Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ograniczenia prędkości na szlakach z powodu upałów
#1
W dniu dzisiejszym na linii Wrocław Psie Pole - Trzebnica pomiędzy przystankami Wrocław Zakrzów i Brochocin Trzebnicki wprowadzono ograniczenie do 30 km/h z powodu zagrożenia wyboczeniem toru wskutek wysokich temperatur.

Czas jazdy szynobusem do/z Trzebnicy wydłuży się dosyć znacznie, ponieważ dotychczas prędkość szlakowa na tym odcinku wynosiła 70 km/h.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#2
Tak to jest jak się modernizuje szlak, nie wymieniając przy tym szyn...
Mógłbym się dowiedzieć o źródle tej informacji?
Odpowiedz

#3
Lubuszanin, Przy tak wysokich temperaturach jest to normalne na tego typu liniach kolejowych więc niema się co dziwić.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#4
Wiadomość posiadam od mechanika szynobusu jeżdżącego tą trasą.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
*ARTUR*, tak, wiem, ale przy nowszysch torach ograniczenie byłoby mniejsze.
Dbrze wiem co to znaczy jeździć po wyboczonych szynach. Widziałe zresztą nie raz jak się po prostu gną.
...
Odpowiedz

#6
Przy takich upałach to nieraz i na trasie Opole-Wrocław potrafią wprowadzać ograniczenia, a tory tam bezstykowe i jedzie się maszyną przyjemnie.
Szyny mają to do siebie że niestety lubią się rozszerzać przy takim gorącu, te bezstykowe dużo lepiej znoszą upały ale niestety również się wydłużają a na Trzebnice szyny pewnie S42 na nawierzchni S49 lub S49, kształtem najlepsze są S60 (najmniej się rozszerzają)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#7
Wiadomość z dziś - na linii D29-271 Wrocław Główny - Poznań Główny z powodu upałów wprowadza się ograniczenia prędkości:
Wrocław Główny - Rawicz - 60 km/h
Rawicz - Luboń k/Poznania - 70 km/h
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#8
No to dopiero będą opóźnienia.....
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#9
Nie wiem jakim cudem, ale będąc dziś dwa razy na rawickim dworcu, opóźnienia mają tylko pociągi REGIO. Spółka IC jest dzisiaj nad wyraz punktualna.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
Mikrobart Chęć poprawy ? :lol:

Edit by TOMEKKOT: Nie cytujemy przedmówcy!
Udostępniam zdjęcia i info, dysponuję spisem loków, motywuję do pracy, projektuję, nagradzam, krytykuję. - Chcesz pogadać ? Pisz ;-)

Pozdrawiam i Zapraszam na :
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/Petyniak">www.youtube.pl/Petyniak</a><!-- w -->
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mm-bk.blogspot.com">www.mm-bk.blogspot.com</a><!-- w -->
Odpowiedz

#11
Może to przypadek ;-)
Nie wiem, czy hamowanie ma wpływ na stan torowiska, może ktoś mnie oświeci, bo dzisiaj pociągi mają dłuższą drogę hamowania, na stacjach hamują mało gwałtownie, bez pisków, wtaczają się też dużo wolniej.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#12

Mikrobart
Jak wysoka temperatura, to może dlatego, żeby podczas "chybocenia się" tory się nie powyginały.

Kiedyś na mech mi tłumaczył podczas prowadzenia IC Wysocki.
Osobiście wydaje mi się to śmieszne, no ale...

Edit by TOMEKKOT: Tak jak w poprzednim, nie cytujemy przedmówcy.
Udostępniam zdjęcia i info, dysponuję spisem loków, motywuję do pracy, projektuję, nagradzam, krytykuję. - Chcesz pogadać ? Pisz ;-)

Pozdrawiam i Zapraszam na :
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/Petyniak">www.youtube.pl/Petyniak</a><!-- w -->
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mm-bk.blogspot.com">www.mm-bk.blogspot.com</a><!-- w -->
Odpowiedz

#13
Podczas hamowania masa składu wywierana na tor jest większa.
Odpowiedz

#14
no jak dla mnie to jest oczywiste, podczas hamowania na tory działają bardzo duże siły, a jeśli szyny nie są idealnie równe a hamulce nie działają idealnie jednostajnie, to siła działająca na tor nie jest jednostajna i tylko w jednym kierunku, i pojawiają się składowe boczne czyli to potoczne "chybocenie"

a takie drgania + duża siła podczas hamowania całej masy pociągu na mocno naprężone szyny może przekroczyć ich wytrzymałość - i robi się wężyk

w końcu cała siła potrzebna do wyhamowania wcale niemałej masy pociągu działa właśnie na tory
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"
http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny
Odpowiedz

#15
Rozumiem. Czyli teraz przyjęto zasadę wyhamowywania na dużej odległości jeszcze przed wjazdem na stację przy jak najmniejszym używaniu hamulców. W Rawiczu to w miarę łatwe wjeżdżając os strony Korzeńska, bo jest tak delikatna górka, więc skład mimo woli trochę wyhamowuje.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prędkości na "Sz" Licencjat 13 11 652 01.11.2020, 15:04
Ostatni post: Masz
  D1 - ograniczenie prędkości poniżej 10 km/h Domio 1 3 632 04.12.2019, 20:44
Ostatni post: Masz
  Prędkości jazd pociągów Masz 0 2 162 04.12.2019, 19:44
Ostatni post: Masz
  Regulator prędkości Basic 55008 + zasilacz 55006 - Piko zestaw 55000 Koma3_78 1 3 345 16.12.2018, 11:18
Ostatni post: Zone
  HyperLoop - nowa kolej wielkich prędkości. masovian 2 2 993 16.02.2018, 17:17
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.