Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PR] Likwidacja połączeń z Rzeszowa do Lublina
#1
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” od nowej edycji rozkładu jazdy pociągów znikną bezpośrednie połączenia REGIO z Lublina do Rzeszowa. Pasażerom pozostaną wyłącznie połączenia z przesiadką na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Informację tą potwierdza Beata Górka, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Lubelskiego.

Więcej: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#2
"(...) Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy edycji 2012/2013, relacja pociągów Lublin - Rzeszów zostanie podzielona na dwie odrębne, tj.: Lublin - Stalowa Wola Rozwadów oraz Stalowa Wola Rozwadów - Rzeszów. Podział relacji nastąpił na wniosek organizatora przewozów na terenie województwa podkarpackiego (...)"

No dobrze. A może by tak jakieś bardziej merytoryczne uzasadnienie? Nie będzie, bo:
1) za mała frekwencja?
2) za duże koszty?
3) nie, bo nie?
4) inne?

W końcu idą na to publiczne pieniądze, więc niechby się ze swoich decyzji decyzyjni tłumaczyli.

"(...) Uruchomienie bezpośrednich pociągów ogłoszone było jako przykład dobrej współpracy organizatorów przewozów w obu województwach. Aby zachęcić do korzystania z nowego połączenia spółka Przewozy Regionalne na pociągi w relacji Rzeszów - Lublin i Tarnobrzeg - Lublin obniżyły ceny biletów. (...)"

No i po co to tak ściemniać? Po co ten żałosny pijar? Skoro było tak dobrze to skąd likwidacja? A może przesiadka ma zwiększyć liczbę pasażerów? Undecided

W obliczu takich działań nigdy, po prostu nigdy na tej kolei nie będzie dobrze. Nie ma się co łudzić.

Rzeczywiście, jak to ktoś kiedyś dobrze ujął, muszą minąć ze 2 pokolenia, aby społeczeństwo oczyściło się z brudu przeszłości i dojrzało do tego, że wszyscy jesteśmy tutaj po to, aby sobie wzajemnie pomagać, służyć, wspierać, ułatwiać sobie życie itd. Popełniać błędy - jak to ludzie - ale je dostrzegać i naprawiać. Żeby zwyczajnie było coraz lepiej. Wszystkim.
Odpowiedz

#3
Przewozy Regionalne wpadły na kolejny jakże wspaniały pomysł, mianowicie chcą zlikwidować naprawdę dochodowe i oblegane połączenie Z Rzeszowa do Lublina i odwrotnie.
Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociąg ma być podzielony na oddzielne relacje.
Lublin-Stalowa Wola Rozwadów i Stalowa Wola Rozwadów-Rzeszów.
Teraz było bezpośrednio a później ma być oczywiście z przesiadką.
Nie mogę zrozumieć jakim trzeba być uwstecznionym człowiekiem aby likwidować połączenie które przynosiło naprawdę duże zyski nie jeden raz była sytuacja że ludzie zostawali na peronach ponieważ nie było już miejsca gazety ni jeden raz o tym pisały że ścisk że tłok poskutkowało podstawieniem większych szynobusów lub łączenie 2 szynobusów ze sobą a tu teraz taka rewelacja ze strony PR.
Komuś naprawdę zależy i to bardzo aby te połączenia jak najszybciej zniknęły z tych tras.
Kolejną dziwną sprawą są niby braki taborowe a szynobusy jak gdyby nigdy nic stoją sobie w hali i zapewne czekają na oklaski.
Najlepiej dla rządzących było by zapewne tak aby zlikwidować wszystko co jeździ a oni siedzieli by swoimi tłustymi dupskami na stołkach i brali kasę tylko za siedzenie i nic nie robienie bo teraz im wszystko przeszkadza.
Niech oni robią te 2 relacje ale niech one będą obsługiwane jednym szynobusem to niby relacje 2 ale bez przesiadki





RK GW
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#4
Przemek19840 napisał(a):Przewozy Regionalne wpadły na kolejny jakże wspaniały pomysł, mianowicie chcą zlikwidować naprawdę dochodowe i oblegane połączenie

Proszę się odzajączkować od Przewozów Regionalnych i napisać maila z pretensjami do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, tak jak ja już zrobiłem kilka dni temu i czekam na wyjaśnienie tej kuriozalnej decyzji, typowej dla wygaszania popytu.

Myślę że to jest szansa dla Arona do wejścia na rynek transportu szynowego. Wynająć od Kolei Śląskich Kolzamy i jazda :-D
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#5
psim napisał(a):Wynająć od Kolei Śląskich Kolzamy i jazda
Nie tak prędko! Tabor w Kolejach Śląskich jest na wagę złota, więc kolzłomy muszą zostać na razie na Śląsku. :-P
Odpowiedz

#6
Maniek napisał(a):Tabor w Kolejach Śląskich jest na wagę złota,

Nic się nie bój.

Tymczasem, o dziwo bez odczekania 30 dni, otrzymałem odpowiedź. W skrócie: i tak prawie nikt z bezpośredniego połączenia nie korzystał, bo są szybsze i fajniejsze busy, więc odpuszczamy.

Jeszcze raz gorąco proszę i zachęcam - piszcie na adres Marszałka Podkarpacia, że to połączenie nie powinno zostać podzielone. informacje kontaktowe
  • pytajcie, z jakich to badań im wyszła ta niska frekwencja
  • zwracajcie uwagę, że w badaniach relacji biletów (a o ile mi wiadomo tylko takie prowadziły PR) nie są wykazywane przejazdy na bil. REGIOkarnet, bil. Turystyczny, itd.
  • zwracajcie uwagę, że bezpośrednie kolejowe połączenie na głowę bije przesiadkowe, jeśli chodzi o skłonność podróżnych do wyboru tego środka transportu
  • podkreślajcie, że transport busowy w porównaniu z kolejowym jest
    • dramatycznie niebezpieczny
    • nie umożliwia przewozu rowerów
    • nie umożliwia przewozu niepełnosprawnych
    • nie realizuje ulg ustawowych
  • itd.

[Obrazek: umwprzeszowlublin.th.png]
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#7
Taki proceder przypomina zabiegi z lat 90, wówczas wygaszanie popytu było bardzo popularnym zabiegiem. Dziś są nieco inne czasy decyduje ekonomia i wpływy różnych lobbystów. W tym wypadku obstawiałbym to drugie.
Odpowiedz

#8
No to lobbujmy my. Zachęcam zwłaszcza osoby z Lubelszczyzny i Podkarpacia, bo takie głosy brzmią wiarygodniej, ale przecież inni też mogą korzystać z tych połączeń (np. podróżując turystycznie).
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#9
No to teraz dołożyli równo do pieca trzeba przyznać. z ich tłumaczeń wynika że cytuję
"Pociągów Rzeszów - Lublin nie będzie, bo jest za dużo pasażerów"

Wygaszanie popytu, to się nadaje do telewizji naprawdę.

http://mobile.rynek-kolejowy.pl/34716/P ... azerow.htm
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#10
Nie no... nie wierzę własnym oczom.

"Likwidujemy, bo jest za dużo pasażerów." Nie no, litości... Czy można wymyślić jeszcze bardziej kuriozalny argument?

Przez całe lata pociągi likwidowano z powodu znikomej frekwencji. Teraz likwiduje się je z powodu nadfrekwencji. No aż ciśnie się na usta niecenzuralne pytanie w stronę decydentów (z góry przepraszam za dosadność):

"K****, ludzie. Zdecydujcie się do cholery, o co wam w końcu chodzi. W lewo - źle, w prawo - źle, do przodu - źle, do tyłu - źle - nożeż k****, to kiedy jest dobrze? Ludzie, ogarnijcie się. Opamiętajcie się w tych kuriozach, bo to przestaje być zabawne."

Nic już nie opada, bo nie ma co. Chyba tylko czekać na jeszcze większe kuriozum niż to zawarte w artykule. Tylko czy się da? Ups, przecież to polska kolej, więc jak najbardziej się da, trzeba tylko cierpliwie czekać. Na pewno coś wymyślą... Undecided
Odpowiedz

#11
Skąd my to znamy, oj taaak... najpierw dzielą kursy na ochlapy, później pozbawiają je skomunikowania ze sobą, zmniejszają ilość, a na sam koniec ograniczają je do dni szkolnych i proszę - kolejna linia rozj*bana! Chylę czoła ku księstwu podkarpackiemu![Obrazek: oklasky.gif]
Odpowiedz

#12
Nie bluzgajcie tylko piszcie do nich oficjalne, pod nazwiskiem, wnioski o wyjaśnienia i prośby o wycofanie się z tej decyzji. Z tego co widzę, news na Rynku Kolejowym to efekt zniekształcenia nieudolnej wypowiedzi jakiegoś urzędnika - przypuszczam że chodziło o BRAK RÓWNOWAGI między frekwencją po stronie lubelskiej (duża) i podkarpackiej (mniejsza). No i pewnie poszło o pieniądze które trzeba wyłożyć na te kursy.

No ale, do licha, niech to nie będzie powód do likwidacji, czy tam podziału (który skończy się bardzo szybko spadkiem frekwencji, rozkomunikowaniami, itp)! Zachęcam, naskrobcie coś do Marszałka od siebie.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#13
Brak słów na tekst, który w tym artykule jest :-O

Zamiast się cieszyć że są pasażerowie, to narzekają, że jest ich za dużo...
Odpowiedz

#14
TVN w dzisiejszych Faktach rozbuchał już tą sprawę. Przyznać się który pisał do nich maila Tongue
Odpowiedz

#15
Widziałem reportaż, pitagoras mnie powiadomił. Moim zdaniem to sprawa jest zbyt podkoloryzowana, połączenie zostaje, rozbija się to tylko na dwa pojazdy z przesiadką - czy jest aż tak dramatycznie?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [KM] Rżnięcie połączeń kazio 1 2 410 22.02.2017, 06:44
Ostatni post: masovian
  [Jelenia Góra - Lwówek Śląski] Zawieszenie połączeń kolejowych Adams 13 8 894 20.09.2016, 15:03
Ostatni post: greenman
  Cięcia połączeń kolejowych na Śląsku od 1 czerwca! Maniek 110 45 797 24.02.2015, 08:19
Ostatni post: kebeka

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.