pociąg robiłby w Rudnikach?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Prawdopodobnie zdjęcie przestawia wypadek kolejowy w Żytkowicach (aktualne woj. Mazowieckie) w którym brała udział EU07-415 oraz SM42-564. Miał on miejsce 20 grudnia 1987 roku.
Cytat:Na jednym ze zdjęć na uszkodzonym poważnie wagonie sypialnym jest widoczna tablica z trasą pociągu: "Legnica - Głogów - Krotoszyn - Ostrów Wlkp. - Łódź Ch. - Warszawa Wsch."
Czy na pewno widać "Legnica"? W wspomnianym wyżej wypadku brał udział ówczesny pociąg pospieszny numer 25501 z Lublina
Na 100% Legnica.
Czyli pasuje wypadek w Żyrardowie.
Wiadomo coś więcej o tym wypadku? Ofiary? (Na zdjęciach jest co najmniej jedna - wygląda na maszynistę lub pomocnika maszynisty).
Jest to na 100% katastrofa pod Żyrardowem w grudniu 1987r. Rozpoznać to miejsce jest łatwo po nasypie. W katastrofie zginął wówczas maszynista z MD Wrocław. Czy jest możliwość wrzucenia więcej zdjęć. O tym wypadku było bardzo cicho.
Przepraszam że odgrzewam, ale faktycznie o wypadku jest mało informacji - szukam od godziny i natrafiłem tylko na jeden filmik i kilka strzępków informacji. Wypadek miał miejsce tuż za nieczynnym przejazdem kolejowym, w okolicy skrzyżowania ulic Radziwiłłowskiej i Piotra Skargi w Żyrardowie, na pewno skasowana lokomotywa to EU07-017. Z dziennika wynika że uszkodzeniu uległ elektrowóz, wagon pocztowy i dwa pasażerskie, ale ja widzę jeszcze skasowany WARS na filmie. Z filmu wynika że pociąg z Legnicy do Warszawy ciągnął Gagarin. Maszynista przejechał sygnał Stop, i został znaleziony w swoim fotelu, co mogłoby sugerować zaśnięcie lub zasłabnięcie.
Cytat:17 grudnia 1987 roku około godziny 6:40 na oczekujący pod semaforem pociąg pospieszny relacji Legnica – Warszawa, najechał pociąg pospieszny Bogatynia – Białystok. W wyniku wypadku śmierć na miejscu poniósł maszynista elektrowozu EU07-017,a kilka osób odniosło poważne obrażenia.
DT z 21 grudnia 1987
Proszę przy okazji Moderatorów IPT o zmianę tekstu w zdarzeniach odnośnie EU07-017, potwierdzona jest już informacja o tym że to ta lokomotywa brała udział w wypadku.
sm31-131 napisał(a):Z filmu wynika że pociąg z Legnicy do Warszawy ciągnął Gagarin.
Z filmu również wynika, że pociąg z Legnicy składał się z dwóch wagonów. Moim zdaniem wagony pociągu Legnica - Warszawa były ciągnięte przez elektrowóz, natomiast Gagarin przyjechał tylko posprzątać jako lokomotywa "ratunkowa".
Swoją drogą - ciekawa relacja pociągu osobowego: Bogatynia - Białystok :-D
Może być inaczej, Pociąg z Legnicy miał więcej wagonów ale odczepili i odciągnęli elektrowozem który jechał planowo, a Gagarin faktycznie przyjechał posprzątać. Nie chce mi się wierzyć że pośpieszny jechał z dwoma wagonami, chociaż to je PKP tego nie zrozumiesz :-).
Panowie, kto ma rozkład jazdy z tamtego okresu? Może ktoś sprawdzić dokładne dane obu pociągów?
Pozdrawiam
sm31-131
[ Dodano: 2015-07-08, 10:27 ]
Znalazłem cegłę z tego okresu na forum, ale albo ja nie potrafię szukać albo takiego pociągu jak Legnica - Warszawa nie było?
sm31-131 napisał(a):Może być inaczej, Pociąg z Legnicy miał więcej wagonów ale odczepili i odciągnęli elektrowozem który jechał planowo, a Gagarin faktycznie przyjechał posprzątać. Nie chce mi się wierzyć że pośpieszny jechał z dwoma wagonami, chociaż to je PKP tego nie zrozumiesz :-).
Tak było moje podejrzenie i stąd mój komentarz. Cytując kaprala Wichurę z Pancernych "Widzenie niczego nie świadczy", czy jakoś tak ;-).
Tym bardziej, że to było stare PKP, gdzie nikomu do głowy by nie przyszło puszczać pospiesznych składających się z dwóch wagonów.