Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przekraczanie prędkości eksploatacyjnej lokomotywy
#1
Witam!

Rozmawiałem wczoraj z człowiekiem, który obsługuje system DSAT w jednym z nowych LCSów na zmodernizowanej linii (nie podam gdzie ze względu na uprzejmość, nie chcę żeby ktokolwiek miał kłopoty). Mówił, że mieli przypadek przejazdu pociągu z prędkością 190km/h (w ruchu planowym, z pasażerami, nie żadne testy). Zastanawiam się czy to prawda czy może jakiś błąd czujnika DSAT czy może naopowiadał mi po prostu bajek. Rozumiem, że np. gdy lokomotywa ma nowe obręcze kół to może lekko przekraczać prędkość podawaną przez prędkościomierz na pokładzie, ale chyba nie o 30km/h. Czy maszynista świadomie przekroczył prędkość w takim stopniu narażając życie pasażerów i tabor? Przecież to wszystko zapisałoby się w rejestratorze, miałby potem spore kłopoty. Zresztą, w nowych pojazdach na takie przekroczenie prędkości nie pozwoli elektronika, czyli z dużym prawdopodobieństem musiała to być EP09. Czy takie przypadki w ogóle się zdarzają?
Odpowiedz

#2
30km/h? To musiały się nałożyć dwa czynniki, albo i trzy:
- nowe buty
- błąd pomiaru Haslera (plus/minus 2km/h jeżeli dobrze pamiętam, a może i więcej)
- błąd pomiaru Asdeka.

Do 170-175km/h przy 160km/h drogowej jest to możliwe i bezpieczne (zapas 10% po to jest), ale wyżej?
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.