Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział we Wrocławiu ogłosiło przetarg na modernizację linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Oferty można składać do 9 sierpnia.
Zakres robót obejmuje:
- modernizację linii kolejowej na odcinku Piechowice- Szklarska Poręba Górna w zakresie kompleksowej wymiany 12,3 km nawierzchni kolejowej wraz z odwodnieniem, robotami srk oraz innymi robotami towarzyszącymi na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna, a także na stacjach Piechowice w torze nr 1 i Szklarska Poręba Górna w torze nr 1 i 2. (wymiana 6 rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, naprawa nawierzchni 6 przejazdów)
- dostosowanie peronów dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi na stacjach Piechowice- peron 1 oraz Szklarska Poręba Górna - peron 1 i 2
Więcej: Rynek Kolejowy
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Widzę, że sporo się dzieje w Sudetach. Tutaj trochę, tam trochę i jakoś zaczyna się to wszystko ruszać. Ciekawe jakie zyski czasowe będą po tych wszystkich remontach.
Przydałby się kompleksowy remont wszystkich tamtejszych linii, ale na razie dobre i to.
Liczba postów: 2 658
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
pitagoras23, Przede wszystkim zysk będzie taki, że po remoncie odcinka Piechowice-Szklarska Poręba Górna będą mogły powrócić tam jednostki, a co za tym idzie być może (oby) powrócą pociągi bezpośrednie do/z Wrocławia Głównego.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jeżeli wrócą jednostki to dobrze, by wróciły też dalekobieżne osobowe, bo na TLK raczej nie liczę.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
A skąd niby miały te dalekobieżne osobowe jeździć? Wystarczy że pociągi do Szklarskiej będą dobrze skomunikowane z dalekobieżnymi TLK-ami we Wrocławiu, to już będzie jakiś sukces. Dobrze by także było żeby zamiast ogryzków z Harrachowa, do Szklarskiej zostały wydłużone czeskie motoraki z Liberca, jednak tutaj już się kłania zgoda UTK na wjazd tych pojazdów na polskie tory.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
pitagoras23, po co?
Pisałem już w innym temacie - musimy się nauczyć przesiadać. Wystarczy, że TLK dojeżdża do Jeleniej Góry, do tego dobre skomunikowanie z szynobusem do SPG - podstawa sukcesu. Wcale nie trzeba wpychać do SPG składu TLK.
Adams napisał(a):Dobrze by także było żeby zamiast ogryzków z Harrachowa, do Szklarskiej zostały wydłużone czeskie motoraki z Liberca, jednak tutaj już się kłania zgoda UTK na wjazd tych pojazdów na polskie tory. To raczej nie ma związku z modernizacją wspomnianej przez Ciebie linii.
Bardzo mnie cieszy to że biorą się za remont linii do Szklarskiej, a co do połączeń do niej wpierw panowie poczekajmy na koniec remontu.
Lokalne połączenia to jedno, ale musi być połączona z dalekobieżnymi kursami jakichś TLK czy IR. Nie muszą wjeżdżać do niej bezpośrednio, ale przynajmniej powinny kursować do Jeleniej i tam przesiadka na skomunikowanego szynobusa. Bo jeśli TLK będzie tylko do Wrocławia to ciężko będzie skomunikować połączenie i z Wrocławia z TLKą i jeszcze z szynobusem z Jeleniej do Szklarskiej.
Jedna przesiadka jest akceptowalna dla kogoś z drugiego końca Polski, dwie przesiadki i problem ze skomunikowaniem to już może sobie odpuścić potencjalny pasażer i frekwa spada, co tu dużo gadać.
Także uważam że do samej Jeleniej dalekobieżne składy i tutaj przesiadka na coś do Szklarskiej, albo do Wrocławia i z Wrocławia przesiadka na jakieś już bezpośrednie Regio do Szklarskiej.
Także trzy warianty mają sens:
- bezpośrednie TLKi, IRy do Szklarskiej ( najmniej realne ale najlepsze wyjście)
- TLKi, IRy etc. do Wrocławia plus bezpośredni skład z Wrocławia do Szklarskiej który jest z dalekobieżnymi pociągami skomunikowany
- TLKi IRy do Jeleniej i tam przesiadka na szynobusa do Szklarskiej, który jest skomunikowany.
Patrząc na trudny profil linii i jej szlakową, bezpośrednie kursy z Wrocławia do Szklarskiej EZTami stoją pod znakiem zapytania, no chyba że "Góralem". Poza tym jest to linia lokalna i KD będą chciały ją obsługiwać mając monopol, więc wtedy szynobus zostaje nam.
Co by nie było heca tkwi w tylko jednym - żeby przynajmniej szynobus z Jeleniej jeśli nie będzie nic bezpośredniego z Wrocławia, był skomunikowany z pociągami dalekobieżnymi i regio z Wrocławia. Wtedy linia zyska turystów, frekwa będzie git i się to opłaci. No i jak pisałem max. 1 przesiadka, nie więcej. Wiemy jak ludzie są na to uczuleni. Jakby mieli np. z Wrocławia przesiadać się z TLKi na regio, potem w Jeleniej na szynobusa to daliby sobie siana i wybrali autobus - przesiadki kojarzą się z wyższą ceną, czymś męczącym, niewygodnym, uciążliwym i czymś co trwa bardzo długo.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Połączenie Wrocław - SPG prowadzone jednostką będzie możliwe po modernizacji.
flanker napisał(a):Poza tym jest to linia lokalna i KD będą chciały ją obsługiwać mając monopol, więc wtedy szynobus zostaje nam. Monopolu nie mają - PR też jeździ szynobusami. Nie ważne jednak kto, ważne w jakich porach zaproponują połączenia.
Liczba postów: 2 658
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:A skąd niby miały te dalekobieżne osobowe jeździć?
Chociażby z Poznania? Uzupełnienie dla KAMIEŃCZYKA tj. rano ze Szklarskiej,a przyjazd do Szklarskiej wieczorem.
Bartku ale i tak pisząc jednostką masz na myśli Górala nie? Bo z tego co wiem do takich linii był budowany i "Kiblencjo" nie uciągnie, choć jeśli się mylę to mnie popraw ;-)
Co do skomunikowania Szklarskiej z resztą Polski jakimś bezpośrednim TLK czy IR to fajnie by było jakby coś takiego istniało, ale nie miejmy zbyt wygórowanych wymagań - dobrze skomunikowane regio z Wrocka bezpośrednie do Szklarskiej, albo z Jeleniej ( ale w takim wypadku dalekobieżne muszą do Jeleniej dojeżdżać żeby uniknąć dwóch przesiadek pasażerów) i będzie w pytę.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
flanker napisał(a):Bo z tego co wiem do takich linii był budowany i "Kiblencjo" nie uciągnie, choć jeśli się mylę to mnie popraw ;-) Górale były budowane dla linii Sucha-Zakopane . To, czy uciągnie zależy od tego, jaka jest prędkość, jak są rozmieszczone przystanki itd. Trzeba zauważyć, że część EN57 zostało przystosowanych do trudnego profilu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
rustsaltz napisał(a):Górale były budowane dla linii Sucha-Zakopane
Dla linii do Szklarskiej także. Zaraz po elektryfikacji Szklarskiej ówczesny zakład taboru w Jeleniej Górze je dostał właśnie do obsługi tej linii.
Tutaj masz tego dowód we fragmencie:
Cytat:W kolejnych latach rozpoczęto ich eksploatację także na trasie do Krynicy i Szklarskiej Poręby.
rustsaltz może i kibelek uciągnie, ale bezpieczniej i rozsądniej posłać Górala. Szczególnie zimą - znacznie większe prawdopodobieństwo że szlag trafi prędzej kibla niż Górala na tej linii :-)
Ale o czym w ogóle mówimy - wpierw zobaczymy jak wykonają rewitalkę, czy w ogóle ją wykonają no i kto to obsłuży skąd/dokąd. Bo może się okazać że szynobus będzie latał od/do Jeleniej i kuniec.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Ludzie nie będą się bać przesiadek jeśli będą mieli pewność tego że mogą bez większego pośpiechu wziąć swoje bagaże, wysiąść z dalekobieżnego pociągu i wsiąść do szynobusu. 10 minut czekałby pociąg żeby pasażerowie mogli wsiąść.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Zobaczymy kiedy zaczną.... Po raz kolejny mówi się o wrześniu, co jest dla mnie śmieszne-rozpoczynać modernizację jesienią-zimą. Mam nadzieję, ze będzie co najmniej 60 km/h. Za dobrych czasów tej linii zamiast obecnych 20 km/h było 50 km/h.
|