Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wczoraj będąc u znajomych oglądałem program UWAGA na TVN. Odcinek ten dotyczył funkcjonowania kolei w Polsce. Zrobiono proste podsumowanie:
-dworce polskie to raczej stoiska z kebabami straszą swoim wyglądem.
-brak toalet na dworcach
-jeżeli już są to nie są przystosowane do niepełnosprawnych
-chaos w informowaniu podróżnych
-brak klimatyzacji w wagonach 1 klasy
-obowiązek wykupu miejscówki nawet jeżeli takowej w pociągu już nie ma. totalny ABSURD słowa pana konduktora "miejsce siedzące to loteria". Wiec za co płacimy?
-częste spóźnienia i drogie bilety.
-brak współpracy pomiędzy spółkami z grupy PKP, wzajemne obarczanie się winą za błędy.
-brak współpracy z kolejami prywatnymi.
-utrudnianie funkcjonowania kolejom prywatnym.
Cóż prawda jest okrutna, mnie najbardziej puszyła końcówka programu, był to wywiad z emerytowanym maszynistą. Który powiedział że dzisiejsza kolei w żaden sposób nie przypomina tej dawnej że dziś zniszczono to co kiedyś budowano wiele lat, niegdyś praca na kolei była prestiżem a kolejarze byli bardzo szanowani. Moim zdaniem dziś na kolei praktycznie nikt nie liczy się z pasażerami są towar, liczy się tylko zysk i oszczędności ciągłe cięcia, oraz wytykanie sobie na wzajem błędów. Zastanawia mnie fakt od czego jest PKP S.A? Jako organizacja zrzeszająca spółki kolejowe powinna szukać innowacji i porozumień sterować swoimi spółkami, a tak jest pustą komórka która nie spełnia praktycznie żadnego zadania a utrzymywać ten twór trzeba.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
przem710 napisał(a):-dworce polskie to raczej stoiska z kebabami straszą swoim wyglądem. Nie tylko kebaby - miliony reklam, neonów itp. Zobaczcie na dworce niemieckie. Logo DB i nic więcej, a jeśli już, to reklamy nowych połączeń, tanich biletów itp.
przem710 napisał(a):-brak toalet na dworcach
-jeżeli już są to nie są przystosowane do niepełnosprawnych No tu muszę się nie zgodzić, toalety są często w kiepskim stanie, ale na dworach na których bywam toalety wyremontowano, zrobiono podjazdy i wszelkie inne pomoce dla niepełnosprawnych
przem710 napisał(a):-chaos w informowaniu podróżnych To jedna z naszych największych bolączek. Nikt nie myśli o dopracowanym systemie informacji, ale duży krok do przodu zrobił Sitkol i GPS w pociągach REGIO.
przem710 napisał(a):-brak klimatyzacji w wagonach 1 klasy Tak, ale tylko w tych starych, z lat 70.-80., nowe wagony 1 i 2 klasy są już klimatyzowane.
przem710 napisał(a):-obowiązek wykupu miejscówki nawet jeżeli takowej w pociągu już nie ma. totalny ABSURD słowa pana konduktora "miejsce siedzące to loteria". Wiec za co płacimy? Czysta głupota, takie sytuacje nie mają miejsca, chyba że zdarzy się awaria wagonu. Miejscówki są również w TLK, ale fakultatywne.
przem710 napisał(a):-częste spóźnienia i drogie bilety. Bilety dzięki konkurencji IR tanieją, a na spóźnienia już wytłumaczenia nie mam ;-)
przem710 napisał(a):-brak współpracy pomiędzy spółkami z grupy PKP, wzajemne obarczanie się winą za błędy.
-brak współpracy z kolejami prywatnymi.
-utrudnianie funkcjonowania kolejom prywatnym. Niestety, beton nie dopuszcza możliwości dobrej współpracy ze swoimi rynkowymi konkurentami, to temat na dłuższą debatę.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12.06.2010
Reputacja:
0
mikrobart napisał(a):przem710 napisał(a):-brak współpracy pomiędzy spółkami z grupy PKP, wzajemne obarczanie się winą za błędy.
-brak współpracy z kolejami prywatnymi.
-utrudnianie funkcjonowania kolejom prywatnym. Niestety, beton nie dopuszcza możliwości dobrej współpracy ze swoimi rynkowymi konkurentami, to temat na dłuższą debatę.
ale cóż, jak sobie przypomnę jak parę lat temu zaczynała się poważniejsza konkurencja busiarzy, a jak wygląda teraz... kiedyś o zdezelowanych busach łamiących wszelkie przepisy chodziły legendy, sam jechałem takim któremu boczne drzwi (przesuwane) odpadły... a teraz to się w większości ucywilizowało
więc pozostaje mieć nadzieję, że kolej całkiem nie padnie do czasu aż trochę konkurencja się na tym rynku ucywilizuje, bo potem to już jakoś dalej pójdzie
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nadzieję też mam, ale trochę inną - że władze w PKP zmienią się, do głów szefów wejdzie w końcu, że to nie PRL, że mamy kapitalizm i żaden pasażer nie przyjdzie sam, trzeba go czymś skusić, pokazać, że kolej jest najlepsza, najpiękniejsza, najszybsza, najtańsza. Klient musi czuć, że to on jest najważniejszy. Dzisiejsze podejście większości pracowników PKP świadczy o czymś zupełnie odmiennym.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
mikrobart napisał(a):przem710 napisał(a):-brak toalet na dworcach
-jeżeli już są to nie są przystosowane do niepełnosprawnych No tu muszę się nie zgodzić, toalety są często w kiepskim stanie, ale na dworach na których bywam toalety wyremontowano, zrobiono podjazdy i wszelkie inne pomoce dla niepełnosprawnych
Ja tego nie stwierdzam powiedzieli to w wczorajszym programie. Poza tym i tak wiekszośc dworców nie jest dostosowane dla niepełnosprawnych tylko te wyremontowane.
mikrobart napisał(a):przem710 napisał(a):-brak klimatyzacji w wagonach 1 klasy Tak, ale tylko w tych starych, z lat 70.-80., nowe wagony 1 i 2 klasy są już klimatyzowane.
przem710 napisał(a):t;]-obowiązek wykupu miejscówki nawet jeżeli takowej w pociągu już nie ma. totalny ABSURD słowa pana konduktora "miejsce siedzące to loteria". Wiec za co płacimy? Czysta głupota, takie sytuacje nie mają miejsca, chyba że zdarzy się awaria wagonu. Miejscówki są również w TLK, ale fakultatywne.
A jednak wczoraj ten temat poruszono, nawet rozmowa z konduktorem była.
mikrobart napisał(a):przem710 napisał(a):-brak współpracy pomiędzy spółkami z grupy PKP, wzajemne obarczanie się winą za błędy.
-brak współpracy z kolejami prywatnymi.
-utrudnianie funkcjonowania kolejom prywatnym. Niestety, beton nie dopuszcza możliwości dobrej współpracy ze swoimi rynkowymi konkurentami, to temat na dłuższą debatę.
Tu nie ma co debatować beton jest betonem i będzie betonem. A beton ma takie właściwości że jest twardy i szybko nie mięknie .
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 10
Dołączył: 03.07.2010
Reputacja:
0
Niestety taka jest szara rzeczywistość, i myślę, że do póki przynajmniej połowa spółek PKP nie zostanie sprywatyzowana to nic się nie zmieni.
Udostępniam zdjęcia i info, dysponuję spisem loków, motywuję do pracy, projektuję, nagradzam, krytykuję. - Chcesz pogadać ? Pisz ;-)
Pozdrawiam i Zapraszam na :
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/Petyniak">www.youtube.pl/Petyniak</a><!-- w -->
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mm-bk.blogspot.com">www.mm-bk.blogspot.com</a><!-- w -->
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
przem710 napisał(a):Tu nie ma co debatować beton jest betonem i będzie betonem. A beton ma takie właściwości że jest twardy i szybko nie mięknie. Jak śpiewało Kombii - każde pokolenie ma własny czas. W końcu beton się wykruszy, trzeba tylko pilnować, żeby nie zrobiono nowej, młodej wylewki ;-)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Dziś o godzinie 19:50 na kanale TVN będzie druga część programu "Uwaga" poświęconemu kolei, a w zasadzie jej wadami.
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.06.2010
Reputacja:
0
Na kolei jest wielki bałagan i trzeba zrobić porządek wywalić wszystkich prezesów,po prostu zrobić wielką rewolucje :-D. Żeby nie było żadnych opóźnień ,żeby pasażer był zadowolony ,nowy tabor.Szybki czas przejazdu ja mam propozycje ,żeby w każdej spółce było po dwóch Miłośników Kolei :-D
Wstawiłem duże literki gdzie potrzeba, @sheva17.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
giness86 napisał(a):Na Kolei jest wielki bałagan i trzeba zrobić porządek wywalić wszystkich prezesów,po prostu zrobić wielką rewolucje :-D żeby nie było żadnych opóźnień ,żeby pasażer był zadowolony ,nowy tabor.Szybki czas przejazdu ja mam propozycje ,żeby w każdej spółce było po dwóch Miłośników Kolei :-D
Cóż w wszystko da się zmienić tylko trzeba na to czasu, dużo czasu. Oceniając polską kolej można już powoli dostrzec niektóre zmiany w porównaniu z innymi latami lecz tempo zmian jest zbyt wolne. Kolejna cześć programu znów ukazała niedokonaność lecz moim zdaniem twórcy programu zbyt krytycznie oceniają PKP, wiadomo że jest źle lecz oni pokazali to jakby był tak tragedia że wszystko wali, i PKP czeka tylko na to żeby nas oszukać.
|