Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wygaszony semafor
#1
Witam serdecznie , jestem tu nowy i odrazu mam pytanko Smile

Dojezdzam do semafora - Wygaszony
Radiotelefon - własnie sie popsuł !
Obsada jednoosobowa .

Wychodzę na koniec pociagu i wystawiam blokadę , ale jak teraz się skontaktować z dyżurnym . Tel. kom. nie mogę uzyć .
Jakieś rady - proszę
Odpowiedz

#2
Nie jestem specem w tych sprawach, ale wydaje mi się że w takiej sytuacji są następujące wyjścia:
  1. użycie telefonu komórkowego, jak najbardziej dozwolone, numer do dyspozytora ma każdy maszynista, sporo maszynistów ma też numery do nastawni dysponujących na dużych stacjach na swojej linii (pomiędzy posterunkami nie przewiduje się braku łączności, instrukcja w sprawie braku łączności już nie obowiązuje);
  2. użycie radiotelefonu z drugiej kabiny;
  3. jeżeli dyżurny w dalszym ciągu nie reaguje na brak wjazdu i próby wywołania pociągu, można syreną podać sygnał "osłonić pociąg";
  4. jeżeli linia jest co najmniej 2-torowa lub znajdujemy się na wspólnym zbiegu kilku linii, to na czole pociągu możemy ustawić sygnał "alarm", co spowoduje zatrzymanie pociągu jadącego z naprzeciwka i umożliwi kontakt z dyżurnym.
Brak łączności nie jest problemem, kiedyś było o wiele więcej pociągów i nie było radiotelefonów, a jakoś sobie radzono. Dyżurny ruchu na pod sobą do dyspozycji nastawniczych i dróżników przejazdowych, czasem także innych pracowników, których może wykorzystać do komunikacji z takim pociągiem.
Odpowiedz

#3
Dzięki za info.
Tylko jeżeli chodzi o tel. kom. to od lipca jest zakaz ich używania ( nowe rozporządzenie )
Mam prośbę możesz mi napisać coś bliżej o sygnale " osłonic pociąg"

Mamy taki teoretyczny problem , który był podany podczas egzaminu naszych maszynistów.
Odpowiedz

#4
nigol30 napisał(a):Dzięki za info.
Tylko jeżeli chodzi o tel. kom. to od lipca jest zakaz ich używania ( nowe rozporządzenie )
Mam prośbę możesz mi napisać coś bliżej o sygnale " osłonic pociąg"

Mamy taki teoretyczny problem , który był podany podczas egzaminu naszych maszynistów.

Kolega Mariusz ma rację. Rozporządzenie to dotyczy, tylko tego, że podczas jazdy nie można używać telefonu, w razie powiadomienia dyspozytora lub dyżurnego ruchu o usterce, to jest dozwolone. Jeśli jest to stary typ radiotelefonu można zamienić go z drugim, lecz trzeba to odpisać w książce pokładowej pojazdów i zgłosić do dyspozytora. Zawsze znajdzie się jakieś wyjście.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
Odpowiedz

#5
Dzięki i pozdrawiam Smile
Odpowiedz

#6
nigol30 napisał(a):Mam prośbę możesz mi napisać coś bliżej o sygnale " osłonic pociąg"
Sygnał już dziś zapomniany, ale w takiej sytuacji w ostateczności zasadne byłoby jego podanie.
Instrukcja Ie-1 (E-1) napisał(a):7. Stosuje się następujące sygnały osłonięcia pociągu:

1) Sygnał Rp 2 "Osłonić pociąg"
Cztery długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy powtarzane kilkukrotnie

[…]

8. Sygnały Rp 2 i Rp 3 dawane są przez maszynistę w razie konieczności osłonięcia pociągu zatrzymanego na szlaku.
Dobry przykład użycia tego sygnału jest pokazany w filmie „Kolejarskie słowo”: http://www.youtube.com/watch?v=fr7NP7aRwZs#t=3m04s (od 3:04)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tarcza D1 a ciemny semafor mixer 15 12 798 24.06.2017, 22:02
Ostatni post: stach57
  Sześciokomorowy semafor DamianT 7 6 666 31.05.2012, 21:14
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.